  • 1. Data: 2008-03-02 12:34:53
    Temat: umowa o dzieło bez VAT
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów posiada wzór umowy o dzieło, z zapisami,
    które zwalniaja z VAT. Z tego co się orientuję musza być spełnione 3 warunki
    aby skarbówka się nie czepiała. Szukam takiego wzoru, który będzie nie do
    podwarzenia przez US. Planuję kilkadziesiat takich umów rocznie, a nie chce
    rejestrować działalności i nie chce płacić VATu (zapewne przekroczę kwotę
    wolną). Pracuję na pełnym etacie i to bedzie dodatkowe zajecie dla mnie,
    moimi klientami czy też pracodawcami bedą zaróno osoby prywatne jak i firmy.
    Ma ktoś już takie doświadczenie jeżeli chodzi o taki sposób działania?

    bede wdzieczny za wszelkie uwagi
    Robert

  • 2. Data: 2008-03-02 23:08:33
    Temat: Re: umowa o dzieło bez VAT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów posiada wzór umowy o dzieło, z zapisami,
    > które zwalniaja z VAT. Z tego co się orientuję musza być spełnione 3 warunki

    Huh? A od kiedy umowy o dzieło są oVATowane?

  • 3. Data: 2008-03-03 07:22:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Huh? A od kiedy umowy o dzieło są oVATowane?

    Co do zasady od kwietnia 2004.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-03-03 15:59:47
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Co do zasady od kwietnia 2004.
    >

    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Dokładnie, jak sie dowiedziałem to też bylem zdiwiony ze nawet tutaj fiskus
    swoje macki zainstalował.

    pozdr,

  • 5. Data: 2008-03-03 16:03:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-03-2008 o 16:59:47 Robert <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dok?adnie, jak sie dowiedzia?em to te? bylem zdiwiony ze nawet tutaj
    > fiskus
    > swoje macki zainstalowa?.

    To nie fiskus, to unija.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-03-03 19:18:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Co do zasady od kwietnia 2004.

    No ale to jeśli ktoś jest VATmanen, a nie w przypadku osób fizycznych
    dla których nie jest to prowadzona "w sposób ciągły i zorganizowany"
    działalność gospodarcza.

    Podstawę prawną poproszę (konkretny zapis konkretnej ustawy).

  • 7. Data: 2008-03-03 19:56:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No ale to jeśli ktoś jest VATmanen, a nie w przypadku osób fizycznych
    > dla których nie jest to prowadzona "w sposób ciągły i zorganizowany"
    > działalność gospodarcza.

    W ustawie o VAT nie takiego warunku. Jest tam definicja działalności
    gospodarczej stworzona wyłącznie na potrzeby tej ustawy i nie ma tam
    mowy o ciągłości ani zorganizowaniu.

    > Podstawę prawną poproszę (konkretny zapis konkretnej ustawy).

    Art. 15 ustawy o podatku od towarów.

    Mówisz - masz.
    Miłej lektury.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-03-03 19:59:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy pisze:

    > Art. 15 ustawy o podatku od towarów

    i usług oczywiście.

    Żeby nie było, że nie ma takiej ustawy

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-03-03 23:32:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > i usług oczywiście.

    Jasna sprawa. No i poczytaj tam - tam jest mowa o osobach fizycznych
    prowadzących działalność (lub sprawiających takie wrażenie ;) )

    Innymi słowy: tych, którzy podlegają pod rejestrację DG. A pod
    rejestrację DG podlegają ci, co robią coś "w sposób ciągły i
    zorganizowany" (Art. 2. ustawy o swobodzie DG).

  • 10. Data: 2008-03-04 07:06:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > rejestrację DG podlegają ci, co robią coś "w sposób ciągły i
    > zorganizowany" (Art. 2. ustawy o swobodzie DG).

    Gdzie w tym artykule jest odwołanie do ustawy o swobodzie gospodarczej?
    Konkretny zapis proszę.
    Zasada domniemania nie dział w przypadku aktów prawnych.

    A co w takim razie oznacza ten zapis:

    3. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w
    ust. 1, nie uznaje się czynności:
    [...]
    3) (32) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt
    2-9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są
    związane ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami
    tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i
    wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania tych czynności,
    wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności
    wobec osób trzecich,

    Wg. Twojej teorii nie ma on sensu.

    Zabawne, od prawie 4 lat ludzie się gimnastykują co zrobić, żeby z umowa
    o dzieło lub zleceniem nie wpaść w VAT. Biegli sądowi walczą żeby nie
    płacić VATu od wynagrodzeń za opinie wydawane dla sądów, prokuratury i
    policji - walczą przed sądami i przegrywają, i płacą VAT z własnej
    kieszeni bo stawka jest ustalona brutto i sądy do VATu nie dopłacają.

    Szanowane pisma branżowe podpowiadają jak sformułować umowę z wykonawcą,
    żeby ominąć VAT. Wydawane są na ten temat całe poradniki.

    A Ty proszę, właśnie oświeciłeś nas, że żadnego VATu od działalności
    wykonywanej osobiście nie ma i nie było. Ktoś nas wszystkich nabija w
    butelkę. Parę milionów ludzi.. nieźle.
    I dopiero Ty pierwszy poprawnie zinterpretowałeś intencje ustawodawcy
    (bo przecież nie przepis, wszak nie przeczytałeś go dokładnie).

    I na deser:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1757,ktore-umowy
    -zlecenia-i-umowy-o-dzielo-bez-vat.html

    po dacie widać problem odkryto zanim przepis wszedł w życie.

    I trochę o tym jakie problemy art.15 powoduje w praktyce

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=159298&i_smpp_s_strona=1

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=159117&i_smpp_s_strona=1

    Wybrałam te pisma które przy okazji wyprowadzają Cię z błędu co do tego,
    _CO_ jest działalnością gospodarczą w świetle ustawy o podatku od
    towarów i usług.
    Jak już napisałam - ustawa definiuje to na własne potrzeby, inaczej niż
    w pozostałych aktach prawnych. Nie doczytałeś.

    Jeżeli masz dostęp (płatny) do archiwum Rzepy albo GP to wrzuć sobie w
    wyszukiwanie "VAT od umów cywilnoprawnych".

    Otworzy sie przed Tobą cały nowy świat.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl