  • 1. Data: 2008-03-20 10:07:46
    Temat: ulga odsetkowa - kolejne pytanie
    Od: DysoN <d...@k...je.srbija>

    Nie mam jasnosci co do sposobu odliczania tzw ulgi odsetkowej, moze
    pomozecie.... :)

    Sytuacja wyglada tak:

    -kredyt hipoteczny zaciagniety w 2006 roku na mieszkanie wlasnosciowe w CHF
    -mieszkanie odberane przeze mnie (odbior lokatorski-techniczny) na
    pocztku 2008
    -tytulu prawnego do lokalu jeszcze nie posiadam w tej chwili ( po za
    roszczeniami w KW z racji posiadania umowy w formie notarialnej), bede
    go mial w ciagu okolo 3 miesiecy
    -w 2007 roku przestalem byc kawalerem, nie mamy rozdzielnosci majtkowej,
    dodatkowo w 2007 roku podwyzszona zostala kwota kredytu i w nowych
    zobowiazaniach ujeta tez jest moja zona
    - kredyt juz zostal wyplacony i od paru miesiecy regularnie bank odciaga
    z konta rate kredytu

    Tak wiec wedle tego co juz zdazylem przeczytac w internecie raczej w tym
    roku przysluguje mi juz prawo odliczenia ulgi odsetkowej za lata
    poprzednie co w moim przypadku oznacza pare miesiecy. Odliczenia tytulem
    tej ulgi postnawilem ujac tylko w moim zeznaniu podatkowym.
    Nie jest dla mnie jasne jednak jak obliczac te kwote odsetek. Bank
    odciaga z konta jedna sume i nie rozbija jej na skladowa za kapital i za
    odsetki.
    Teoretycznie wiec powinienem chyba zsumowac wszystkie odsetki kapitalowe
    za raty splacone do konca 2007 roku i te ujac w rozliczeniu.
    Czy ja dobrze mysle?

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

  • 2. Data: 2008-03-20 10:35:38
    Temat: Re: ulga odsetkowa - kolejne pytanie
    Od: DysoN <d...@k...je.srbija>

    http://www.orzeczenia.infakt.pl/ulga-odsetkowa-podat
    ek-dochodowy-od-osob-fizycznych/

    Przykladowe orzeczenie US wskazuje w tej chwili jednak iz istotny jest
    termin podpisania aktu notarialnego co pokrywa sie z moja sytuacja i
    zanosi sie iz te ulge bede musial odroczyc o rok. Poszperam jeszcze troche.

  • 3. Data: 2008-03-20 13:54:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DysoN wrote:
> [...]
    > termin podpisania aktu notarialnego co pokrywa sie z moja sytuacja i
    > zanosi sie iz te ulge bede musial odroczyc o rok. Poszperam jeszcze troche.

    No właśnie to chciałem napisać.
    Zacząć odliczać możesz dopiero po podpisaniu katu notarialnego.