  • 1. Data: 2008-02-01 13:27:20
    Temat: updof i okolice - kilka pytan
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    Witam

    Poszukuje odpowiedzi na kilka pytan i mam nadzieje, ze ktorys z
    Szanownych Grupowiczow bedzie to wiedzial i zechce sie swoja wiedza
    podzielic. Google mi nie pomoglo, tekst updof nasunal kilka pytan
    innego rodzaju.

    Na jednym z portali dla "poczatkujacych przedsiebiorcow" przeczytalem
    o uldze alimentacyjnej oraz o tym, ze mozna z niej skorzystac jesli
    nie rozlicza sie liniowo. Chcialem sie czegos wiecej dowiedziec, ale
    google prawie nic nie wie. Zajrzalem do obowiazujacej updof i
    znalazlem tylko art. 21.1.127, ktory zwalnia alimenty z podatku
    dochodowego. Wiec to raczej nie to (a moze sie myle ?). Moze wiecie co
    to za ulga (jaki akt prawny to reguluje) i jak do niej podejsc ? I czy
    w ogole istnieje, bo mam uzasadnione watpliwosci ? ;)

    Moja updof jest tekstem ujednoliconym, co objawia sie glownie tym, ze
    niektore artykuly wystepuja w roznych brzmieniach, przy czym jedne sa
    ujete w nawiasy [] a inne w nawiasy <>. :-D Sciagnalem cos takiego
    o ile dobrze pamietam ze strony Sejmu. Ktore nawiasy oznaczaja
    aktualne brzmienie artykulu ?
    Spotkalem tam rowniez "dziwny" sposob naliczania podatku. Prog na
    ponad 80k PLN, stopy 18% i 32%. Co to takiego i kogo obowiazuje ?
    Oprocz tego byla rowniez obowiazujaca tabela z trzema stopami.

    Pozdrawiam wszystkich

    Artur

  • 2. Data: 2008-02-01 18:11:34
    Temat: Re: updof i okolice - kilka pytan
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-02-2008 o 14:27:20 artur <a...@o...fuw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > ujete w nawiasy [] a inne w nawiasy <>. :-D Sciagnalem cos takiego
    > o ile dobrze pamietam ze strony Sejmu. Ktore nawiasy oznaczaja

    Np tu masz dobre teksty w PDF-ach:

    http://tiny.pl/ltgb

    > Spotkalem tam rowniez "dziwny" sposob naliczania podatku. Prog na
    > ponad 80k PLN, stopy 18% i 32%. Co to takiego i kogo obowiazuje ?
    > Oprocz tego byla rowniez obowiazujaca tabela z trzema stopami.

    Nas wszytskich w przyszłym roku. W tym roku obowiązuje skala
    z Ustawy o zmianie updof z 16-11-2006 r.
    Taki mały trik dla polepszenia humoru - w szkole się pstrykało gumkami w
    koleżanki
    a teraz skalę podatkową się wrzuca do rynsztoka - niech sobie łowią :)

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-01 18:17:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2008, artur wrote:

    > Moja updof jest tekstem ujednoliconym,
    [...]
    > Spotkalem tam rowniez "dziwny" sposob naliczania podatku. Prog na
    > ponad 80k PLN, stopy 18% i 32%. Co to takiego i kogo obowiazuje ?

    To jest tekst który *ma obowiązywać w przyszłości*.
    W tym rozumieniu jest "aktualny" (już uchwalony, jeszcze pod rządami
    PiS, ale nie dotyczy 2007 r!).
    Poszukaj sobie "tekstów ujednoliconych dla ludzi", np. na gofin.pl
    albo tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd