  • 1. Data: 2005-06-02 07:41:51
    Temat: wyspy kanaryjskie
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
    wspólnotową czy eksport?
    Miał ktoś taki problem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-02 08:28:48
    Temat: Re: wyspy kanaryjskie
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    jot.be napisał(a):
    > Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
    > wspólnotową czy eksport?
    > Miał ktoś taki problem?
    >
    > Pozdrawiam

    Art. 2 ust.3 lit.b ustawy vatowskiej

    [...]
    następujące terytoria poszczególnych państw członkowskich traktuje
    się jako *wyłączone* z terytorium Wspólnoty Europejskiej:
    -...
    - Ceutę, Melillę, Wyspy Kanaryjskie - z Królestwa Hiszpanii,

    [...]

    ...czyli eksport

    AlterNative

  • 3. Data: 2005-06-02 09:23:53
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy sprzedaż i dostawę na Wyspy Kanaryjskie należy trakować jako dostawę
    > wspólnotową czy eksport?
    > Miał ktoś taki problem?

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_w_handlu_we
    wnatrzwspolnotowym/61_pytan_wersja_1_2_polska.pdf

    patrz pkt.4

  • 4. Data: 2005-06-02 09:29:56
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_w_handlu_we
    wnatrzwspolnotowym/61_pytan_wersja_1_2_polska.pdf

    Dzięki.
    Ale idziemy dalej....
    Mam fakturę za przewóz na trasie Hamburg-Las Palmas od spedytora z D.
    powienienem sobie naliczyć od niej vat czy to trasnport międzynarodowy
    już będzie wtedy?
    Mam na niej dopisek ze vat po mojej stronie.....

    Pozdr

  • 5. Data: 2005-06-02 09:59:22
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    jot.be napisał(a):

> [...]
    > już będzie wtedy?
    > Mam na niej dopisek ze vat po mojej stronie.....

    Może wychodzę przed szereg, ale....

    Jezeli na fakturze jest dopisek, że vat po Twojej stronie, to wnioskuję,
    że spedytor był zagraniczny. Jeżeli masz dokumentację wskazującą, że
    towary zostały wywiezione poza terytorium UE, możesz zastosować stawkę
    0 %. Jeżeli nie masz - 22 %, a później korekta, gdy te dokumenty otrzymasz.

    AlterNative

  • 6. Data: 2005-06-02 12:30:29
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    > Jezeli na fakturze jest dopisek, że vat po Twojej stronie, to wnioskuję,
    > że spedytor był zagraniczny.

    Tak jest.Ale 0% nie dał, czyli potraktował jak wspólnotowe....

    > Jeżeli masz dokumentację wskazującą, że towary zostały wywiezione poza
    > terytorium UE, możesz zastosować stawkę 0 %. Jeżeli nie masz - 22 %, a
    > później korekta, gdy te dokumenty otrzymasz.

    Ponoć się nie daje zrobić EX1 na Kanary, bo "system celny nie pozwala"
    a to grozi brakiem potwierdzenia wywozu, czyli korekty się zrobić nie da...
    Niemcy mówią, że wyślą na T2L tylko czyli bez dokumentacji eksportowej.
    Zresztą z całej "literatury" wynikałoby że Kanary to nie UE dla vatu ale
    dla celników i owszem....

    Ki diabeł??
    Tylko dla naszego US Kanary nie są w UE???

    Wysyłał ktoś coś tam może?

    Pozdr

  • 7. Data: 2005-06-02 12:53:58
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    jot.be napisał(a):

    > Tak jest.Ale 0% nie dał, czyli potraktował jak wspólnotowe....

    Nie dał, bo to Ty masz tą stawkę zastosować. U niego nie podlega
    opodatkowaniu VATem.

> [...]
    > Niemcy mówią, że wyślą na T2L tylko czyli bez dokumentacji eksportowej.
    > Zresztą z całej "literatury" wynikałoby że Kanary to nie UE dla vatu ale

    popytaj o T2LF (kopia 4 SAD) i poczytaj tutaj

    http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/publikacje
    /wiadomosci_celne/403_wc.pdf

    > Ki diabeł??
    > Tylko dla naszego US Kanary nie są w UE???

    tia, ....śmierć i podatki....;)

    AlterNative

  • 8. Data: 2005-06-02 13:39:23
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    > Nie dał, bo to Ty masz tą stawkę zastosować. U niego nie podlega
    > opodatkowaniu VATem.

    Jak nie podlega, to dostawa wspólnotowa.Jakby był eksport to by było 0%
    (tak dostaję np. za Izrael..)
    Mam rację czy czegoś jeszcze nie rozumiem??

    > popytaj o T2LF (kopia 4 SAD) i poczytaj tutaj
    >
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/publikacje
    /wiadomosci_celne/403_wc.pdf

    OK,to wiem, ale wg ustawy o Vat musi być potwierdzony wywóz z UE na odwrocie
    EX1.
    T2L(F) mi przecież nikt nie potwierdzi bo AFAIK musi płynąć z towarem.....
    To jest kwit dla odbiorcy coby potwierdził u siebie "wspólnotowość" mojego
    towaru...

    A ma być u nas eksport przecież...

    Pokręciłem coś??

    Z góry dzięki za cierpliwość ;o)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-06-02 15:19:36
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik jot.be napisał(a):

    > Jak nie podlega, to dostawa wspólnotowa.Jakby był eksport to by było 0%
    > (tak dostaję np. za Izrael..)
    > Mam rację czy czegoś jeszcze nie rozumiem??

    NPO, ponieważ ta usługa jest opodatkowana w Polsce, czyli przez nabywcę,
    stawką 0 %.

    > OK,to wiem, ale wg ustawy o Vat musi być potwierdzony wywóz z UE na
    > odwrocie EX1.

    Nic takiego w ustawie nie ma. To może być, każdy dokument ktory
    potwierdza wywóz towaru poza Wspólnotę, czyli inaczej każdy SAD.

    > T2L(F) mi przecież nikt nie potwierdzi bo AFAIK musi płynąć z towarem.....
    > To jest kwit dla odbiorcy coby potwierdził u siebie "wspólnotowość" mojego
    > towaru...

    A nie mogą Ci odesłac potwierdzonej kopii...

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."