  • 1. Data: 2007-06-09 22:00:14
    Temat: wydatki za lokal w koszty?
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    witam, mam taka sytuacje:
    Jestem wlascicielem 2 mieszkan : w jednym bedzie jednoosobowa DG a w drugim
    mieszkam(i jestem zameldowany). Czy to oznacza ze moge wrzucic w koszty
    wszystkie wydatki zwiazane z mieszkaniem w ktorym jest biuro? czy moze musze
    zadeklarowac ze biuro bedzie tylko w 1 pokoju i w zaleznosci od metrazu
    proporcjonalnie rozliczyc wydatki?
    Na wydatki za mieszkanie skladalyby sie: gaz czynsz, woda, internet, prąd.

    Czy zdaza sie, że US fizycznie sprawdza czy cale mieszkanie jest w
    rzeczywistosci przeznaczone na biuro?

    Musze zglosic do UM ze bedzie w tym mieszkaniu dzialanosc czy moze US robi
    to za mnie? bede wdzieczny za wszelkie info
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-06-10 19:54:54
    Temat: Re: wydatki za lokal w koszty?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Sam sobie odpowiadasz na pytania :)

> [...]
    > zadeklarowac ze biuro bedzie tylko w 1 pokoju i w zaleznosci od metrazu

    Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz
    na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem
    przeznaczonym do jej wykonywania.
    I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i
    zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za
    mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność.
    Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p)

    > Czy zdaza sie, że US fizycznie sprawdza czy cale mieszkanie jest w
    > rzeczywistosci przeznaczone na biuro?

    Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by
    kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej
    powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości, jak od
    lokali przeznaczonych na działalność, być może zależne to jest również
    od rodzaju prowadzonej działalności.

    Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności
    gospodarczej i zaktualizować dane w US (NIP 1).

    To tyle :)
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-11 22:48:47
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    hehe ma sie tą podświadomą wiedze;P ;)

    >Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz
    >na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem
    >przeznaczonym do jej wykonywania.

    Branza reklamowa, mala agencja. praktycznie wystarczy mi jeden pokoik, ale
    teoretycznie chcialbym wpisac wiecej, np zamiast 15 m2 to 40m2 z 65m2
    calosci.

    >I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i
    >.zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za
    >mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność.

    w moim przypadku UM

    >Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p)

    a orientujesz jakie to sa kwoty? warto to w ogole robic wzgledem kosztów? bo
    moze sie okazac ze podatek (bo czynszu nie ma- mieszkanie wlasnosciowe-
    tylko podatek od powierzchni) bedzie wiekszy niz cale koszty:)

    >Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by
    >kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej
    >powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości,

    no wlasnie a urzad skarbowy skad wie o podwyzszonym podatku?> komunikuje
    sie z UM? czy domyslnie zaklada ze jak odliczam koszty to zglosilem to do
    UM...

    >Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności

    to zglosilem od razu zakladajac dzialalnosci tj podanie tego mieszkania
    gdzie nie mieszkam (z ktorego koszty chce odliczac) jako siedziby firmy

    > zaktualizować dane w US (NIP 1).
    tam jeszcze wogole nie dotarlem:)))

    >Jagna

    dziekuje za pomoc:)
    Anax

  • 4. Data: 2007-06-12 07:27:35
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 00:48, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1181505294.745241.238260@c77g2000hse.
    googlegroups.com...

    > hehe ma sie tą podświadomą wiedze;P ;)

    Proponuję zamiast agencji reklamową, usługi w zakresie przepowiadania
    przyszłości! ;p

    > Branza reklamowa, mala agencja. praktycznie wystarczy mi jeden pokoik, ale
    > teoretycznie chcialbym wpisac wiecej, np zamiast 15 m2 to 40m2 z 65m2
    > calosci.

    W Twojej branży trzeba szukać kosztów, więc warto dołożyć trochę
    metrażu, automatycznie podniesie to proporcję kosztów.

    > a orientujesz jakie to sa kwoty? warto to w ogole robic wzgledem kosztów? bo
    > moze sie okazac ze podatek (bo czynszu nie ma- mieszkanie wlasnosciowe-
    > tylko podatek od powierzchni) bedzie wiekszy niz cale koszty:)

    To już można ustalić telefonicznie. Podatki od nieuchomości nie są
    takie same wszędzie (na szczęście) ;)

    > no wlasnie a urzad skarbowy skad wie o podwyzszonym podatku?> komunikuje
    > sie z UM? czy domyslnie zaklada ze jak odliczam koszty to zglosilem to do
    > UM...

    Urząd nie wie, ale może Cię zapytać podczas jakiejś kontroli. Do tego
    będzie potrzebował decyzję o podatku od nieruchomości z UM.

    > tam jeszcze w ogole nie dotarlem:)))

    to pięknie, mogą za Tobą tęsknić ;p

    Gwoli informacji, masz 14 dni na powiadomienie ich o wszelkich
    zmianach w prowadzonej działalności.

    pozdrawiam cieplutko,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-06-15 10:25:22
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    googlegroups.com...

    >Proponuję zamiast agencji reklamową, usługi w zakresie przepowiadania

    taaa;)

    >W Twojej branży trzeba szukać kosztów, więc warto dołożyć trochę
    >metrażu, automatycznie podniesie to proporcję kosztów.

    dokladnie tak, z tym ze z tego co wyliczylem to przy podatku 18 zl/m2
    rocznie, musze zaplacic do urzedu 1170 zl rocznie (65m2)am to w koszty i mam
    19 % mniej czyli 947 zl do zaplacenia. utrzymanie mieszkania to srednio 400
    zl/mc(czynsz, media) co daje 4800/rok. Moge sobie z tego odliczyc 19% czyli
    912 zl. Finalnie wychodzi na to ze zaplace wiecej podatku niz mialbym
    kosztow:)
    chyba ze cos zle licze

    >to pięknie, mogą za Tobą tęsknić ;p

    >Gwoli informacji, masz 14 dni na powiadomienie ich o wszelkich
    >zmianach w prowadzonej działalności.

    ale ja nic nie zmienialem, zalozylem dzialalnosc i oficjalnie startuje od 1
    lipca:) mam jeszcze chwilke na us i zus

    >pozdrawiam cieplutko,

    no w taka pogode to niewskazane wrecz;P

    >Jagna
    Anax:)

  • 6. Data: 2007-06-15 12:55:29
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 15 Cze, 12:25, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1181633255.151482.47060@r19g2000prf.g
    ooglegroups.com...
> [...]
    > zl/mc(czynsz, media) co daje 4800/rok. Moge sobie z tego odliczyc 19% czyli
    > 912 zl. Finalnie wychodzi na to ze zaplace wiecej podatku niz mialbym

    Jesli te 18 zl/m2 to nadwyzka w podatku od nieruchomosci z tytulu
    dzialnosci gospodarczej ponad "zwykly" podatek, to tok rozumowania
    prawidlowy :)

    > no w taka pogode to niewskazane wrecz;P

    pozdrawiam więc - burzowo.... ;)
    Jagna