  • 1. Data: 2002-10-16 12:35:27
    Temat: wykup sam. po leasingu
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Konczy mi sie wlasnie leasing operacyjny samochodu ciezarowego. Czy powinnam
    wykupic samochod na siebie (swoja firme) czyli leasingobiorce, czy raczej na
    osobe trzecia?
    pozdrawiam Kinga

  • 2. Data: 2002-10-16 13:54:43
    Temat: Re: wykup sam. po leasingu
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powinnam
    > wykupic samochod na siebie (swoja firme) czyli leasingobiorce, czy raczej

    To zalezy od tego jakie korzysci dodatkowe chcesz osiagnac z takiej
    operacji.

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-16 15:02:00
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > To zalezy od tego jakie korzysci dodatkowe chcesz osiagnac z takiej
    > operacji.
    >
    > Karol

    Nie chce osiagac zadnych korzysci. Chce aby US sie do mnie nie przyczepil,
    ze np: bezprawnie odliczalam raty leasingowe, czy odliczylam vat od zakupu
    tego samochodu. Mowie tu oczywiscie o sytuacji kiedy wykupie samochod na
    siebie, czyli leasingobiorce.
    Kinga

  • 4. Data: 2002-10-20 10:16:53
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    powinnam
    > wykupic samochod na siebie (swoja firme) czyli leasingobiorce, czy raczej

    Witam,
    proponuję lekturę umowy leasingu.
    Dodatkowy element, który należy rozważyć, to data zawarcia umowy.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-22 22:32:18
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Witam,
    > proponuję lekturę umowy leasingu.
    > Dodatkowy element, który należy rozważyć, to data zawarcia umowy.

    A kto uwierzy, że spłaciwszy samochód pozwalasz osobie trzeciej kupić go za
    cenę uwzględniającą spłatę ? Przekręt (kupno "na szwagra") czuć z daleka.
    Część urzędasów podatkowych ogłupiała, bo sami sygerowali sprzedaż "na osobę
    trzecią" i teraz im głupio. Logika i prawo podpowiadają że:
    1. TY: jeśli działasz w imieniu osoby prawnej, rezygnując z kupna działasz
    na jej szkodę (odpowiedzialność karna); w każdym wypadku przy rezygnacji z
    kupna rozgarnięty urzędnik powinien ci zarzucić uchylanie się od podatku
    (zmniejszyłeś obciązenia w czasie trwania umowy, to je oddaj gdy wygasła, a
    oddasz mając przychody z przedmiotu a nie mając kosztów (amortyzacji i opłat
    leasingowych).
    2. OSOBA TRZECIA: jeśli jest fizyczna, można żądać aby wykazała dochód
    (róznica między wartością rynkową a ceną zakupu),
    3. FIRMA LEASINGOWA: przy sprzedaży osobie trzeciej w miarę rozgarnięty
    urzędnik powinien jej zarzucić sprzedaż rzeczy za cenę niższą od rynkowej,
    bez uzasadnionej przyczyny, i powiększyć przychód o przychody o różnicę jak
    w pkt 2.
    Jeśli urzędy skarbowe i UKS tak nie robią, to są głupi, albo głupio się
    czują bo sami doradzali sprzedaż osobie trzeciej.
    Reasumując: gdy nie uważałeś jak robiłeś, rób jak uważasz.