  • 1. Data: 2004-06-23 20:59:24
    Temat: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Zamierzam kupić od znajomego, który nie prowadzi DG, kilka rzeczy
    (telewizor, odtwarzacz video, wieżę etc). Ustaliliśmy kwotę globalną na te
    sprzęty na 3.500 zł. Spisaliśmy umowę kupna-sprzedaży. I tu rodzi mi się
    dylemat z PCC. Czy jeżeli w umowie zostanie określona cena sprzedaży każdego
    przedmiotu z osobna i będzie ona oczywiście niższa niż 1.000 zł, to podatku
    nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów
    wynosi 3.500 zł? Czy dobrze myślę?

  • 2. Data: 2004-06-24 04:47:22
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    podatku
    > nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

    dobrze myśłisz, z tym że bezpieczniej napisać to na kilku umowach ponieważ
    mogliby w US podciągnąć to pod " sprzedaż łaczną" czy coś takiego....

  • 3. Data: 2004-06-24 07:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jun 2004, Piotr R. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

    Kiedyś było wałkowane bez oczywistych wniosków.
    Osobiście obawiam się ze racji nie masz - sprawdź w ustawie co jest
    opodatkowane: opodatkowana jest *umowa* a nie sama sprzedaż :)
    (w odróżnieniu na przykład od VAT).
    Nie podejmuję się komentowania przypadku kiedy na jednej kartce papieru
    zawartych jest kilka odrębnych umów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)