  • 1. Data: 2007-03-05 14:22:15
    Temat: wypozyczenie samochodu
    Od: "vota" <v...@g...pl>

    Witam,

    wypozyczam od pewnej firmy samochod, za 150 zl brutto. Oczywiscie ta kwote
    wrzucam w koszty i odliczam vat. Ale jak jest z benzyna? Czy wrzucam
    normalnie w koszty f-vat za paliwo ze stacji benzynowej, czy musze miec
    ewidencje przebiegu pojazdu? Jesli to drugie, to czy musze zbierac f-vat za
    paliwo, czy wystarczy miec odpowiedni przebieg??

    Pozdrawiam
    BJ

  • 2. Data: 2007-03-05 15:16:39
    Temat: Re: wypozyczenie samochodu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    vota wrote:
> [...]
    > kwote wrzucam w koszty i odliczam vat. Ale jak jest z benzyna? Czy
    > wrzucam normalnie w koszty f-vat za paliwo ze stacji benzynowej, czy

    Oczywiście, że musisz mieć ewidencję,
    jeśli samochód jest osobowy.
    art 23.1 pkt 46)
    Normalnie w koszty, to też pewnie nie będzie
    (sprawdź czy typ samochodu pozwala na odliczenie VAT)

    Jesli to drugie, to czy musze
    > zbierac f-vat za paliwo, czy wystarczy miec odpowiedni przebieg??

    Kosztem mogą być wydatki udokumentowane odpowiednio.
    Sama ewidencja nic nie daje - służy do ograniczania tych kosztów.

  • 3. Data: 2007-03-05 15:25:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Normalnie w koszty, to też pewnie nie będzie
    > (sprawdź czy typ samochodu pozwala na odliczenie VAT)

    Tzn nie chodzi tylko o paliwo,
    ale również o VAT z faktury za najem - art 86.7 ustawy ptu

  • 4. Data: 2007-03-05 15:51:19
    Od: "vota" <v...@g...pl>

    > Oczywiście, że musisz mieć ewidencję,
    > jeśli samochód jest osobowy.
    > art 23.1 pkt 46)
    > Normalnie w koszty, to też pewnie nie będzie
    > (sprawdź czy typ samochodu pozwala na odliczenie VAT)

    Samochod jest zarejestrowany jako ciezarowy - zapomnialem napisac, a w sumie
    przez to sie zastanawiam. Bo przy osobowym to trzeba prowadzic ewidencje, a
    jak to jest wlasnie przy ciezarowym?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-03-05 16:07:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    vota wrote:

    > Samochod jest zarejestrowany jako ciezarowy - zapomnialem napisac, a
    > w sumie przez to sie zastanawiam. Bo przy osobowym to trzeba
    > prowadzic ewidencje, a jak to jest wlasnie przy ciezarowym?

    Przy ciężarowym nie trzeba ewidencji,
    ale musi być ciężarowy wg definicji z ustawy,
    a nie wg dowodu rejestracyjnego.

  • 6. Data: 2007-03-05 21:08:24
    Od: "vota" <v...@g...pl>

    > Przy ciężarowym nie trzeba ewidencji,
    > ale musi być ciężarowy wg definicji z ustawy,
    > a nie wg dowodu rejestracyjnego.

    Jest to Seicento Van 1.1.
    ZTCW nie jest to samochod ciezarowy wg ustawy, choc w dowodzie widnieje jako
    ciezarowy.
    Czyli robie tak. Zbieram f-vat za paliwo, prowadze kilometrowke i ryczaltem
    w koszty wrzucam to co wyjdzie z kilometrowki? I co w takiej sytuacji robie
    z fakturami za to paliwo? Zbieram po prostu?
    Czy vat od wynajmu odliczam?

  • 7. Data: 2007-03-06 07:58:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    vota wrote:

    > Jest to Seicento Van 1.1.
    > ZTCW nie jest to samochod ciezarowy wg ustawy, choc w dowodzie
    > widnieje jako ciezarowy.

    Czyli jest osobowy.

    > Czyli robie tak. Zbieram f-vat za paliwo, prowadze kilometrowke i
    > ryczaltem w koszty wrzucam to co wyjdzie z kilometrowki?

    W koszty wrzucasz tylko te wydatki - udokumentowane fakturami-
    na które wystarcza Ci limitu z kilometrówki.

    I co w
    > takiej sytuacji robie z fakturami za to paliwo? Zbieram po prostu?

    Zrozum, że to właśnie faktury są podstawą do zaliczenia w koszty,
    a nie kilometrówka. Kilometrówką tylko ustalasz,
    jak dużo możesz z tych faktur ująć w bieżącym miesiącu w kosztach.

    > Czy vat od wynajmu odliczam?

    A to ja nie wiem.
    Wg mojej interpretacji art 86.7- to nie odliczałbym.
    Tzn tylko te procenty wg ustawy

  • 8. Data: 2007-03-06 08:27:51
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    cef napisał(a):

    > Czyli jest osobowy.

    Bzdura.
    Seicento VAN (dwuosobowy) wedlug ustawy jest samochodem ciezarowym
    (samochod z jednym rzedem siedzen i przestzenia bagazowa). Normalnie
    odliczasz VAT zarowno od benzyny jak i najmu.

  • 9. Data: 2007-03-06 09:07:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pi23 wrote:

    > Bzdura.
    > Seicento VAN (dwuosobowy) wedlug ustawy jest samochodem ciezarowym

    Przecież autor sam napisał,
    że samochód nie spełnia warunków ustawy.
    Napisał wprawdzie ZTCW, ale chyba on wie
    lepiej czym jeździ :-)