  • 1. Data: 2008-10-07 13:13:29
    Temat: vat-1 a kombi...
    Od: Lukasz <l...@s...bojczuk.net.pl>

    Witam,
    Mam konkretne pytanie: czym kieruja sie diagnosci przy orzekaniu czy
    dane auto spelnia wymogi do pelnego odliczania VATu? Tylko art. 86 ust.
    4 ustawy o podatku od towarow i uslug?
    Wedlug w/w ustawy jezeli w samochodzie kombi jedno siedzenie z tylnego
    rzedu usune i oddziele je krata wraz z bagaznikiem (bagaznik+1siedzenie
    tylne to przestrzen ladunkowa)- bedzie to podlegac pod ten artykul:
    ,,(...)pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń,
    które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą
    lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do
    przewozu ładunków, mierzona po podłodze od NAJDALEJ WYSUNIĘTEGO PUNKTU
    podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę
    pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50%
    długości pojazdu;
    dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość
    pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby
    pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do
    przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy
    dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie
    od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu
    ładunków".
    U mnie najdalej wysuniety punkt bylby zaraz za siedzeniem pasazera
    (przednim), z przodu byly by 2 miejsca siedzace i z tylu 2 (pozostalo by
    2/3 kanapy tylnej). Spodziewam sie ze nie bedzie to takie proste bo
    widzialbym juz gdzies taki samochod, ale jezeli moga mi odmowic to na
    jakiej podstawie (jakis artykul, rozporzadzenie?)
    Do kogo sie zwrocic o interpretacje (na pismie, zebym mogl przedstawic
    diagnoscie i nie mial na jakiej podstawie odmowic)?

    --
    Pozdrawiam!
    Łukasz Bojczuk