  • 1. Data: 2004-03-25 06:57:55
    Temat: vat paliwo - nowa ustawa o vat a Matiz
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    wg. nowej ustawy o vat od samochodów osobowych o ładowności mniejszej niż
    wg. wzoru obowiązuje ograniczenie odliczenia vat oraz nie ma prawa do
    odliczenia vat od paliw silnikowych.

    Mam MATIZA :-) -> uniwersalny ciężarowy z homologacją na 2 osoby - tylniej
    kanapy nie ma, kratka jest tuż za przednimi fotelami, ładowność 505 kg.

    Podstawiając do wzoru:
    2x68+357=493. Ładowność matiza jest większa, więc rozumiem, iż przysługuje w
    takiej sytuacji 100% odliczenia vat od zakupu + 100% odliczenie vat od
    paliwa.

    Czy się z tym zgadzacie,
    czy coś może ominąłem??

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-03-25 07:28:18
    Temat: Re: vat paliwo - nowa ustawa o vat a Matiz
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > Czy się z tym zgadzacie,
    > czy coś może ominąłem??
    Ja sie zgadzam :))

    Maciej

  • 3. Data: 2004-03-25 08:41:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > takiej sytuacji 100% odliczenia vat od zakupu + 100% odliczenie vat od

    Jeśli jest 505 kg i 2 osoby, to wszystko się zgadza.

    Swoją drogą zastanawiam się, skąd wzięło się 357 kg. Gdyby tak zebrać różne
    samochody i zobaczyć, które z nich będą tuż nad kreską, to może wiadomo
    by było, kto lobbował ;)

    P.

  • 4. Data: 2004-03-25 08:59:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Paszczak napisał:

> [...]
    > samochody i zobaczyć, które z nich będą tuż nad kreską, to może wiadomo

    Na oko to wykluczono wiekszośc hatchbacków i podobnych - musiały by mieć
    ponad 629kg ładowności a większośc ma troche powyżej 500.
    Za to np. niektóre kombi sie łapia.
    Ale te wszystki lanosy, corolle, almery itp w których nie wymontowano
    tylnych siedzeń odpadną (o takich kuriozach ja polo czy C3 ciężarowe w
    których bagaznik jest za mały na dziecięcy wózek, nie wspominając).

    Ale już jak wjdziemy na wyższa półke, zwłaszcza ekskluzywnych terenówek,
    to większośc się załapie.

    I bądź tu mądry.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-03-25 10:52:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    [...]

    > Ale już jak wjdziemy na wyższa półke, zwłaszcza ekskluzywnych terenówek,
    > to większośc się załapie.
    >
    > I bądź tu mądry.

    Oj Madziu...
    Dajesz odpowiedz tonem, jakbys pytala..

    Pytanie pomocnicze:

    KTO kupuje terenowki z wyzszych polek ?

    > Maddy

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-03-25 11:02:42
    Temat: Re: vat paliwo - nowa ustawa: CZY TO JEST ZGODNE Z KONSTYTUCJĄ ???
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    No właśnie takie wątpliwości mi się nasuwają. Mam wzięte autko w leasing
    (liftback - takie kuriozum jak to Maddy była łaskawa określić). Oczywiście
    ma >500 kg, no i homologację na ciężarowy. Czy od 1 maja nie będę już mógł
    odliczać VAT'u od czynszów leasingowych? Czy nie będę również mógł odliczać
    VAT'u od paliwa? Czy to nie jest naruszenie praw nabytych? W końcu gdybym
    wiedział o tych przepisach, to bym tego auta nie kupował - kto wie, może
    nawet bym się nie zdecydował na DG (tylko na szarą strefę ...).

    pozdrawiam,
    MK.

  • 7. Data: 2004-03-25 11:27:23
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > Za to np. niektóre kombi sie łapia.
    Jakie ?

    Maciej

  • 8. Data: 2004-03-25 11:28:35
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > ma >500 kg, no i homologację na ciężarowy. Czy od 1 maja nie będę już mógł
    > odliczać VAT'u od czynszów leasingowych? Czy nie będę również mógł
    odliczać
    > VAT'u od paliwa?
    No niestety nie.
    Taki kraj.

    Maciej

  • 9. Data: 2004-03-25 12:01:13
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odliczać
    > VAT'u od paliwa? Czy to nie jest naruszenie praw nabytych?

    Tu nie ma co ukrywać pojawia się b. istotne pytanie: co dalej?

    1. VAT od paliwa przepada - nie ma wątpliwości (przyjmujemy iż osobowy wg
    nowej ustawy)

    2. Raty leasingowe:
    art 86
    7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody, o których mowa w ust. 3
    5 (osobowe wg wzorku - przyp. moje) na podstawie umowy najmu, dzierżawy,
    leasingu lub innej umowy o podobnym
    charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 50% kwoty podatku
    naliczonego
    od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy,
    udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodu,
    których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu, nie może
    jednak
    przekroczyć kwoty 5 000 zł.
    ????
    A co z tym? Od 01.05 mamy prawo do odliczenia tylko 50%? To byłoby jasne,
    choć trudne do przełknięcia, ale:
    "Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodu [...] nie może jednak
    przekroczyć kwoty 5 000 zł."

    Czyli jeżeli 1.05 okaże się, że spłaciliśmy na poprzednich zasadach 90%
    wartości samochodu, i np. odliczyliśmy już 10000 vatu od rat leasingowych to
    jak to się ma do nowiutkiej (już cuchnącej) ustawy?? Może MF zarząda zwrotu
    nadwyżki ponad 5000? :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 10. Data: 2004-03-25 12:06:58