  • 1. Data: 2008-10-06 15:53:38
    Temat: zagraniczna firma i umowa o dzielo w Polsce
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Czy firma zarejestrowana poza UE moze w legalny sposob zlecic wykonanie
    dziela Polakowi zamieszkalemu w Polsce? Czy taka firma musi robic
    (zglaszac/placic) polskiemu urzedowi skarbowemu, zusowi etc? A moze po
    prostu wystarczy kontkrakt sformulowany zgodnie z wymogami prawa
    macierzystego firmy, a w momencie wykonania/odebrania dziela pieniadze
    przesylene sa na konto zleceniobiorcy i niech ten sie rozlicza z
    podatkow zgodnie z prawami IV RP?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2008-10-06 16:51:51
    Temat: Re: zagraniczna firma i umowa o dzielo w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2008, Jasek wrote:

    > Witajcie,
    >
    > Czy firma zarejestrowana poza UE moze w legalny sposob zlecic wykonanie
    > dziela Polakowi zamieszkalemu w Polsce?
    ^^^^^^

    Tak z ciekawości (nie podejmuję się ad meritum), czy to dzieło
    jest rzeczowe?
    Bo jak "prawne" (np napisanie programu) to jest pytanie czy w ogóle
    to jest dochód uzyskany w Polsce (czy np. dochód uzyskany za granicą
    do opodatkowania w .pl).
    Jak rzeczowe, to widzę ciekawy problem uboczny - eksport :)
    (podlega pod VAT - ze stawką 0% - czy mi się wydaje?)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-06 17:53:40
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Bo jak "prawne" (np napisanie programu) to jest pytanie czy w ogóle
    > to jest dochód uzyskany w Polsce (czy np. dochód uzyskany za granicą

    Dzielo prawne - napisanie programu, ulozenie piosenki, wierszyka...

    Milego dnia,
    Jacek

  • 4. Data: 2008-10-06 21:30:14
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Mon, 06 Oct 2008 11:53:38 -0400, Jasek wrote:

> [...]
    > dziela Polakowi zamieszkalemu w Polsce? Czy taka firma musi robic
    > (zglaszac/placic) polskiemu urzedowi skarbowemu, zusowi etc?

    Nie wiem, jak ZUS, ale jeżeli ta firma nie ma siedziby w Polsce, to możesz
    wziąć wpłacanie zaliczek na PIT na siebie. Wpłacasz zaliczkę "do
    dwudziestego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnąłeś
    przychód", nie wysyłasz przy tym żadnej deklaracji a jedynie ujmujesz to na
    koniec roku w PIT-36. Jak przenosisz prawa autorskie do programu na
    zleceniodawcę, to dodatkowo masz 50% KUP.

    Pozdrawiam,
    Michal