  • 1. Data: 2007-10-20 08:48:55
    Temat: zaliczka na poczet zakupu srodka trwalego
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

    Witam,

    We wrzesniu zaplacilem zaliczke w wysokosci 100% wartosci sprzetu w
    wysokosci powiedzmy 20 tys. Tytul faktury - zaliczka na zakup sprzetu
    budowlanego...

    W pazdzierniku otrzymalem sprzet wraz z faktura, a na fakturze - poz:
    1. urzadzenie a : 10 tys
    2. urzadzenie b : 6 tys
    3. urzadzenie c : 1,5 tys
    4. urzadzenie d : 0,5 tys
    5. zaliczka na zakup sprzetu budowlanego : -20 tys.

    Czy dobrze rozumiem ze wprowadzam
    we wrzesniu zaliczke w kwocie 20 tys. rozliczam jako koszt oraz odliczam
    vat.
    w pazdzierniku wprowadzam jako ŚT (20%) i amortyzuje (20%/12) odliczam VAT,
    oraz koryguje - 20 tys (-koszt, vat)

    ?

    --
    Pozdrawiam,
    oti

  • 2. Data: 2007-10-20 13:09:17
    Temat: Re: zaliczka na poczet zakupu srodka trwalego
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > 3. urzadzenie c : 1,5 tys
    > 4. urzadzenie d : 0,5 tys
    > 5. zaliczka na zakup sprzetu budowlanego : -20 tys.

    nie wychodzi mi tu 20k. zł.... ale zakładam że to twój bład w pisaniu kwot
    towaru i towar kóry otrzymałes wyniósł dokładnie tyle, ile wpłaciłeś.

    Zaliczka była 100%, faktura na zaliczkę obejmowała całość zaliczki. Faktury
    końcowej sprzedawca nie powinien wystawiać. Jesli wystawił (niekórzy
    nazywająto "0" fakturą), postąpił nieprawidłowo (to zdanie mojego US, mam to
    na piśmie).

    > Czy dobrze rozumiem ze wprowadzam
    > we wrzesniu zaliczke w kwocie 20 tys. rozliczam jako koszt oraz odliczam
    > vat.

    Nie. Zaliczka nie jest kosztem dla Ciebie ani przychodem dla sprzedawcy.

  • 3. Data: 2007-10-20 13:28:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007, oti wrote:

> [...]
    > w pazdzierniku wprowadzam jako ŚT (20%) i amortyzuje (20%/12) odliczam VAT,

    Do problemu zaliczki odniosła się incognito inna osoba, ja w sprawie
    amortyzacji.
    Najwyraźniej masz zamiar wliczyć w koszty ów wydatek dwa razy :O
    Kosztem jest *AMORTYZACJA*, a NIE ZAKUP!
    "Inwestycji dokonuje się z już opodatkowanych pieniedzy", nie wiedziałeś?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-20 17:55:35
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

> [...]
    > Kosztem jest *AMORTYZACJA*, a NIE ZAKUP!
    > "Inwestycji dokonuje się z już opodatkowanych pieniedzy", nie wiedziałeś?

    cos tu mi sie nie zgadza

    wydaje moje zarobione opodatkowane pieniadze

    1. zaliczka w koszta wrzesien -20000 oraz -VAT
    ----------------------------------
    2. zaliczka minus w koszta październik +20000 oraz +VAT

    3. amortyzacja sprzetu przez 5 lat -20000/20/12 co miesiac
    oraz -VAT

    Co Wy na to ??

    /oti

  • 5. Data: 2007-10-20 17:57:43
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

    > zakładam że to twój bład w pisaniu kwot

    zgadza sie

    > Nie. Zaliczka nie jest kosztem dla Ciebie ani przychodem dla sprzedawcy.

    a nie jest tak ze wprowadzamy w koszt fakture vat ktora ma obowiazek
    wystawic sprzedawca w momecie otrzymania zaliczki - nie pozniej niz 7 dnia
    ??

    /oti

  • 6. Data: 2007-10-20 19:08:04
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "oti" <oti@[nospam]konto.pl> napisał w wiadomości
    > zgadza sie
    > a nie jest tak ze wprowadzamy w koszt fakture vat ktora ma obowiazek
    > wystawic sprzedawca w momecie otrzymania zaliczki - nie pozniej niz 7
    > dnia ??

    Nie jest tak.
    http://tiny.pl/1s6h
    http://tiny.pl/1s6q

    Możesz tu zajrzeć i dodatkowo pogoogglać. Roznajśni się :)