  • 1. Data: 2008-10-14 17:47:51
    Temat: wysyłanie dokumentów zus przy dg i..
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Czy prowadząc działalonośc gospodarczą razem z osobą współpracującą mam
    obowiązek wysyłać deklaracje dra i rca?
    Czy tylko raz na rok tak jak w przypadku jednoosobowej dg?
    Czy w takim wypadku mam obowiązek wysyłać za pomoca programu płatnik czy to
    mój przywilej ?

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2008-10-17 09:44:06
    Temat: Re: wysyłanie dokumentów zus przy dg i..
    Od: "Izza" <i...@z...pl>

    pawelj:

    > Czy prowadząc działalonośc gospodarczą razem z osobą współpracującą mam
    > obowiązek wysyłać deklaracje dra i rca?
    > Czy tylko raz na rok tak jak w przypadku jednoosobowej dg?

    Tak, co miesiąc. Na RCA wpisujesz dane swoje i osoby współpracującej.

    > Czy w takim wypadku mam obowiązek wysyłać za pomoca programu płatnik czy
    > to mój przywilej ?

    Wysyłanie obowiązkowo tylko powyżej 5 osób ubezpieczonych. W pozostałych
    przypadkach nie trzeba, ale warto, bo to wygodne poza wstępnymi
    formalnościami.