  • 1. Data: 2007-10-17 12:11:56
    Temat: wspólne rozliczenie małżonków - pytanie
    Od: "kiki" <k...@n...pl>

    Za bieżący rok chcę rozliczyć się (oczywiscie w 2008) z małżonką (bedzie
    pełny rok podatkowy), ale interesuje mnie pewien aspekt. Czytam sobie
    poradnik podatkowy na onecie a tam stoi tak:

    "Wspólne rozliczenie nie ma zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do
    jednego z małżonków mają zastosowanie przepisy art. 30c (umożliwiające
    rozliczanie podatku dochodowego z dochodów uzyskiwanych z pozarolniczej
    działalności gospodarczej według stawki 19%, tzw. podatek liniowy) lub
    ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Zapis ten nie dotyczy osób
    fizycznych osiągających przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,
    poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są
    zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (art.
    1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym), niekorzystających
    jednocześnie z opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności
    gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c, albo w ustawie o
    zryczałtowanym podatku dochodowym."

    Nie jestesmy rolnikami. Nie mamy zadnej dzialanosci. Natomiast żona
    wynajmuje komus garaz na magazyn i z tego tytułu płaci zryczałtowany
    podatek. Czy ten fakt wyczerpuje zapis w/w cytatu? Bo powiem szczerze
    ostatniego zdania nie bardzo rozumiem.

  • 2. Data: 2007-10-17 12:36:27
    Temat: Re: wspólne rozliczenie małżonków - pytanie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    kiki w <news:ff4u72$sf7$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > poradnik podatkowy na onecie a tam stoi tak:

    > "Wspólne rozliczenie nie ma zastosowania w sytuacji
    [...]
    > Zapis ten nie dotyczy osób fizycznych
    > osiągających przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,

    > Nie jestesmy rolnikami. Nie mamy zadnej dzialanosci. Natomiast żona
    > wynajmuje komus garaz na magazyn i z tego tytułu płaci zryczałtowany
    > podatek. Czy ten fakt wyczerpuje zapis w/w cytatu?

    Wyczerpuje. Zwłaszcza to co podkreślone ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]