  • 1. Data: 2010-01-26 14:26:18
    Temat: zakup drzwi antywłamaniowych do mieszkania
    Od: adamrw <a...@g...com>

    Witam

    Prowadzę działalność gospodarczą, która jest zarejestrowana w
    mieszkaniu w którym jestem zameldowany. Stwierdziłem, że ze względu na
    sprzęt, oraz dokumenty ( ale i nie tylko ) które przechowuję w
    mieszkaniu wymienię drzwi na antywłamaniowe. Czy ktoś mi może
    powiedzieć, czy mogę taki zakup wrzucić w koszt działalności
    gospodarczej, a jeśli tak , to czy mogę również odliczyć VAT.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-28 00:11:17
    Temat: Re: zakup drzwi antywłamaniowych do mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010, adamrw wrote:

> [...]
    > powiedzieć, czy mogę taki zakup wrzucić w koszt działalności
    > gospodarczej, a jeśli tak , to czy mogę również odliczyć VAT.

    Cisza...
    No to zamieszam ;)
    Drzwi raczej się do odrębnego ST nie kwalifikują.
    W takim układzie trzeba by IMVHO przyjrzeć się "środkotrwałości"
    całego mieszkania. Hm...
    Drugie podejście jest takie: skoro nie ST, to te drzwi byłyby
    wyposażeniem. A wtedy pojawi się pytanie o art.23.1.49
    Acz przyznaję, że nie jest spełnione "nie są wykorzystywane" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-29 18:41:18
    Od: adamrw <a...@g...com>

    On 28 Sty, 01:11, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > wyposażeniem. A wtedy pojawi się pytanie o art.23.1.49
    >   Acz przyznaję, że nie jest spełnione "nie są wykorzystywane" :D

    No właśnie. Z jednej strony drzwi nie są wykorzystywane do prowadzenia
    DG, służą moim osobistym celom. Ale z drugiej strony gdyby nie DG nie
    chciałbym ich zmieniać. Otworzenie DG spowodowało, że muszę zadbać o
    to by nikt mi nie ukradł sprzętu i dokumentów przechowywanych w
    lokalu. Więc czy ktoś mógłby mi określić jak to jest, żeby US się nie
    przyczepił.

  • 4. Data: 2010-01-29 22:47:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.01.2010 19:41), adamrw wrote:

> [...]
    > to by nikt mi nie ukradł sprzętu i dokumentów przechowywanych w
    > lokalu. Więc czy ktoś mógłby mi określić jak to jest, żeby US się nie

    Może być tak jak z butami/garniturem - mimo że klient w związku z bardzo
    chodzącą działalnością zdzierał buty wyjątkowo szybo (więc musiał je
    kupować), US mu je z kosztów wyrzucił (jeżeli można wierzyć prasie).

    Z drugiej strony, jakby te drzwi rozliczyć proporcjonalnie do metrażu
    mieszkania/metrażu zajmowanego przez DG ....

    p. m.

  • 5. Data: 2010-01-29 23:02:22
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 06:26:18 -0800 (PST), adamrw napisał(a) w wiadomości
    qj.googlegroups.com>:

    Najpewniejsza droga to zapłacić podatek w wysokości nieuwzględniającej tych
    kosztów, a potem zwrócić się do US o zwrot nadpłaty.

  • 6. Data: 2010-01-30 15:09:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    qj.googlegroups.com>:

    > Najpewniejsza droga to zapłacić podatek w wysokości nieuwzględniającej tych
    > kosztów, a potem zwrócić się do US o zwrot nadpłaty.

    Ale US nie ma obowiązku prowadzenia postępowania tylko dlatego, że
    przedsiębiorca złożył korektę zeznania (jeszcze by tego brakowało).
    A innej drogi "zwrócenia się o zwrot nadpłaty" nie widzę - skoro
    to *podatnik* jest odpowiedzialny za kwalifikację kosztu.

    To co piszesz działa, jeśli zwrot wymaga wydania decyzji przez US :)

    pzdr, Gotfryd