  • 1. Data: 2007-09-20 10:49:59
    Temat: utrata prawa do zwolnienia z vat - kiedy?
    Od: Asmodeusz <a...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Witam

    Kiedy przestaje się być zwolnionym od podatku vat? W momencie gdy
    sprzedaż przekroczy kwotę 10tys euro. Czy w momencie gdy sprzedaż
    przekroczy kwotę proporcjonalną dla danego momentu?
    WIem że rozpoczynający działalność musi liczyć proporcjonalnie (p. 9 art
    113 ustawy). Prowadzący działalność dłużej wg p. 5 art 113 bierze chyba
    pod uwagę całość kwoty. Tak to przynajmniej interpretuję. Czy mam rację?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-20 20:51:05
    Temat: Re: utrata prawa do zwolnienia z vat - kiedy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2007, Asmodeusz wrote:

> [...]
    > sprzedaż przekroczy kwotę 10tys euro. Czy w momencie gdy sprzedaż
    > przekroczy kwotę proporcjonalną dla danego momentu?

    Proporcjonalnie do okresu [uwaga!] *SPRZEDAŻY*.

    > WIem że rozpoczynający działalność musi liczyć proporcjonalnie (p. 9 art
    > 113 ustawy).

    ...do okresu sprzedaży, a nie do okresu prowadzenia działalności.
    Czynnością opodatkowaną jest sprzedaż, fakt prowadzenia czynności
    przygotowujących do sprzedaży się *nie liczy*.
    Jak ktoś rozpocznie DG w maju, ale zrobi tylko jedno "duże"
    zlecenie, za które wystawi f-rę w dniu 31.XII, to ma limit
    w wysokości 10KEu * 1/356 :>

    Proszę nie krzyczeć na mnie, nie ja to wymyśliłem, ale podatnik
    rozpoczynający DG który chce korzystać ze zwolnienia powinien
    pilnować żeby w 1. dniu dokonać sprzedaży tak, żeby kwota podatku
    VAT przekroczyła 1 zł ...wróć, teraz 50 gr :) (na wypadek, żeby
    ktoś się nie czepiał, że z okazji zaokrąglania *podatku*
    dla niższej kwoty podatek jakby jest a jakby go nie ma).
    Optymistycznie zakładam, że podatnik który w dniu 31.XII nie
    dokona sprzedaży, dokona jej (kiedyś) w roku następnym, bo
    inaczej "okres prowadzenia sprzedaży" kończy się z dniem
    ostatniej sprzedaży.
    Przypominam: to nie ja pisałem ten przepis, proszę krzyczeć
    na innych ;)

    > Prowadzący działalność dłużej wg p. 5 art 113 bierze chyba
    > pod uwagę całość kwoty. Tak to przynajmniej interpretuję. Czy mam rację?

    IMHO - tak powinno być :), i takie były interpretacje.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-21 18:33:27
    Od: Asmodeusz <a...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMHO - tak powinno być :), i takie były interpretacje.

    Dzięki za odpowiedź. Mój skarbowy również podziela tą opinię i
    niepotrzebnie panikowałem.