  • 1. Data: 2004-06-23 19:42:56
    Temat: umowa użyczenia nieruchomości, a VAT
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    jeżeli jako osoba fizyczna jestem właścicielem nieruchomości i jednocześnie
    mam jednoosobową spółkę z o.o., to czy użyczając tą nieruchomość dla celów
    dg spółki jest naliczany podatek VAT? Byłem dzisiaj u notariusza, który nie
    wiedział, czy będę musiał odprowadzić VATu od wartości użyczonej
    nieruchomości.
    Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-06-24 07:01:06
    Temat: Re: umowa użyczenia nieruchomości, a VAT
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    nie
    > wiedział, czy będę musiał odprowadzić VATu od wartości użyczonej

    Umowa użyczenia zgodnie z art 710 KC jest nieodpłatna.
    Moim zdaniem należy przeanalizować 8 ust 2 ustawy o VAT.
    Jeżeli nie będzie ta umowa traktowana jako odpłatane świadczenie usługo to
    zgodnie z art5 ust. 1 ustawy o VAT nie będzie opodatkowana.