1. Data: 2004-06-23 20:59:24
Temat:umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
Od:"Piotr R." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Zamierzam kupić od znajomego, który nie prowadzi DG, kilka rzeczy
(telewizor, odtwarzacz video, wieżę etc). Ustaliliśmy kwotę globalną na te
sprzęty na 3.500 zł. Spisaliśmy umowę kupna-sprzedaży. I tu rodzi mi się
dylemat z PCC. Czy jeżeli w umowie zostanie określona cena sprzedaży każdego
przedmiotu z osobna i będzie ona oczywiście niższa niż 1.000 zł, to podatku
nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów
wynosi 3.500 zł? Czy dobrze myślę?

2. Data: 2004-06-24 04:47:22
Temat:Re: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
Od:"Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
podatku
> nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

dobrze myśłisz, z tym że bezpieczniej napisać to na kilku umowach ponieważ
mogliby w US podciągnąć to pod " sprzedaż łaczną" czy coś takiego....

3. Data: 2004-06-24 07:36:40
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Jun 2004, Piotr R. wrote:
[...]
> [...]
>+ nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów

Kiedyś było wałkowane bez oczywistych wniosków.
Osobiście obawiam się ze racji nie masz - sprawdź w ustawie co jest
opodatkowane: opodatkowana jest *umowa* a nie sama sprzedaż :)
(w odróżnieniu na przykład od VAT).
Nie podejmuję się komentowania przypadku kiedy na jednej kartce papieru
zawartych jest kilka odrębnych umów :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)