  • 1. Data: 2008-02-19 01:10:14
    Temat: vat-7 problem
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Witam,

    Tak sobie siedzę i googluję, ale odpowiedzi na moje wątpliwości nie widać.
    Zastanawiam się nad częścią D deklaracji VAT-7 (dokładnie pozycje 44,46).
    Wyjaśnienia do deklaracji wyglądają następująco: "W tej części wykazuje
    się wyłącznie wartość towarów i usług oraz kwotę podatku naliczonego (z
    uwzględnieniem korekt), w takiej wysokości w jakiej podatnikowi
    przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od należnego lub
    zwrot podatku naliczonego, na zasadach określonych w przepisach art. 86
    - 93 ustawy, z uwzględnieniem przepisów wykonawczych, w okresie
    rozliczeniowym za który składana jest deklaracja."
    Ponieważ dla części zakupów vat rozliczam proporcją to sprawa pól 45,47
    (podatek naliczony) jest jasna - wykazuję podatek cały dla zakupów
    związanych z opodatkowaną + proporcją za te, których nie da się
    przydzielić do opodatkowanej lub zwolnionej.
    Tylko co z polem nabycie (44,46) - Mała Księgowość uparcie liczy mi
    kwotę w identyczny sposób jak podatek (z uwzględnieniem proporcji) co wg
    mnie wynika z wyjaśnienia, które cytowałem.
    Spotkałem jednak kilka wypowiedzi, że inne programy wrzucają tu całość
    zakupów netto, a dopiero podatek wyliczają jak należy.

    Jak sądzicie jak jest właściwie?
    Jak praktykujecie u siebie?
    Za ubiegły rok poskładałem deklaracje tak jak wylicza MK. Dopiero teraz
    mnie naszło na takie analizy...

    Pozdrawiam,
    Marek.