  • 1. Data: 2004-06-23 20:59:24
    Temat: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    Witam. Zamierzam kupić od znajomego, który nie prowadzi DG, kilka rzeczy
    (telewizor, odtwarzacz video, wieżę etc). Ustaliliśmy kwotę globalną na te
    sprzęty na 3.500 zł. Spisaliśmy umowę kupna-sprzedaży. I tu rodzi mi się
    dylemat z PCC. Czy jeżeli w umowie zostanie określona cena sprzedaży każdego
    przedmiotu z osobna i będzie ona oczywiście niższa niż 1.000 zł, to podatku
    nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów
    wynosi 3.500 zł? Czy dobrze myślę?

  • 2. Data: 2004-06-24 04:47:22
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    podatku
    > nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

    dobrze myśłisz, z tym że bezpieczniej napisać to na kilku umowach ponieważ
    mogliby w US podciągnąć to pod " sprzedaż łaczną" czy coś takiego....

  • 3. Data: 2004-06-24 07:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jun 2004, Piotr R. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

    Kiedyś było wałkowane bez oczywistych wniosków.
    Osobiście obawiam się ze racji nie masz - sprawdź w ustawie co jest
    opodatkowane: opodatkowana jest *umowa* a nie sama sprzedaż :)
    (w odróżnieniu na przykład od VAT).
    Nie podejmuję się komentowania przypadku kiedy na jednej kartce papieru
    zawartych jest kilka odrębnych umów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)