  • 11. Data: 2008-03-12 12:37:50
    Temat: Re: wspólnik sp.j. bez DG z ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    b...@g...com pisze:

    > no jak to normalne?
    > normalne to jest 770, czyli pkt. 1. a w pkt. 2 stoi jak byk 480 .

    Masz chyba pewne problemy w rozróżnianiu składek.

    "Normalne" składki na ubezpieczenia społeczne wynoszą za luty 482,88zł a
    w marzec, kwiecień i maj 517,97, ulgowe 100,57zł

    Reszta to FP (ulgowi go nie płacą, owszem, to jest około 40zł) i
    ub.zdrowotne 195,15zł a za chwilę 209,59zł, które płacą wszyscy
    przedsiębiorcy i nie ma żadnych ulg.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2008-03-12 15:56:07
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 12 Mar, 13:37, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
> [...]

    > Reszta to FP (ulgowi go nie płacą, owszem, to jest około 40zł) i
    > ub.zdrowotne 195,15zł a za chwilę 209,59zł, które płacą wszyscy

    o ja gupia c...
    zasugerowałem się ze tu trzy pozycje, i tu trzy pozycje.
    dzięki!

  • 13. Data: 2008-03-19 10:13:45
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Jeszcze jedno: mój wspólnik płaci obniżony ZUS (pierwsza DG). Jakie
    składki ZUS powinna odprowadzać za niego spółka?

  • 14. Data: 2008-03-19 18:45:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2008, b...@g...com wrote:

    > Jeszcze jedno: mój wspólnik płaci obniżony ZUS (pierwsza DG). Jakie
    > składki ZUS powinna odprowadzać za niego spółka?

    Nie mam teraz czasu odkopywać, ale AFAIR było na grupie, o ile mnie
    pamięć nie myli prawo do "ulgowego" jest przypisane do konkretnej
    pozycji (punktu?) z wyliczanki, a nie całej "pozycji wyższej" (ustępu?)
    w przepisie.
    Pisząc "z głowy czyli niczego" kojarzę iż wyszło, że wspólnicy *nie*
    mogą korzystać z "ulgowego".
    Rzuć okiem do ustawy i przyjrzyj się *dokładnie* tej pozycji, której
    przysługuje zwolnienie :)

    pzdr, Gotfryd