  • 1. Data: 2008-02-25 13:47:51
    Temat: wynajecie czesci dzialki dla dzialalnosci ?
    Od: "Marcin B." <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem wlascicielem (prywatnie) dzialki - chcialbym wydzielic kawalek (ok
    5% z niej) na garaz, w ktorym przechowywany bylby pojazd (minikoparka)
    wykorzystywana do dzialalnosci mojej spolki (tylko przechowywana,
    dzialalnosc zarejestrowana i wykonywana jest w innym miejscu).

    Zupelnie nie wiem od jakiej strony to ugryzc. Nie ma tam planu
    zagospodarowania ale w warunkach zabudowy jest informacja ze nie bedzie
    prowadzona tam dzialalnosc gospodarcza. Ale ja chce tylko wynajac kawalek
    garazu mojej firmie na przechowywanie sprzetu :) Jednoczesnie chcialbym
    zrobic to legalnie.

    Czy moge poprostu spisac umowe wynajmu ze spolka, ktorej jestem
    jednoczesnie wlascicielem i od tego odprowadzac prywatnie podatek (za
    wynajem) ?

    Pomozecie ? Dzieki!

    --
    Marcin B.

  • 2. Data: 2008-02-25 13:51:35
    Temat: Re: wynajecie czesci dzialki dla dzialalnosci ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin B." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy moge poprostu spisac umowe wynajmu ze spolka, ktorej jestem
    > jednoczesnie wlascicielem i od tego odprowadzac prywatnie podatek (za
    > wynajem) ?

    Jaka to spółka?

    Jak kapitałowa to bez większego problemu.

  • 3. Data: 2008-02-25 22:41:23
    Od: "Wiesław" <w...@v...pl>

    Przepraszam , a czemu to ma służyć - ta umowa ?

  • 4. Data: 2008-02-26 10:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Wiesław wrote:

    > Przepraszam , a czemu to ma służyć - ta umowa ?

    Przepraszam, a możesz zajrzeć do sygnaturki? ;)
    Ad rem:

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    ...IMO do prawidłowego dokumentowania przychodów, aby kary w US
    nie zapłacić!
    Spółka kapitałowa jest odrębną osobą od jej właściciela, to nie
    jest tak, że właściciel może coś "dawać do" lub "brać od" spółki,
    całkiem jakby zawierał transakcję z obcą osobą.

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2008-02-26 12:33:35
    Od: "Marcin B." <m...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 14:51:35 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Jaka to spółka?
    > Jak kapitałowa to bez większego problemu.

    Niestety to spolka cywilna. Czyli wlasciwie spisalbym umowe z samym soba ;)
    Choc przyznam szczerze, ze bardziej chodzilo mi w pytaniu o problem z
    urzedem miasta i tym, ze bedzie tam stal sprzet wykorzystywany (nie na
    miejscu) w dzialalnosci (wlasciwie mojej, bo jestem wspolnikiem tej
    spolki). Czy tak moge ? Normalnie przy wykorzystywaniu dzialki na
    dzialalnosc trzeba miec pozwolenie i placic duzo wyzsze podatki za grunt.
    Ale ja tylko tam chce sprzet chowac (do garazu). No i co z tym zrobic? :-)

    Obawiam sie sytuacji ze urzad stwierdzi ze wykorzystuje dzialke do
    dzialalnosci trzymajac tam sprzet wykorzystywany w dzialalnosci i zazyczy
    sobie podatku za ta dzialke jak za wykorzystywana do dzialalnosci ??:) To
    duza dzialka - jakby policzyli ~5pln / m2 to poprostu leze :)
    pozdr.

    --
    Marcin B.

  • 6. Data: 2008-02-26 12:53:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Ale ja tylko tam chce sprzet chowac (do garazu). No i co z tym zrobic? :-)

    Użycz spółce prawa do przechowywania tam sprzętu.
    Nawet jeśli umowa okaże się nieważna (jako że byłbyś jej stroną) to US się
    do tego nie przyczepi, bo brak skutków podatkowych, może poza wirtualnym
    przychodem, a jakąś podkładkę do UM będziesz miał.