  • 1. Data: 2008-03-16 08:37:30
    Temat: wniosek o umorzenie podatku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Taka myśl mi chodzi po głowie...

    Prawie 2 lata temu sprzedałem mieszkanie - miałem dość blokowiska
    zapragnąłem domku.

    Domek w budowie, ale póki co nie wydałem jeszcze równowartości
    mieszkania, więc podpadam pod podatek: stare przepisy... mieszkanie było
    lokatorskie, a od niezbędnego do sprzedaży przekształcenia na
    własnościowe do samej sprzedaży minęło niedużo czasu (ale byłem tam
    zameldowany jakieś 20 lat).

    Jak myślicie - są jakieś szanse na umorzenie tego podatku (w sumie
    jakbym się teraz rozliczył z wydatków na budowę, to zostałoby mi jakieś
    5 tysięcy podatku do zapłacenia) gdybym machnął ładne pisemko i
    uzasadnił tym, że podatek w zamierzeniu miał dotykać handlujących
    nieruchomościami dla zysku, mieszkanie posiadałem dłużej niż 5 lat a
    przekształcenie na własnościowe było tylko formalnością niezbędną do
    sprzedaży?

  • 2. Data: 2008-03-16 10:13:17
    Temat: Re: wniosek o umorzenie podatku?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:dq2va5-dhg.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    > a od niezbędnego do sprzedaży przekształcenia na własnościowe do samej
    > sprzedaży minęło niedużo czasu (ale byłem tam zameldowany jakieś 20 lat).

    Obecna interpretacja zakłada że czas liczy się od momentu zameldowania, a
    nie przekształcenia.

  • 3. Data: 2008-03-16 15:36:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > zameldowany jakieś 20 lat).
    >
    > Jak myślicie - są jakieś szanse na umorzenie tego podatku...

    zerowe

  • 4. Data: 2008-03-16 16:38:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cavallino pisze:

    > Obecna interpretacja zakłada że czas liczy się od momentu zameldowania,
    > a nie przekształcenia.

    Wiem. I właśnie na to chcę się powołać jako na objawienie "ducha ustawy" ;)

    Bo niestety sprzedałem jeszcze wtedy, kiedy meldunek się nie liczył.

  • 5. Data: 2008-03-16 17:55:43
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > uzasadnił tym, że podatek w zamierzeniu miał dotykać handlujących
    > nieruchomościami dla zysku, mieszkanie posiadałem dłużej niż 5 lat a

    Wysłalismy twój post do twojego US. Dowalimy ci też odsetki :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2008-03-16 18:44:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KsZZysiek pisze:

    > Wysłalismy twój post do twojego US. Dowalimy ci też odsetki :)

    Hę?

  • 7. Data: 2008-03-16 21:34:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Wiem. I właśnie na to chcę się powołać jako na objawienie "ducha ustawy"
    > ;)
    >
    > Bo niestety sprzedałem jeszcze wtedy, kiedy meldunek się nie liczył.

    Ok, ale prawo się nie zmieniło, tylko interpretacja.
    Czyli to co na dziś obowiązuje i wstecz.

  • 8. Data: 2008-03-16 22:58:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cavallino pisze:

    > Ok, ale prawo się nie zmieniło, tylko interpretacja.
    > Czyli to co na dziś obowiązuje i wstecz.

    Sęk w tym, że właśnie zmieniła się ustawa :-(

    Na taką bardziej zgodną z intencjami ustawodawcy, ale jednak.

    No nic, jutro zadzwonię do urzędu i się spytam, jak wygląda procedura...