  • 1. Data: 2007-12-18 18:42:06
    Temat: [vat] wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a deklaracja VAT-7
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Witam,

    W sierpniu nabyłem kredyt Skype za powiedzmy 100pln.

    W deklaracji VAT-UE za 3ci kwartał w pozycji D.1 wykazałem 100pln
    nabycia towarów. Przekonany o tym, że tak jak deklaracja VAT-UE służy do
    rozliczania tylko transakcji wewnątrz UE, tak deklaracja VAT-7 służy do
    rozliczania transakcji wewnątrz Polski - przeoczyłem pozycje C.32 i C.33
    na deklaracji VAT-7.

    Dostałem telefon z US z prośbą o odpowiednią (VAT-UE lub VAT-7) korektę.

    Będąc czynnym płatnikiem VAT UE towar zakupiłem po cenie netto; jaką
    kwotę mam wpisać w pole C.33 w deklaracji VAT-7?

    Jeśli mam wpisać coś innego niż zero, to rozumiem, że o tą samą kwotę
    muszę powiększyć pole D.47 w mojej korekcie, czy tak?

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 2. Data: 2007-12-18 19:13:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    kuba wrote:
    > Witam,
    >
    > W sierpniu nabyłem kredyt Skype za powiedzmy 100pln.

    Kredyt Skype traktujesz jako WNT?

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-12-18 19:27:43
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Piotrek pisze:

    > Kredyt Skype traktujesz jako WNT?

    A jak sugerujesz to rozliczać?

  • 4. Data: 2007-12-18 19:38:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    kuba wrote:

    > A jak sugerujesz to rozliczać?

    Sprawdź sobie definicję WNT.
    Zgaduję, że nie dowieźli Ci tego kredytu Skype ciężarówką, ani nie
    przysłali w paczce.

    Tak więc w Twoim przypadku po prostu kupiłeś usługę.
    Wystawiasz FV wewnętrzną i ją księgujesz.

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-12-18 20:12:10
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Piotrek pisze:

    > Sprawdź sobie definicję WNT.
    > Zgaduję, że nie dowieźli Ci tego kredytu Skype ciężarówką, ani nie
    > przysłali w paczce.
    >
    > Tak więc w Twoim przypadku po prostu kupiłeś usługę.

    A jak się ma analogiczna sytuacja zakupu w UE licencji na oprogramowanie:
    - dostarczone do mnie drogą elektroniczną,
    - dostarczoną do mnie pocztą w wersji pudełkowej?

    > Wystawiasz FV wewnętrzną i ją księgujesz.

    No OK, ale na jaką kwotę i dlaczego, skoro zakup od Skype jest
    potwierdzony (zaksięgowaną w KPIR) fakturą VAT na 100pln netto z
    zaznaczonym 0% VAT. VATu Skype'owi nie płaciłem, więc nie mam jak sobie
    odliczać podatku naliczonego od tej kwoty zakupu. Nie rozumiem idei
    wystawiania wewnętrznej FV w tym przypadku.

  • 6. Data: 2007-12-18 20:32:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    kuba wrote:
    > A jak się ma analogiczna sytuacja zakupu w UE licencji na oprogramowanie:
    > - dostarczone do mnie drogą elektroniczną,
    Nie jest WNT.

    > - dostarczoną do mnie pocztą w wersji pudełkowej?
    IMHO, jeśli mówimy o samym "kwicie" z napisem "Licencja" to nie jest
    WNT. Ale jeśli jest tam nośnik z software to już jest WNT.

    W jednym i w drugim przypadku wszelkie kwoty podatków są takie same.
    Różnica polega jedynie na uwzględnieniu lub nie w VAT-EU.

    Czy ktoś ma inne zdanie?

> [...]
    > odliczać podatku naliczonego od tej kwoty zakupu. Nie rozumiem idei
    > wystawiania wewnętrznej FV w tym przypadku.

    Działa to dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku, kiedy
    wystawiasz FV wewnętrzną.

    W tym przypadku dodatkowo VAT jest dla Ciebie neutralny bo go naliczasz
    i jednocześnie odliczasz.

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-12-18 20:37:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > IMHO, jeśli mówimy o samym "kwicie" z napisem "Licencja" to nie jest
    > WNT.

    Może jeszcze dodam, że to wynika z art 27 ust 3 i 4

    Piotrek

  • 8. Data: 2007-12-18 21:55:03
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Piotrek pisze:

    > Działa to dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku, kiedy
    > wystawiasz FV wewnętrzną.
    >
    > W tym przypadku dodatkowo VAT jest dla Ciebie neutralny bo go naliczasz
    > i jednocześnie odliczasz.

    Czyli jak mówisz, muszę sobie wystawić wewnętrzną FV na 100PLN plus
    polskie 22% VAT na podstawie której jednocześnie naliczam i odliczam
    sobie 22PLN - czyli nadal tylko 100PLN.

    Idąc dalej Twoim tokiem, deklarację VAT-UE koryguję - brak WNT.
    Deklarację VAT-7 również koryguję wpisując 100pln w pozycji C.34 i 22pln
    w C.35 jednocześnie dodając do wartości pól D.46 i D.47 100pln i 22pln,
    czy tak?

    Pytam się jednak dlaczego, skoro fakturę za ten towar już mam. W KPIR
    operuje i tak kwotami netto, zatem nic kwotowo się nie zmienia, czy
    muszę zatem dokonywać korekt w KPIR i "przeksięgowywać" z normalnej
    faktury na wewnętrzną? A jeśli wewnętrzna jest tą "ważniejszą", to
    właściwie na co mi faktura od kontrahenta?

    Jakub

  • 9. Data: 2007-12-18 22:46:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    kuba wrote:
    > Czyli jak mówisz, muszę sobie wystawić wewnętrzną FV na 100PLN plus
    > polskie 22% VAT na podstawie której jednocześnie naliczam i odliczam
    > sobie 22PLN - czyli nadal tylko 100PLN.

    Tak

> [...]

    > Deklarację VAT-7 również koryguję wpisując 100pln w pozycji C.34 i 22pln
    > w C.35 jednocześnie dodając do wartości pól D.46 i D.47 100pln i 22pln,

    Nie mam przed sobą deklaracji VAT-7, ale skoro tak twierdzisz ... :-)

> [...]
    > operuje i tak kwotami netto, zatem nic kwotowo się nie zmienia, czy
    > muszę zatem dokonywać korekt w KPIR i "przeksięgowywać" z normalnej

    Zgaduję, że musisz zmienić opis (numer faktury i dane sprzedawcy).

    > A jeśli wewnętrzna jest tą "ważniejszą", to
    > właściwie na co mi faktura od kontrahenta?

    A na jakiej podstawie wystawisz fakturę wewnętrzną, jeśli nie będziesz
    miał faktury od kontrahenta? :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 10. Data: 2007-12-19 10:13:19
    Od: <s...@a...pl>

    > Pytam się jednak dlaczego, skoro fakturę za ten towar już mam. W KPIR

    Za towar czy usługę?
    Bo nie znam się na WNT ale z wątku wywnioskowałem, że to jest najważniejsze
    słowo i od niego zależy jak rozliczać.