  • 1. Data: 2007-10-18 09:37:13
    Temat: zaczynam DG - ewidencja sprzedaży, dowowdy wewnętrzne i kpir
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dopiero co zaczynam a nie wszystko mogę znaleźć w necie (już mi się
    nieźle pokręciło). Proszę o potwierdzenie że kolejność i ilość czynności
    będzie ok :)

    Prowadzę usługi w branży medycznej (poradnictwo). prowadzę kpir.
    Parę razy w tygodniu przyjmuję kilku klientów, np. 2-3 dziennie. Załóżmy
    że 1 spotkanie = 10 zł.

    I teraz ciąg operacji, które wydaje mi się że muszę wykonwyać:
    1. Codziennie na koniec dnia wpisuję do ewidencji sprzedaży
    nieudokumentowany przychód, czyli jeżeli w danym dniu przyszły 3 osoby
    to do ewidencji sprzedaży wpisuję:

    1 | 23.10.2007 | Porada medyczna | 3 szt. | 10zł | suma: 30 zł

    i tak każdego dnia.

    Na koniec miesiąca sumuję sobie wszystkie pola i co? Sumę wpisuję
    bezpośrednio do kpir?
    Czy muszę wypisać dowód wewnętrzny zawierający 1 pozycję: "porady
    medyczne w miesiącu październik, suma przychodu: 200 zł".

    i dopiero na podstawie tego dowodu wewnętrznego wpisać do kpir?

    dziękuję za ew. (p)odpowiedzi

    pozdrawiam

    yes

  • 2. Data: 2007-10-18 12:17:38
    Od: opix <o...@c...nl>

    Yes wrote:

> [...]
    > medyczne w miesiącu październik, suma przychodu: 200 zł".
    >
    > i dopiero na podstawie tego dowodu wewnętrznego wpisać do kpir?

    tak masz własnie zrobić -na podstawie ewidencji wypisujesz 1 dowód
    wewnętrzny o przychodzie za mc i jest to podstawa do wpisu do kpir
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-10-18 14:38:39
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    > tak masz własnie zrobić -na podstawie ewidencji wypisujesz 1 dowód
    > wewnętrzny o przychodzie za mc i jest to podstawa do wpisu do kpir

    Dzięki. Właśnie chciałem to potwierdzić a jednocześnie udokumentować :)

    pozdrawiam

    yes