  • 1. Data: 2008-10-02 09:44:47
    Temat: umowa o dzieło a KUP z DG i termin wpłaty zaliczki podatku
    Od: jakub <j...@g...com>

    Witam,

    Prowadzę DG (KPiR, VAT). Wykonuję projekt dla klienta i jemu wystawiam
    fakturę. Dla uproszczenia przykładów załóżmy, że opiewa ona na 2440
    brutto, czyli 2000 netto.
    Podpisuję umowę o dzieło na wykonanie komponentów wchodzących w skład
    tego projektu z osobą trzecią. Umawiamy się, że zysk netto z tego
    projektu dzielimy po połowie. Zatem kwota jaką dysponuję na
    wynagordzenie (wraz z podatkami) dla osoby trzeciej to 1000.

    Ja od swojej części płacę 19% podatku, dlatego na czysto mam 810.

    Cześć należna osobie trzeciej to:
    kup (20%) + zysk (80%) + podatek od zysku = 1000
    czyli:
    x + 4x + 4x * 19% = 1000
    x + 4x/0,81 = 1000
    x = 168,4
    168,4 + 673,6 + 158 = 1000
    842 + 158 = 1000

    Teraz moje pytania:
    1) *Moim* kosztem uzyskania przychodu jest kwota 1000, czy tak? Czy
    może kwota 842?
    2) Przeglądam archiwum i czytam, że zaliczkę podatku od umowy oo
    dzieło i PIT 4(właściwy?) wpłacam/składam do 20go nastepnego miesiąca.
    Czy ten termin ulega zmianie, w sytuacji kiedy korzystam z prawa
    rozliczania się z US w okresach kwatralnych?

    Pozdrawiam,
    J.W.W.

  • 2. Data: 2008-10-02 15:12:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2008, jakub wrote:

    > Teraz moje pytania:
    > 1) *Moim* kosztem uzyskania przychodu jest kwota 1000, czy tak?

    No jasne. Zaliczka jest na JEGO podatek pobrany z JEGO wynagrodzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-02 15:48:50
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 2 Paź, 17:12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   No jasne. Zaliczka jest na JEGO podatek pobrany z JEGO wynagrodzenia.

    Dzięki Gotfryd za rozwianie mojej wątpliwości.

    Czy ktoś inny może się wypowiedzieć w sprawie punktu #2?

    J.W.W.