  • 1. Data: 2008-11-23 10:35:40
    Temat: wynajem urzadzen - pytanie
    Od: JeepMan <n...@a...com>

    witam grupowiczow,

    chcialbym zawrzec z kontrahentem umowe najmu urzadzen, ktore maja mu
    posluzyc do produkcji. ja jestem wynajmujacym, on najemca.
    czy zawarcie takiej umowy nalezy zglosic w US, ewentualnie w jakim
    terminie od zawarcia? kto powinien dokonac zgloszenia - ja czy najemca?
    czy od jej zawarcia pobierana jest oplata skarbowa?

    dziekuje za pomoc, JM

  • 2. Data: 2008-11-26 22:55:42
    Temat: Re: wynajem urzadzen - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2008, JeepMan wrote:

> [...]
    > od zawarcia? kto powinien dokonac zgloszenia - ja czy najemca?
    > czy od jej zawarcia pobierana jest oplata skarbowa?

    Zacznij od objaśnienia, czy ów najem ma być w ramach DG czy ma być
    realizowany z majątku posiadanego osobiście (a nie w ramach prywatnej[1]
    DG), bo zasadniczo dla PIT najem stanowi odrębne źródło przychodu,
    *za wyjątkiem* kiedy wchodzi w zakres DG lub dotyczy majatku nabytego
    lub zaewidencjonowanego dla celów DG.

    [1] to słowo jest zbędne, ale celowe - nie chcę dopuściś do posłużenia
    się określeniem przeciwnym, czyli "prywatny" jako synonim "osobistego" :)
    (jako że DG jest *również* prywatna).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-28 00:05:42
    Od: JeepMan <n...@a...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    >
    > [1] to słowo jest zbędne, ale celowe - nie chcę dopuściś do posłużenia
    > się określeniem przeciwnym, czyli "prywatny" jako synonim "osobistego" :)

    jak najbardziej w ramach dg. forma prawna dg - os fiz prowadzaca dg.

    JM