  • 1. Data: 2008-03-27 19:20:12
    Temat: wartosc nieruchomosci i PCC
    Od: rad <p...@w...pl>

    Witam,
    Koncze adaptacje poddasza i niebawem rozpoczynam proces finalizowania
    umowy ze wspolnota. Jak wiadomo przy tego typu operacji pobrany zostanie
    2% PCC od wartosci. Notariusz zaproponowal moim zdaniem wysoka wartosc
    1m2 powstalego poddasza, sugerujac ze jesli wartosc bedzie nizsza to
    moze to zainteresowac US.
    Jakie poniose konsekwencje jesli US faktycznie uzna ze wartosc jest zbyt
    niska lub ewentualnie w jaki sposob zdobyc z US jakies pismo
    zaswiadczajace o realnej wartosci powstalego mieszkania, zeby rozwiac
    watpliwosci?
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2008-03-27 20:57:47
    Temat: Re: wartosc nieruchomosci i PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2008, rad wrote:

> [...]
    > US.
    > Jakie poniose konsekwencje jesli US faktycznie uzna ze wartosc jest zbyt

    1. wezwie do podwyższenia wartości, podając własną "propozycję"
    2. w razie nieprzyjęcia "propozycji" pośle rzeczoznawcę, i jeśli wycena
    rzeczoznawcy przekroczy o 1/3 wartość podaną przez podatnika, to podatnik
    oprócz podatku płaci za rzeczoznawcę.
    Przepis tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    (szukać 33% i nie czepiać się o 0.(3)% !)

    > lub ewentualnie w jaki sposob zdobyc z US jakies pismo zaswiadczajace o
    > realnej wartosci powstalego mieszkania, zeby rozwiac watpliwosci?

    Wiem, że ktoś podawał (więc powinno być w archiwum) jak formalnie
    nazywa się to "wezwanie US do zajęcia stanowiska", ale znaleźć nie
    mogę :(, idzie o wydanie przez US "decyzji" (cudzysłów, bo chodzi
    o formę prawną).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-03-28 07:16:45
    Od: rad <p...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nazywa się to "wezwanie US do zajęcia stanowiska", ale znaleźć nie
    > mogę :(, idzie o wydanie przez US "decyzji" (cudzysłów, bo chodzi

    Dzieki,
    Mam trop i bede szukac wlasciwej ceny.
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 4. Data: 2008-03-28 09:29:43
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie, ma taksź notarialn? liczon? od wartoœci.
    JaC

    -----