  • 1. Data: 2008-03-12 00:04:12
    Temat: ulga odsetkowa - koszt gruntu
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    Witam,

    Mam prawo do ulgi odsetkowej ale jest jeden istotny szkopuł. Ani w
    akcie notarialnym ani w fakturze deweloper nie uwzględnia oddzielnie
    wartości gruntu jaki nabyłem razem z mieszkaniem (a raczej udziału w
    gruncie). Kredyt na 100% wartości mieszkania.

    Żeby policzyć ulgę odsetkowa muszę odsetki od garażu, gruntu odliczyć
    - i tu schody bo jak odliczyć te odsetki skoro nie wiem ile za grunt
    zapłaciłem a deweloper wprost twierdzi, że mi tego kosztu nie poda bo
    nie musi. - dokładnie to najpierw wymawiał się tym iż: "W przypadku
    dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części
    takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia
    się wartości gruntu." (ustawa o VAT) na co odpowiedziałem, że
    oczywiście nie chodzi mi o to, co on sobie wyodrębni z podstawy
    opodatkowania tylko chciałbym się dowiedzieć ile zapłaciłem za grunt.
    Niestety deweloper twierdzi, iż takich informacji nie posiada...

    Czy jest jakaś możliwość skutecznego wyegzekwowania takiej informacji
    od dewelopera? Czy jeżeli przez to że nie poda mi tej informacji w
    wyniku czego nie będę mógł skorzystać z ulgi odsetkowej (a tak
    powiedziano mi w krajowej informacji podatkowej) to będę mógł domagać
    sie od dewelopera wyrównania strat ? Wiem, że sporo osób ma podobny
    problem, niestety jeszcze nie spotkałem żadnej sensowej odpowiedzi na
    tą kwestię - a szukałem już dość dużo...