1. Data: 2007-12-18 18:42:06
Temat:[vat] wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a deklaracja VAT-7
Od:kuba <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W sierpniu nabyłem kredyt Skype za powiedzmy 100pln.

W deklaracji VAT-UE za 3ci kwartał w pozycji D.1 wykazałem 100pln
nabycia towarów. Przekonany o tym, że tak jak deklaracja VAT-UE służy do
rozliczania tylko transakcji wewnątrz UE, tak deklaracja VAT-7 służy do
rozliczania transakcji wewnątrz Polski - przeoczyłem pozycje C.32 i C.33
na deklaracji VAT-7.

Dostałem telefon z US z prośbą o odpowiednią (VAT-UE lub VAT-7) korektę.

Będąc czynnym płatnikiem VAT UE towar zakupiłem po cenie netto; jaką
kwotę mam wpisać w pole C.33 w deklaracji VAT-7?

Jeśli mam wpisać coś innego niż zero, to rozumiem, że o tą samą kwotę
muszę powiększyć pole D.47 w mojej korekcie, czy tak?

Pozdrawiam,
Jakub

2. Data: 2007-12-18 19:13:32
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

kuba wrote:
> Witam,
>
> W sierpniu nabyłem kredyt Skype za powiedzmy 100pln.

Kredyt Skype traktujesz jako WNT?

Piotrek

3. Data: 2007-12-18 19:27:43
Od:kuba <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Kredyt Skype traktujesz jako WNT?

A jak sugerujesz to rozliczać?

4. Data: 2007-12-18 19:38:17
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

kuba wrote:

> A jak sugerujesz to rozliczać?

Sprawdź sobie definicję WNT.
Zgaduję, że nie dowieźli Ci tego kredytu Skype ciężarówką, ani nie
przysłali w paczce.

Tak więc w Twoim przypadku po prostu kupiłeś usługę.
Wystawiasz FV wewnętrzną i ją księgujesz.

Piotrek

5. Data: 2007-12-18 20:12:10
Od:kuba <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Sprawdź sobie definicję WNT.
> Zgaduję, że nie dowieźli Ci tego kredytu Skype ciężarówką, ani nie
> przysłali w paczce.
>
> Tak więc w Twoim przypadku po prostu kupiłeś usługę.

A jak się ma analogiczna sytuacja zakupu w UE licencji na oprogramowanie:
- dostarczone do mnie drogą elektroniczną,
- dostarczoną do mnie pocztą w wersji pudełkowej?

> Wystawiasz FV wewnętrzną i ją księgujesz.

No OK, ale na jaką kwotę i dlaczego, skoro zakup od Skype jest
potwierdzony (zaksięgowaną w KPIR) fakturą VAT na 100pln netto z
zaznaczonym 0% VAT. VATu Skype'owi nie płaciłem, więc nie mam jak sobie
odliczać podatku naliczonego od tej kwoty zakupu. Nie rozumiem idei
wystawiania wewnętrznej FV w tym przypadku.

6. Data: 2007-12-18 20:32:44
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

kuba wrote:
> A jak się ma analogiczna sytuacja zakupu w UE licencji na oprogramowanie:
> - dostarczone do mnie drogą elektroniczną,
Nie jest WNT.

> - dostarczoną do mnie pocztą w wersji pudełkowej?
IMHO, jeśli mówimy o samym "kwicie" z napisem "Licencja" to nie jest
WNT. Ale jeśli jest tam nośnik z software to już jest WNT.

W jednym i w drugim przypadku wszelkie kwoty podatków są takie same.
Różnica polega jedynie na uwzględnieniu lub nie w VAT-EU.

Czy ktoś ma inne zdanie?

> [...]
> odliczać podatku naliczonego od tej kwoty zakupu. Nie rozumiem idei
> wystawiania wewnętrznej FV w tym przypadku.

Działa to dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku, kiedy
wystawiasz FV wewnętrzną.

W tym przypadku dodatkowo VAT jest dla Ciebie neutralny bo go naliczasz
i jednocześnie odliczasz.

Piotrek

7. Data: 2007-12-18 20:37:09
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> IMHO, jeśli mówimy o samym "kwicie" z napisem "Licencja" to nie jest
> WNT.

Może jeszcze dodam, że to wynika z art 27 ust 3 i 4

Piotrek

8. Data: 2007-12-18 21:55:03
Od:kuba <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Działa to dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku, kiedy
> wystawiasz FV wewnętrzną.
>
> W tym przypadku dodatkowo VAT jest dla Ciebie neutralny bo go naliczasz
> i jednocześnie odliczasz.

Czyli jak mówisz, muszę sobie wystawić wewnętrzną FV na 100PLN plus
polskie 22% VAT na podstawie której jednocześnie naliczam i odliczam
sobie 22PLN - czyli nadal tylko 100PLN.

Idąc dalej Twoim tokiem, deklarację VAT-UE koryguję - brak WNT.
Deklarację VAT-7 również koryguję wpisując 100pln w pozycji C.34 i 22pln
w C.35 jednocześnie dodając do wartości pól D.46 i D.47 100pln i 22pln,
czy tak?

Pytam się jednak dlaczego, skoro fakturę za ten towar już mam. W KPIR
operuje i tak kwotami netto, zatem nic kwotowo się nie zmienia, czy
muszę zatem dokonywać korekt w KPIR i "przeksięgowywać" z normalnej
faktury na wewnętrzną? A jeśli wewnętrzna jest tą "ważniejszą", to
właściwie na co mi faktura od kontrahenta?

Jakub

9. Data: 2007-12-18 22:46:48
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

kuba wrote:
> Czyli jak mówisz, muszę sobie wystawić wewnętrzną FV na 100PLN plus
> polskie 22% VAT na podstawie której jednocześnie naliczam i odliczam
> sobie 22PLN - czyli nadal tylko 100PLN.

Tak

> [...]

> Deklarację VAT-7 również koryguję wpisując 100pln w pozycji C.34 i 22pln
> w C.35 jednocześnie dodając do wartości pól D.46 i D.47 100pln i 22pln,

Nie mam przed sobą deklaracji VAT-7, ale skoro tak twierdzisz ... :-)

> [...]
> operuje i tak kwotami netto, zatem nic kwotowo się nie zmienia, czy
> muszę zatem dokonywać korekt w KPIR i "przeksięgowywać" z normalnej

Zgaduję, że musisz zmienić opis (numer faktury i dane sprzedawcy).

> A jeśli wewnętrzna jest tą "ważniejszą", to
> właściwie na co mi faktura od kontrahenta?

A na jakiej podstawie wystawisz fakturę wewnętrzną, jeśli nie będziesz
miał faktury od kontrahenta? :-)

Pozdrawiam

Piotrek

10. Data: 2007-12-19 10:13:19
Od:<s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam się jednak dlaczego, skoro fakturę za ten towar już mam. W KPIR

Za towar czy usługę?
Bo nie znam się na WNT ale z wątku wywnioskowałem, że to jest najważniejsze
słowo i od niego zależy jak rozliczać.