  • 1. Data: 2012-04-18 08:05:03
    Temat: ulga rehabilitacyjna a dochod nieopodatkowany
    Od: hukers <p...@g...com>

    Witam
    Babcia ma dochody wylacznie w postaci zasilku pielegnacyjnego, a jako ze to dochod
    nieopodatkowany, nie wykazuje sie go w zeznaniu rocznym.
    Czy w zwiazku z tym babcia moze odliczyc udokumentowane wydatki na leki?
    Na logikę nie ma od czego odliczyć, bo dochod "zerowy", ale moja logika nieraz mnie
    zawodziła, a nic sensownego nie wygooglalam :/
    A jesli mam racje i babcia odliczyc nie moze, to czy moze to zrobic dziadek, ktory ma
    emeryture i rozliczaja sie wspolnie? Mimo ze faktury sa na babcie?
    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2012-04-18 09:43:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hukers wrote:
    > Na logikę nie ma od czego odliczyć,

    i tak trzymac.

    > A jesli mam racje i babcia odliczyc nie moze, to czy moze to zrobic dziadek, ktory
    ma emeryture i rozliczaja sie wspolnie? Mimo ze faktury sa na babcie?
    > Z gory dziekuje za pomoc.

    ulga jes osobista i wspolne rozliczenie nie ma tu nic do rzeczy. skoro
    babcia nie ma dochodu, z którego by mozna to bylo odliczyć to sie nie da
    odliczyc.

    jest jedna furtka, do wykorzystania na przyszłość.

    z ulgi może skorzystać podatnik LUB osoba na utrzymaniu której jest
    osoba niepełnosprawna.

    Teraz musicie wykazac dwie rzeczy. Że dochód babci jest niewystarczający
    na utrzymanie się samodzielnie i musi korzystać z pomocy finansowej
    innych. wowczas dziadek kupuje jej leki i dziadek bierze faktury na
    siebie i wowczas dziadek odlicza sobie utrzymanie osoby niepełnosprawnej
    od swojego dochodu.

    Ale to za rok.

    A co do tego roku...
    hmm, zawsze możecie zaryzykowac i odliczyć, a ewentualnie kłócić się
    bedziecie wtedy kiedy bedzie ewentualna kontrola i jesli ktos
    zakwestionuje, ze faktury są na babcie a nie na dziadka. W sumie faktura
    wcale nie dokumentuje kto faktycznie poniosl wydatek. i mozna sie
    spierac za czyje pieniadze faktycznie zostalo to zakupione.

    Z drugiej strony policzcie pity z ulga i bez i zobaczcie ile wam wyszlo
    roznicy i czy rzeczywiscie warto to wogole odliczac, bo moze sie okazac,
    ze dla 5 zlotych roznicy denerwowanie sie przez 6 lat czy skontroluja
    czy nie skontrolują nie jest tego warte.

    Oczywiscie, zakladam, ze babcie ma wszystki papiery ptrzebne, zeby z
    ulgi skorzytac.

  • 3. Data: 2012-04-18 13:16:38
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 18 kwietnia 2012 09:43:07 UTC+2 użytkownik witek napisał:

> [...]
    > wcale nie dokumentuje kto faktycznie poniosl wydatek. i mozna sie
    > spierac za czyje pieniadze faktycznie zostalo to zakupione.

    Heh, przy babcinym zasiłku w kwocie 153 zł dowiedzenie, że miesięczne wydatki na leki
    na kwotę średnio 300 zł były ponoszone przez dziadka raczej nie powinno byc trudne :)

> [...]
    > ze dla 5 zlotych roznicy denerwowanie sie przez 6 lat czy skontroluja
    > czy nie skontrolują nie jest tego warte.

    Róznica nie jest mała, zakładam też, że US mają ciekawsze zajęcia niż kontrolowanie
    PIT-ów 90-latków.

    > Oczywiscie, zakladam, ze babcie ma wszystki papiery ptrzebne, zeby z
    > ulgi skorzytac.

    Oczywiście.
    Bardzo Ci dziękuję za pomoc.

  • 4. Data: 2012-04-18 18:11:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
    > Róznica nie jest mała, zakładam też, że US mają ciekawsze zajęcia niż kontrolowanie
    PIT-ów 90-latków.

    dokładnie.

    w razie czego czyli kontroli nie po waszej mysli po prostu bedziecie
    mieli ulge do zwrotu z odsetkami i tyle.
    Nic wiecej wam nie grozi.