  • 1. Data: 2007-10-24 10:35:49
    Temat: zakup mieszkania - współinwestycja - która ustawa
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam,
    Kupiłem udział w gruncie wraz z paroma osobami w 2005 roku i podpisałem
    umowe o współinwestycji.
    W 2007 budynek oddano i podpisano akt o ustanowieniu oddzielnych własności
    lokali mieszkaniowych.
    Jeśli sprzedam mieszkanie, do co będzie datą zakupu dla celów podatkowych?

    pozdrawiam

    Karoll

  • 2. Data: 2007-10-24 10:51:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Karoll" <k...@w...plNOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokali mieszkaniowych.
    > Jeśli sprzedam mieszkanie, do co będzie datą zakupu dla celów podatkowych?

    A kto był inwestorem?
    Jeśli Ty (wraz z grupą) to data zakupu gruntu.

  • 3. Data: 2007-10-24 10:54:54
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > A kto był inwestorem?
    > Jeśli Ty (wraz z grupą) to data zakupu gruntu.

    Budował deweloper, a współinwestorami, czyli tymi co dawali kasę wraz z
    postępem prac byli członkowie grupy trzymającej grunt.
    Ale dlaczego data zakupu gruntu?

    pozdr

  • 4. Data: 2007-10-24 11:09:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Budował deweloper,

    On był właścicielem całości gruntu czy Wy?

    > a współinwestorami, czyli tymi co dawali kasę wraz z postępem prac byli
    > członkowie grupy trzymającej grunt.
    > Ale dlaczego data zakupu gruntu?

    Bo wtedy nabyłeś nieruchomość (część), na której budowałeś sobie dom.
    Problem w tym że formalnie to nie ta sama nieruchomość, którą teraz chcesz
    sprzedać (ta jest lokalowa) - więc może jednak nie mam racji i US weźmie pod
    uwagę datę wyodrębnienia lokalu.

    Ale nie sądzę - analogiczny przypadek byłby gdybyś kupił działkę budowlaną,
    podzielił ją na mniejsze i osobno sprzedawał - bez wątpienia datą nabycia
    jest data nabycia dużej działki, a nie podziału.

  • 5. Data: 2007-10-24 13:47:22
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > On był właścicielem całości gruntu czy Wy?

    Wy.

  • 6. Data: 2007-10-24 14:14:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Wy.

    No to robiliście "u siebie".
    A więc powinno być to traktowane jak budowa domu, a późniejsze działania
    (podział na odrębne nieruchomości lokalowe) nie powinny wpływać na datę
    nabycia.