  • 1. Data: 2008-09-04 21:35:10
    Temat: umowa kupna sprzedaży
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    Pewna osoba chce ode mnie coś kupić, i chce podpisać umowę kupna sprzedaży
    żeby wciągnąć to do firmy i odpisać jakieś koszta.

    kwota umowy to ok 1500 zł. Z tego co kojarzę sprzedaż powyżej 1000 zl
    należny gdzieś zgłaszać, albo sie rozliczać ( nie znam sie)
    czy ewentualnie można podpisać 2 umowy po 750 zł ?

    czy faktycznie trzeba to gdzieś zgłaszać ? rozliczać ? jakie to pociąga
    konsekwencje dla mnie jak podpiszemy taka uowe ?

    przedmioty te nie sa nowe, pochodzą z demontażu, ale sa w pełni sprawne...

  • 2. Data: 2008-09-04 22:01:26
    Temat: Re: umowa kupna sprzedaży
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rockk wrote:
    > Pewna osoba chce ode mnie co? kupiae, i chce podpisaae umowe kupna sprzeda?y
    > ?eby wci?gn?ae to do firmy i odpisaae jakie? koszta.
    >
    > kwota umowy to ok 1500 z?. Z tego co kojarze sprzeda? powy?ej 1000 zl
    > nale?ny gdzie? zg?aszaae, albo sie rozliczaae ( nie znam sie)

    Podatek od czynności cywilnoprawnych druk pcc-1

    > czy ewentualnie mo?na podpisaae 2 umowy po 750 z? ?

    a będą to dwie umowy czy jedna rozbita dla obejścia podatku.
    Jesli to ten drugi przypadek to US i tak to zakwestionuje (jak sie kapnie)

    > czy faktycznie trzeba to gdzie? zg?aszaae ? rozliczaae ? jakie to poci?ga
    > konsekwencje dla mnie jak podpiszemy taka uowe ?
    >
    > przedmioty te nie sa nowe, pochodz? z demonta?u, ale sa w pe?ni sprawne...

    z tytm, ze tu jest duze ale, bo katalog kiedy nie podlega sie pod PCC
    jest długi.
    np. jedna ze stron jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług

    wiec jak to firma to moze w ogóle nie ma o czym gadac

    teraz na plus dla ciebie:
    art4.1 obowiązek podatkowy rzp umowie sprzedaży ciązy na kupujacym

    wiec tak naprawde ciebie to g.... obchodzi.