  • 1. Data: 2002-01-04 08:05:58
    Temat: wymiar urlopu
    Od: "Marcin Straszewski" <r...@p...fm>

    witam!

    pracownik po studiach rozpoczął pracę 9 lutego 2001, zwalniam go z dniem
    31.12.2001
    jaki wymiar urlopu mu przysługuje?
    słyszałem coś o proporcjonalnym (?) naliczaniu urlopu.
    wydaje mi się, że chodzi o 10 dni (pracuje niepełny rok!)
    sprawa dość pilna

    pozdrawiam
    Marcin Straszewski

  • 2. Data: 2002-01-04 09:08:56
    Temat: Re: wymiar urlopu
    Od: "Bea" <b...@d...com.pl>

    > pracownik po studiach rozpoczął pracę 9 lutego 2001, zwalniam go z dniem
    > 31.12.2001
    > jaki wymiar urlopu mu przysługuje?

    Pracownik po studiach i po roku pracy czyli 9,02,2002 ma prawo do 20 dni
    urlopu
    jeśli to jego pierwsza praca to wg art. 153 po pół roku zatrudnienia czyli
    9,08,2001
    ma prawo do połowy wymiaru czyli 10 dni .Pozostałe 10dni wg Art. 153 pk2 i
    art. 155par 3
    otrzyma od kolejnego pracodawcy u którego upłynie wymagany okres (pełnego
    roku zatrudnienia)

    > słyszałem coś o proporcjonalnym (?) naliczaniu urlopu.

    urlop proporcjonaly do okresu zatrudnienia -dotyczy kolejnych urlopów
    czyli 1/12 urlopu za każdy miesiąc przepracowany (jeśli nie wykorzystał
    urlopu
    w większym wymiarze u poprzedniego pracodawcy w stosunku do okresu
    zatrudnienia
    art155 par2)

    pozdrawiam Beata

  • 3. Data: 2002-01-04 11:38:50
    Od: "Marcin Straszewski" <r...@p...fm>

    > pozdrawiam Beata

    dziękuję serdecznie
    Marcin Straszewski

  • 4. Data: 2002-01-05 13:03:33
    Od: "biszek" <b...@h...com>

    Użytkownik "Marcin Straszewski" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > słyszałem coś o proporcjonalnym (?) naliczaniu urlopu.
    > wydaje mi się, że chodzi o 10 dni (pracuje niepełny rok!)

    Witam Marcinie

    Nie mam zbyt wiele czasu ale postanowilam odpowiedziec Ci na twoje pytanie
    poniewaz piszesz ze to sprawa pilna , a kolezanka Beata blednie
    odpowiedziala Ci na pytanie i nie chce zebys mial do czyninia z PIP :-)

    Ekwiwalent pieniezny przysluguje pracownikowi tylko w wypadku gdy nie
    wykorzystal przyslugujacego urlopu lub czesci z powodu ( art. 171 par.1 kp)
    :
    1. rozwiazania lub wygasniecia stosunku pracy
    2. powolania do zasadn. sluzb. wojsk.

    Ekwiwalent pieniezny wyplaca sie wiec pracownikowi tylko wowczas gdy nie
    jest mozliwe wykorzystanie urlopu w naturze.
    Zgodnie z aktualnymi przepisami - w roku , w ktorym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do urlopu , pracownikowi przysluguje urlop
    wypoczynkowy w wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u Ciebie.
    Twojemu pracownikowi zgodnie z art. 154 par.1 przysluguje prawo do 20 dni
    roboczych urlopu wypoczynkowego , przepracowal w roku kalendarzowym 2001 u
    Ciebie 11 miesiecy i przed ustaniem stosunku pracy wogole nie korzystal z
    urlopu wypoczynkowego , musisz wyplacic mu ekwiwalent pieniezny za 19 dni
    urlopu wypocz. do ktorego pracownik nabyl prawo , w roku ustania stosunku
    pracy.

    20 / 12 = 1,66 x 11 = 19 ( po zaokragleniu - zawsze trzeba zaokragl. w gore)

    Do ustalenia wysokosci ekwiwalentu pienieznego za urlop stosuje sie zasady
    obowiazujace przy obliczaniu wynagrodzenia urlopowego ( par.14
    rozporzadzenia z dnia 8 stycznia 1997r)
    Odrebnie w kazdym roku kalendarzowym ustala sie wspolczynnik sluzacy do
    ustalania ekwiwalentu za 1 dzien urlopu.

    Ustala sie go w ten sposob , ze odejmuje sie od liczby dni w danym roku
    kalendarzowym laczna liczbe przypadajacych w tym roku niedziel i swiat oraz
    dodatkowych dni wolnych od pracy , a otrzymany wynik dzieli sie przez 12 (
    par.19 ust.2 rozporzadzenia) Tak ustalony wspolczynnik stosuje sie przy
    obliczaniu ekwiwalentu , do ktorego pracownik nabyl prawo w ciagu tego roku
    kalendarzowego ( par.19 ust.1 rozporzadzenia)

    ekwiwalent za 1 dzien urlopu ustala sie , dzielac sume miesiecznych
    wynagrodzen ustalonych na podst. par. 15-17 rozporzadzeni przez ustalony w
    danym roku kalendarzowym wspolczynnik ( par. 18 ust.1 rozporzadzenia) , a
    ekwiwalent za nie wykorzystany przez pracownika urlop wypoczynkowy oblicza
    sie , mnozac ekwiwalent za 1 dzien urlopu przez liczbe dni tego urlopu (
    par. 18 ust.2 rozporzadzenia).

    pozdrawiam
    alpenveilchen :-))

  • 5. Data: 2002-01-05 19:10:56
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "biszek" <b...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > poniewaz piszesz ze to sprawa pilna , a kolezanka Beata blednie
    > odpowiedziala Ci na pytanie i nie chce zebys mial do czyninia z PIP

    Witam :)

    Jeżeli rzecz tyczy pierwszego w życiu urlopu tego pracownika, to
    wyjaśnienie Beaty jest jak najbardziej prawidłowe.
    Z kolei wyjaśnienia Alpenveilchen dotyczą kolejnych, nie pierwszego
    w życiu, urlopów pracownika.

    Ryszard

  • 6. Data: 2002-01-07 12:18:45
    Od: "Bea" <b...@d...com.pl>

    > Nie mam zbyt wiele czasu ale postanowilam odpowiedziec Ci na twoje pytanie
    > poniewaz piszesz ze to sprawa pilna , a kolezanka Beata blednie
    >odpowiedziala Ci na pytanie i nie chce zebys mial do czyninia z PIP :-)

    Bardzo ciekawie !!!!!!!
    O ekwiwalencie nie napisałam ani słowa::)))
    Widocznie mało uważnie przeczytałeś
    Moja odpowiedz dotyczyła wymiaru pierwszego urlopu!!!( tak odczytałam
    pytanie::)))
    Twoja- kolejnych urlopów, i wymiaru proporcjonalnego,
    co zresztą tez było zawarte w mojej odpowiedzi

    Koleżanka Beata

    PS I te kłopoty z PIP -:)

  • 7. Data: 2002-01-07 15:56:52
    Od: "biszek" <b...@h...com>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjaśnienie Beaty jest jak najbardziej prawidłowe.
    > Z kolei wyjaśnienia Alpenveilchen dotyczą kolejnych, nie pierwszego

    witam ponownie tak zgadzam sie z Ryszardem z rozpedu nie zprecyzowalem
    wszystkiego do konca i tak Beata ma racje jesli to jest jego pierwszy urlop

    Pozdrawiam wszystkich i sorry za zamieszanie

  • 8. Data: 2002-01-08 07:59:01
    Od: "Marcin Straszewski" <r...@p...fm>

    dziękuję wszystkim za pomoc
    Marcin Straszewski