1. Data: 2004-03-25 06:57:55
Temat:vat paliwo - nowa ustawa o vat a Matiz
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

wg. nowej ustawy o vat od samochodów osobowych o ładowności mniejszej niż
wg. wzoru obowiązuje ograniczenie odliczenia vat oraz nie ma prawa do
odliczenia vat od paliw silnikowych.

Mam MATIZA :-) -> uniwersalny ciężarowy z homologacją na 2 osoby - tylniej
kanapy nie ma, kratka jest tuż za przednimi fotelami, ładowność 505 kg.

Podstawiając do wzoru:
2x68+357=493. Ładowność matiza jest większa, więc rozumiem, iż przysługuje w
takiej sytuacji 100% odliczenia vat od zakupu + 100% odliczenie vat od
paliwa.

Czy się z tym zgadzacie,
czy coś może ominąłem??

Pozdrawiam
Łukasz Kaliński

2. Data: 2004-03-25 07:28:18
Temat:Re: vat paliwo - nowa ustawa o vat a Matiz
Od:"Maciej Przyboś" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy się z tym zgadzacie,
> czy coś może ominąłem??
Ja sie zgadzam :))

Maciej

3. Data: 2004-03-25 08:41:06
Od:Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
> takiej sytuacji 100% odliczenia vat od zakupu + 100% odliczenie vat od

Jeśli jest 505 kg i 2 osoby, to wszystko się zgadza.

Swoją drogą zastanawiam się, skąd wzięło się 357 kg. Gdyby tak zebrać różne
samochody i zobaczyć, które z nich będą tuż nad kreską, to może wiadomo
by było, kto lobbował ;)

P.

4. Data: 2004-03-25 08:59:34
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paszczak napisał:

> [...]
> samochody i zobaczyć, które z nich będą tuż nad kreską, to może wiadomo

Na oko to wykluczono wiekszośc hatchbacków i podobnych - musiały by mieć
ponad 629kg ładowności a większośc ma troche powyżej 500.
Za to np. niektóre kombi sie łapia.
Ale te wszystki lanosy, corolle, almery itp w których nie wymontowano
tylnych siedzeń odpadną (o takich kuriozach ja polo czy C3 ciężarowe w
których bagaznik jest za mały na dziecięcy wózek, nie wspominając).

Ale już jak wjdziemy na wyższa półke, zwłaszcza ekskluzywnych terenówek,
to większośc się załapie.

I bądź tu mądry.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl

5. Data: 2004-03-25 10:52:09
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maddy wrote:

[...]

> Ale już jak wjdziemy na wyższa półke, zwłaszcza ekskluzywnych terenówek,
> to większośc się załapie.
>
> I bądź tu mądry.

Oj Madziu...
Dajesz odpowiedz tonem, jakbys pytala..

Pytanie pomocnicze:

KTO kupuje terenowki z wyzszych polek ?

> Maddy

Boguslaw

6. Data: 2004-03-25 11:02:42
Temat:Re: vat paliwo - nowa ustawa: CZY TO JEST ZGODNE Z KONSTYTUCJĄ ???
Od:"MK" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie takie wątpliwości mi się nasuwają. Mam wzięte autko w leasing
(liftback - takie kuriozum jak to Maddy była łaskawa określić). Oczywiście
ma >500 kg, no i homologację na ciężarowy. Czy od 1 maja nie będę już mógł
odliczać VAT'u od czynszów leasingowych? Czy nie będę również mógł odliczać
VAT'u od paliwa? Czy to nie jest naruszenie praw nabytych? W końcu gdybym
wiedział o tych przepisach, to bym tego auta nie kupował - kto wie, może
nawet bym się nie zdecydował na DG (tylko na szarą strefę ...).

pozdrawiam,
MK.

7. Data: 2004-03-25 11:27:23
Od:"Maciej Przyboś" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Za to np. niektóre kombi sie łapia.
Jakie ?

Maciej

8. Data: 2004-03-25 11:28:35
Od:"Maciej Przyboś" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> ma >500 kg, no i homologację na ciężarowy. Czy od 1 maja nie będę już mógł
> odliczać VAT'u od czynszów leasingowych? Czy nie będę również mógł
odliczać
> VAT'u od paliwa?
No niestety nie.
Taki kraj.

Maciej

9. Data: 2004-03-25 12:01:13
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
odliczać
> VAT'u od paliwa? Czy to nie jest naruszenie praw nabytych?

Tu nie ma co ukrywać pojawia się b. istotne pytanie: co dalej?

1. VAT od paliwa przepada - nie ma wątpliwości (przyjmujemy iż osobowy wg
nowej ustawy)

2. Raty leasingowe:
art 86
7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody, o których mowa w ust. 3
5 (osobowe wg wzorku - przyp. moje) na podstawie umowy najmu, dzierżawy,
leasingu lub innej umowy o podobnym
charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 50% kwoty podatku
naliczonego
od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy,
udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodu,
których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu, nie może
jednak
przekroczyć kwoty 5 000 zł.
????
A co z tym? Od 01.05 mamy prawo do odliczenia tylko 50%? To byłoby jasne,
choć trudne do przełknięcia, ale:
"Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodu [...] nie może jednak
przekroczyć kwoty 5 000 zł."

Czyli jeżeli 1.05 okaże się, że spłaciliśmy na poprzednich zasadach 90%
wartości samochodu, i np. odliczyliśmy już 10000 vatu od rat leasingowych to
jak to się ma do nowiutkiej (już cuchnącej) ustawy?? Może MF zarząda zwrotu
nadwyżki ponad 5000? :-)

Pozdrawiam
Łukasz

10. Data: 2004-03-25 12:06:58