  • 1. Data: 2003-03-11 06:25:14
    Temat: umowa zlecenie - koszty uzyskania dochodu (PIT37)
    Od: Amphi <a...@g...pl>

    Czesc,

    Mam takie pytanko:

    Po zsumowaniu kosztow uzyskania dochodow wykazanych w PITach-8B okazalo
    sie ze wynosza one lacznie ok. 1200 zl. Wynika to z tego, ze praca byla
    na dwie umowy-zlecenie z roznych firm. Czy tyle moge wykazac w PIT-37
    czy tez nalezy wpisac standardowe koszty uzyskania dochodow (1155zl)? I
    jeszcze jedna dziwna rzecz: po wstepnym wypelnieniu PIT37 okazalo sie ze
    nadplata wynosi ponad 500zl - wyglada na to, ze pracodawcy placili
    troche za duza zaliczke uwzgledniajaca 19% dochodu i nie brali pod
    uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
    nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja
    cos sknocilem w picie?

    Pozdrawiam wszystkich,

    Amphi

  • 2. Data: 2003-03-11 06:52:45
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Amphi" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
    > nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja

    Limit 1155.12 zl dotyczy umowy o prace.
    KUP z umów zlecen sumujesz i wpisujesz tyle ile wyszlo.

    > i nie brali pod
    > uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
    > nie pamietali o tych ponad 500 zl.

    Dokladnie tak. Mogli ci to ulge odliczac, gdybys im o tym powiedzial.
    Skad mogli, ze nikt inny ci jej nie odlicza.
    Dostaniesz ja teraz.

  • 3. Data: 2003-03-11 07:23:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 11-03-2003 07:52, Użytkownik KK napisał:

    > Dokladnie tak. Mogli ci to ulge odliczac, gdybys im o tym powiedzial.
    > Skad mogli, ze nikt inny ci jej nie odlicza.

    Absplutna nieprawda. Zaliczki na podatek dochodowy od umów zleceń nie
    uwzględniają skali podatkowej.
    Zaliczki od umów cywlinoprawnych obliczane sa zawsze w wysokości 20%
    dochodu (przychód - koszty). Inaczej zrobic tego płatnik nie ma prawa.

    Dopiero w rozliczeniu rocznym następuje ponowne przeliczenie podatku wg.
    skali podatkowej. Wczesniej tego zrobić nie można.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-11 18:01:52
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Amphi napisał(a):

> [...]
    > uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
    > nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja

    Przeciez w PIT-37 jest osobna rubryka dla dzialalnosci wykonywanej osobiscie
    (m.in. umowa-zlecenie) i tam wpisujemy koszty uzyskania tyle ile wynosza
    jezeli 1200 to tyle sie wpisuje. koszty 1155,12 dotycza stosunku pracy czyli
    umowa o prace na czas nie- lub okreslony.
    wiec jak masz tylko umowy zlecenia to wpisujesz tyle ile wychodzi z sumy
    kosztow i oby ci wyszlo do zwrotu jak najwiecej
    Pozdrawiam!
    rajusan