  • 1. Data: 2007-11-27 18:00:35
    Temat: używam pieczątki
    Od: "Merdes" <m...@k...net>

    witam
    na fakturach przy podpisie używam pieczątki
    " z up. właścicielas bydynku .. .. "
    mam pytanie czy wystarczy odręczna notatka pod tytułem Upoważnienie ( z
    datą lub bez) sporządzona
    i podpisana przez upoważniającego, lub podpisana
    w obecności innych osób ?

    pozdrawiam kinga

  • 2. Data: 2007-11-27 18:20:21
    Temat: Re: używam pieczątki
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2007 o 19:00:35 Merdes <m...@k...net> napisał(a):

    > witam
    > na fakturach przy podpisie u?ywam piecz?tki
    > " z up. w?a?cicielas bydynku .. .. "
    > mam pytanie czy wystarczy odr?czna notatka pod tytu?em Upowa?nienie
    > ( z
    > dat? lub bez) sporz?dzona
    > i podpisana przez upowa?niaj?cego, lub podpisana
    > w obecno?ci innych osób ?

    Obecni muszą być: ksiądz, komendant WKU i przedstawiciel Straży Miejskiej
    ;)

    A poważnie - sam jestem ciekaw - jak oficjalnie upowaznić kogoś do
    wystawiania
    faktur VAT w imieniu moim-podatnika VAT(czyli coś co rozważamy na grupie
    przy okazji
    własnoręcznego wydruku z neta).

  • 3. Data: 2007-11-27 21:05:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007, Merdes wrote:

> [...]
    > datą lub bez) sporządzona
    > i podpisana przez upoważniającego, lub podpisana

    _117.html

    Art.99 do poczytania :)
    Prawidłowa odpowiedź: "to zależy".
    Zależy jakiej formy wymaga dana czynność (czyli przepisy wymagają
    *dla tej formy*) LUB przepis szczególny ustanawia dla pełnomocnictwa
    do tej czynności.
    Przykład: rozporządzenie własnością nieruchomości wymaga formy
    notarialnej, więc i pełnomocnictwo będzie musiało być notarialne.
    ALE to nie znaczy, że jeśli można czynności dokonać w formie
    pisemnej, to ZAWSZE starczy "zwykłe" pisemne upoważnienie, bo
    może istnieć przepis szczególny który może wymagać innej formy,
    na przykład notarialnej albo innego poświadczenia urzędowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-28 11:07:53
    Od: "Merdes" <m...@k...net>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711272202021.2536@athlon64...
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
> [...]
    > istnieć przepis szczególny który może wymagać innej formy,
    > na przykład notarialnej albo innego poświadczenia urzędowego.

    dziękuję za podpowiedż

    pozdrawiam, kinga