  • 11. Data: 2004-03-25 12:16:29
    Temat: Re: vat paliwo - nowa ustawa: CZY TO JEST ZGODNE Z KONSTYTUCJĄ ???
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Dnia 3/25/04 1:01 PM, Łukasz Kaliński napisał(a):

    > 2. Raty leasingowe:
    > art 86
    > 7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody, o których mowa w ust. 3
    > 5 (osobowe wg wzorku - przyp. moje) na podstawie umowy najmu, dzierżawy,
    > leasingu lub innej umowy o podobnym
    > charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 50% kwoty podatku
    > naliczonego
    > od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy,
    > udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodu,
    > których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu, nie może
> [...]

    Art. 154 nowej ustawy
    "1. Przepisu art. 86 ust. 7 nie stosuje się do samochodów będących
    przedmiotem umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym
    charakterze, w stosunku do których przysługiwało podatnikowi, zgodnie z
    przepisami o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym,
    obowiązującymi przed dniem 1 maja 2004 r., prawo do obniżenia kwoty
    podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od czynszu (raty) lub
    innych płatności wynikających z takiej umowy.

    2. Przepis ust. 1 ma zastosowanie:

    1) w odniesieniu do umowy zawartej przed dniem wejścia w życie ustawy,
    bez uwzględniania zmian tej umowy po wejściu w życie ustawy, oraz

    2) pod warunkiem że umowa została zarejestrowana we właściwym urzędzie
    skarbowym do dnia 14 maja 2004 r."

    Wniosek - zawierać umowy póki czas (przed wejściem w życie ustawy czyli
    niekoniecznie przed 1 maja lecz 14 dni od jej ogłoszenia) i biec z nią
    przed 14 maja do US celem rejestracji.

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 12. Data: 2004-03-25 12:41:48
    Temat: Re: vat paliwo - nowa ustawa o vat a Matiz
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    > Swoją drogą zastanawiam się, skąd wzięło się 357 kg. Gdyby tak zebrać
    różne
    > samochody i zobaczyć, które z nich będą tuż nad kreską, to może wiadomo
    > by było, kto lobbował ;)

    Skoro ładowność jest liczona z kierowcą i pasażerami to po co mi zmniejszano
    ilość osób w dowodzie rejestracyjnym z 5 na 4, przecież wtedy to nie powinno
    mieć znaczenia?
    Nic już z tego nie rozumiem :(
    Czy jak mam kombi zarejestrowane na 4 osoby, a teraz zdemontuje tylną kanapę
    i zamontuje kratkę zaraz za siedzeniem kierowcy to czy będzie się liczyć
    jako dwuosobowy, czy musiałbym przerejestrowywać.
    Co z amortyzacją, dalej nic się nie zmienia?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 13. Data: 2004-03-25 13:09:54
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "W.R." <h...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wniosek - zawierać umowy póki czas (przed wejściem w życie ustawy czyli
    > niekoniecznie przed 1 maja lecz 14 dni od jej ogłoszenia) i biec z nią

    No, faktycznie, tego mi brakowało!
    (nie doszedłem do tego art.)

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 14. Data: 2004-03-26 12:50:59
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Art. 154 nowej ustawy

    super, tylko co z paliwem? slyszalem ze ma byc jakies wyjasnienie MF

    vladi

  • 15. Data: 2004-03-30 07:43:57
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > super, tylko co z paliwem? slyszalem ze ma byc jakies wyjasnienie MF

    No - właśnie wczoraj wyjaśniali - że nie można będzie odliczać VAT'u ...

    skur.... i tyle.

    Cóż, odbiję sobie to, ale tym J. Ch. nic nie dam.

    MK.

  • 16. Data: 2004-03-30 13:40:19
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No - właśnie wczoraj wyjaśniali - że nie można będzie odliczać VAT'u
    >
    > skur.... i tyle.
    >
    > Cóż, odbiję sobie to, ale tym J. Ch. nic nie dam.
    A masz link do tego wyjasnienia???

    Pozdrawiam
    LG

  • 17. Data: 2004-03-30 15:14:16
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Cóż, odbiję sobie to, ale tym J. Ch. nic nie dam.

    ja juz szukam zuka za 500 pln coby na niego faktury brac :)