1. Data: 2005-06-02 07:41:51
Temat:wyspy kanaryjskie
Od:"jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
wspólnotową czy eksport?
Miał ktoś taki problem?

2. Data: 2005-06-02 08:28:48
Temat:Re: wyspy kanaryjskie
Od:AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

jot.be napisał(a):
> Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
> wspólnotową czy eksport?
> Miał ktoś taki problem?
>
> Pozdrawiam

Art. 2 ust.3 lit.b ustawy vatowskiej

[...]
następujące terytoria poszczególnych państw członkowskich traktuje
się jako *wyłączone* z terytorium Wspólnoty Europejskiej:
-...
- Ceutę, Melillę, Wyspy Kanaryjskie - z Królestwa Hiszpanii,

[...]

...czyli eksport

AlterNative

3. Data: 2005-06-02 09:23:53
Od:"my way" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
> wspólnotową czy eksport?
> Miał ktoś taki problem?

http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_w_handlu_we
wnatrzwspolnotowym/61_pytan_wersja_1_2_polska.pdf

patrz pkt.4

4. Data: 2005-06-02 09:29:56
Od:"jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości

> http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_w_handlu_we
wnatrzwspolnotowym/61_pytan_wersja_1_2_polska.pdf

Dzięki.
Ale idziemy dalej....
Mam fakturę za przewóz na trasie Hamburg-Las Palmas od spedytora z D.
powienienem sobie naliczyć od niej vat czy to trasnport międzynarodowy
już będzie wtedy?
Mam na niej dopisek ze vat po mojej stronie.....

Pozdr

5. Data: 2005-06-02 09:59:22
Od:AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

jot.be napisał(a):

> [...]
> już będzie wtedy?
> Mam na niej dopisek ze vat po mojej stronie.....

Może wychodzę przed szereg, ale....

Jezeli na fakturze jest dopisek, że vat po Twojej stronie, to wnioskuję,
że spedytor był zagraniczny. Jeżeli masz dokumentację wskazującą, że
towary zostały wywiezione poza terytorium UE, możesz zastosować stawkę
0 %. Jeżeli nie masz - 22 %, a później korekta, gdy te dokumenty otrzymasz.

AlterNative

6. Data: 2005-06-02 12:30:29
Od:"jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli na fakturze jest dopisek, że vat po Twojej stronie, to wnioskuję,
> że spedytor był zagraniczny.

Tak jest.Ale 0% nie dał, czyli potraktował jak wspólnotowe....

> Jeżeli masz dokumentację wskazującą, że towary zostały wywiezione poza
> terytorium UE, możesz zastosować stawkę 0 %. Jeżeli nie masz - 22 %, a
> później korekta, gdy te dokumenty otrzymasz.

Ponoć się nie daje zrobić EX1 na Kanary, bo "system celny nie pozwala"
a to grozi brakiem potwierdzenia wywozu, czyli korekty się zrobić nie da...
Niemcy mówią, że wyślą na T2L tylko czyli bez dokumentacji eksportowej.
Zresztą z całej "literatury" wynikałoby że Kanary to nie UE dla vatu ale
dla celników i owszem....

Ki diabeł??
Tylko dla naszego US Kanary nie są w UE???

Wysyłał ktoś coś tam może?

Pozdr

7. Data: 2005-06-02 12:53:58
Od:AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

jot.be napisał(a):

> Tak jest.Ale 0% nie dał, czyli potraktował jak wspólnotowe....

Nie dał, bo to Ty masz tą stawkę zastosować. U niego nie podlega
opodatkowaniu VATem.

> [...]
> Niemcy mówią, że wyślą na T2L tylko czyli bez dokumentacji eksportowej.
> Zresztą z całej "literatury" wynikałoby że Kanary to nie UE dla vatu ale

popytaj o T2LF (kopia 4 SAD) i poczytaj tutaj

http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/publikacje
/wiadomosci_celne/403_wc.pdf

> Ki diabeł??
> Tylko dla naszego US Kanary nie są w UE???

tia, ....śmierć i podatki....;)

AlterNative

8. Data: 2005-06-02 13:39:23
Od:"jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dał, bo to Ty masz tą stawkę zastosować. U niego nie podlega
> opodatkowaniu VATem.

Jak nie podlega, to dostawa wspólnotowa.Jakby był eksport to by było 0%
(tak dostaję np. za Izrael..)
Mam rację czy czegoś jeszcze nie rozumiem??

> popytaj o T2LF (kopia 4 SAD) i poczytaj tutaj
>
> http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/publikacje
/wiadomosci_celne/403_wc.pdf

OK,to wiem, ale wg ustawy o Vat musi być potwierdzony wywóz z UE na odwrocie
EX1.
T2L(F) mi przecież nikt nie potwierdzi bo AFAIK musi płynąć z towarem.....
To jest kwit dla odbiorcy coby potwierdził u siebie "wspólnotowość" mojego
towaru...

A ma być u nas eksport przecież...

Pokręciłem coś??

Z góry dzięki za cierpliwość ;o)

9. Data: 2005-06-02 15:19:36
Od:alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jot.be napisał(a):

> Jak nie podlega, to dostawa wspólnotowa.Jakby był eksport to by było 0%
> (tak dostaję np. za Izrael..)
> Mam rację czy czegoś jeszcze nie rozumiem??

NPO, ponieważ ta usługa jest opodatkowana w Polsce, czyli przez nabywcę,
stawką 0 %.

> OK,to wiem, ale wg ustawy o Vat musi być potwierdzony wywóz z UE na
> odwrocie EX1.

Nic takiego w ustawie nie ma. To może być, każdy dokument ktory
potwierdza wywóz towaru poza Wspólnotę, czyli inaczej każdy SAD.

> T2L(F) mi przecież nikt nie potwierdzi bo AFAIK musi płynąć z towarem.....
> To jest kwit dla odbiorcy coby potwierdził u siebie "wspólnotowość" mojego
> towaru...

A nie mogą Ci odesłac potwierdzonej kopii...

Jacek (AlterNative)

"... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."