  • 1. Data: 2008-04-07 20:43:52
    Temat: ulga odsetkowa c.d.
    Od: bożenka <b...@g...com>

    Witam,

    Trochę namieszali z tą ulgą odstkową od kredytu na mieszkania na rynmu
    pierwotnym. Gdy kupowialiśmy mieszkanie w 2006 roku była informacja,
    że trzeba kupuć do końca 2006 żeby móc skorzyatać z ulgi odsetkowej w
    z tytułu rat kredytu. Cóż, jednak formalność kredytowe za długo trwały
    i kupiliśmy dopiero w 2007, w styczniu. Jakis czas temu slyszalam, że
    jednak można odliczyć, ale dopiero po odbiorze mieszkania.
    Jeśli to prawda to jak to zapisać to w PIT 36? Czy już mam to
    doliczać? Odbiór dopiero w maju 2008....

    Pozdrawiam, bozenka

  • 2. Data: 2008-04-07 21:11:37
    Temat: Re: ulga odsetkowa c.d.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bożenka wrote:
> [...]
    > Jeśli to prawda to jak to zapisać to w PIT 36? Czy już mam to
    > doliczać? Odbiór dopiero w maju 2008....

    1.
    Jaką masz datę na umowie kredytu?
    Jak 2006 to ok, jak 2007 to po rybkach. Nic nie odliczycie, bo ulgi w
    2007 juz nie bylo.

    2. Ulgę zaczyna się odliczać dopiero od momentu otrzymania aktu
    notarialnego, czyli jak widać dopiero w kwietniu 2009 coś tam sobie
    odliczycie.

    3. Ulga jest do 31 grudnia 2027 roku, wiec odliczycie najblizsze 20 lat.
    Jeśli macie kredyt dłuższy, to dalsze odsetki poszły się bujać.

  • 3. Data: 2008-04-08 18:16:37
    Od: bożenka <b...@g...com>

    On 7 Kwi, 23:11, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > 3.Ulgajest do 31 grudnia 2027 roku, wiec odliczycie najblizsze 20 lat.
    > Jeśli macie kredyt dłuższy, to dalsze odsetki poszły się bujać.

    Data umowy kredytowej to 2007 ale podpisanie aktu notarianlego 2006.
    Wiem, że w styłasnie slyszalam, że jednak coś bedzie można odliczać...

  • 4. Data: 2008-04-08 18:19:07
    Od: bożenka <b...@g...com>

> [...]
    >
    > 3.Ulgajest do 31 grudnia 2027 roku, wiec odliczycie najblizsze 20 lat.
    > Jeśli macie kredyt dłuższy, to dalsze odsetki poszły się bujać.

    Wiem, że podpisując umowę kredytową w styczniu 2007 bylismy pewni ze
    juzo po dopisach, mimo ze akt notarialny byl podpisany w 2006. Ale
    slyszalam ostatnio ze jednak bedzie można odliczać... musze jednak
    glebiej poszukać.

  • 5. Data: 2008-04-08 18:33:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bożenka wrote:

    > Data umowy kredytowej to 2007 ale podpisanie aktu notarianlego 2006.
    > Wiem, że w styłasnie slyszalam, że jednak coś bedzie można odliczać...

    Nic nie odliczysz. W 2006 roku, kiedy obowiązywała ulga nie miałaś
    żadnego kredytu na mieszkanie. Kredyt wzięty w 2007 roku się nie liczy,
    bo w 2007 roku ulgi już nie było.

    Przepraszam jaki akt notarialny podpisywałaś w 2006 roku skoro odbiór
    mieszkania ma być w 2008??????????

  • 6. Data: 2008-04-08 19:35:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Przepraszam jaki akt notarialny podpisywałaś w 2006 roku skoro odbiór
    > mieszkania ma być w 2008??????????

    Nie wszyscy widać mieszkania kupują na wariackich papierach, gdzie dajesz
    developerowi kasę na piękne oczy, nie mając praktycznie żadnych praw do
    mieszkania.

  • 7. Data: 2008-04-08 19:39:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Nie wszyscy widać mieszkania kupują na wariackich papierach, gdzie
    > dajesz developerowi kasę na piękne oczy, nie mając praktycznie żadnych

    Ale to dalej mi nie mówi co zostało podpisane w 2006 roku.
    Nie wiem co umowa notarialna miałaby tutaj zmienić.

  • 8. Data: 2008-04-08 20:35:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ale to dalej mi nie mówi co zostało podpisane w 2006 roku.

    To wie tylko autor.
    Na logikę mogli przenieść własność działki na nabywców i budować już na ich
    gruncie (a nie nie wiedzieć czemu na gruncie należącym do developera, który
    już nic na tym gruncie nie posiada (bo sprzedał i kasę dostał), z wyjątkiem
    baraczku zaplecza budowy - a i to nie zawsze jego).
    Tak to zresztą zawsze powinno wyglądać.

    > Nie wiem co umowa notarialna miałaby tutaj zmienić.

    W kwestii ulgi pewnie nic.

  • 9. Data: 2008-04-08 22:14:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > developera, który już nic na tym gruncie nie posiada (bo sprzedał i kasę
    > dostał), z wyjątkiem baraczku zaplecza budowy - a i to nie zawsze jego).

    tak, ale to wówczas oni są inwestorami,a developer tylko wykonawcą i w
    takim przypadku ulgi nie ma bo budują dla siebie na swoim, a nie kupują
    od developera.
    Nie ma zmiłuj się.

  • 10. Data: 2008-04-10 18:06:23
    Od: bożenka <b...@g...com>

    On 8 Kwi, 20:33, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > bo w 2007 roku ulgi już nie było.
    >
    > Przepraszam jaki akt notarialny podpisywałaś w 2006 roku skoro odbiór

    W kwesti wyjaśnienia 2006 podpisywaliśmy umowę przedwstępną i
    (prawdopodbnie akt notarialny) napewno u notariausza. Prawdopodobnie
    ponieważ dokumenty wywiozłam do rodziennego domu, daleko stąd, bo w
    wynajmowanym boję sie trzymać takich rzeczy. Budowa się rozpczynała i
    sprzedawali mieszkania jak to zwykle bywa. Teraz czeka nas odbiór
    techniczny, w maju.
    Pora jednak wybrać się do urzędu skarbowego, może tam coś będą
    wiedzieć...

    Uczestnikom postu bardzo dziękuję, za chęć pomocy. Będę jednak szukać
    dalej wyjaśnienia, nie chciałabym czegoś stracić tym razem. Przez
    nadgorliwość jednej ze specjalistek jednego z banków nie udało nam się
    uzyskać kredytu na czas w 2006,a długo to trwało.
    Pozdrawiam, bozenka