  • 1. Data: 2003-08-20 15:05:13
    Temat: wniosek o wpis do ewidencji DG
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!
    Składałem niedawno wniosek o wpis do ewidencji DG, w którym jako
    przedmiot działalności wpisałem usługi informatyczne i dalej
    wyszczególniłem (montaż, serwis, konfiguracja sprzętu, instalacja,
    konfiguracja oprogramowania itp). Miła pani w urzędzie kazała mi wniosek
    jeszcze raz przepisać bez wyszczególniania (czyli zostawić same usługi
    informatyczne), "bo jak będzie pan chciał robić coś więcej, to trzeba
    będzie nowy wniosek skadać, a to kosztuje 50zł, a tak będzie ogólnie".
    No i teraz pytanie: jak miałyby wyglądać wystawiane przeze mnie faktury?
    Mogę wpisać jako usługę np. "serwis drukarki" i będzie to podchodzić pod
    usługi informatyczne (nikt się nie przyczepi, że wychodzę poza
    zadeklarowaną działalność), czy też nieważne co bym zrobił mam wpisywać
    "usługi informatyczne"? A może od razu mam iść po nowy wniosek i
    "podziękować" pani urzędniczce?
    Czy koszty rozpoczęcia działalności (100zł za w/w wniosek, 150zł za
    zostanie vatowcem) mogę wliczyć w KUP?

    Maciek

  • 2. Data: 2003-08-20 16:31:55
    Temat: Re: wniosek o wpis do ewidencji DG
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 20 Aug 2003 17:05:13 +0200, w <bi02n3$dqi$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maciek
    Bartnik <m...@p...com> napisał(-a):

    Trzeba było wpisać: usługi komputerowe, informatyczne oraz serwisowe.
    Mogłeś także dopisac poligraficzne.

  • 3. Data: 2003-08-20 21:49:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Radosław Popławski wrote:

> [...]
    >+ Bartnik <m...@p...com> napisał(-a):
    >+
    >+ Trzeba było wpisać: usługi komputerowe, informatyczne oraz serwisowe.

    "....oraz inna działalność nie podlegająca koncesjonowaniu..." :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, we wpisie jak wyżej :))

  • 4. Data: 2003-08-20 21:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ informatyczne), "bo jak będzie pan chciał robić coś więcej, to trzeba
    >+ będzie nowy wniosek skadać, a to kosztuje 50zł, a tak będzie ogólnie".

    Dobrze gadała, IMHO.

    >+ No i teraz pytanie: jak miałyby wyglądać wystawiane przeze mnie faktury?
    >+ Mogę wpisać jako usługę np. "serwis drukarki" i będzie to podchodzić pod
    >+ usługi informatyczne (nikt się nie przyczepi, że wychodzę poza

    IMO: "oczywiście" :)

    >+ zadeklarowaną działalność), czy też nieważne co bym zrobił mam wpisywać
    >+ "usługi informatyczne"?

    Bez przesady :] ktoś mógłby się czepiac że celowo zaciemniasz
    tytuł zapłaty. Sprzedasz towar i napiszesz "sprzedaż usługi" ??

    >+ A może od razu mam iść po nowy wniosek i
    >+ "podziękować" pani urzędniczce?

    J.w. - podziękować bez cudzysłowów :)
    I przeczytać sąsiedni post (z "inną DG bez koncesji") :)

    >+ Czy koszty rozpoczęcia działalności (100zł za w/w wniosek, 150zł za
    >+ zostanie vatowcem) mogę wliczyć w KUP?

    IMHO tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)