  • 1. Data: 2008-03-20 17:05:30
    Temat: umowa o dzieło i błędny rachunek
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca:

    W 2007 r. była sobie umowa o dzieło. Wykonawca wystawia błędny rachunek
    (konkretnie: na kwotę ok. 10% niższą niż faktycznie otrzymał). Skutkiem
    tego jest mniejsza odprowadzona zaliczka, i mniejsza kwota na PIT11.
    Jak naprawić problem?

    a) Zamawiający-płatnik olewa sprawę, podatnik prawidłowo rozlicza PIT
    roczny, podając dochód rzeczywisty (wyższy niż na PIT11), oraz
    rzeczywiście przekazaną zaliczkę (zgodną z PIT11).

    b) Podatnik koryguje jedynie kwotę brutto na rachunku, pozostawiając
    kwotę zaliczki bez zmian - wyjdzie na to że jest ona błędnie wyliczona.
    Płatnik koryguje PIT11 tylko w pozycji 54, podatnik "rozlicza" błędną
    zaliczkę w rozliczeniu rocznym.

    c) Podatnik koryguje rachunek uwzględniając prawidłową kwotę brutto i
    prawidłową zaliczkę, płatnik koryguje PIT11. Zapewne do korekty będą
    jeszcze jakieś dokumenty - płatnik jest na pełnej księgowości. Czy w tym
    przypadku płatnik musi przekazywać niejako "zaległą" zaliczkę, czy
    wystarczy prawidłowe rozliczenie PIT podatnika? Czy od tej "zaległej"
    płatnik płaci jakąś karę/odsetki?

    Może jakiś inny sposób jest prawidłowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 2. Data: 2008-03-20 20:15:25
    Temat: Re: umowa o dzieło i błędny rachunek
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > (konkretnie: na kwotę ok. 10% niższą niż faktycznie otrzymał). Skutkiem
    > tego jest mniejsza odprowadzona zaliczka, i mniejsza kwota na PIT11.

    Wykonawca zwraca zamawiąjacemu nienależnie otrzymaną kwotę.

  • 3. Data: 2008-03-20 20:30:02
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    s...@a...pl wrote:

    > Wykonawca zwraca zamawiąjacemu nienależnie otrzymaną kwotę.

    Według umowy pieniądze są jak najbardziej należne.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 4. Data: 2008-03-20 22:26:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Według umowy pieniądze są jak najbardziej należne.

    Ale skoro ich wykonawca nie chce... W koncu wystawił Ci rachunek na mniej
    niż sie umawialiscie. Moze dostałeś rabat, albo coś spartolił?

    Tak, wiem co masz na myśli. Ale jestem wredny i proponuje to, co bedzie
    chyba najbezpieczniejsze.