  • 1. Data: 2002-07-06 15:41:19
    Temat: zaliczka na podatek -problem
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Spadl na mnie ostatnio pewien problem, otoz : jak wiadomo zaliczke na
    podatek dochodowy (pit 4 za pracownikow) pracodawca powinien odprowadzic za
    miesiac w ktorym nastapila wyplata wynagrodzenia. Ale; mam takiego miska
    ktory wyplacil wynagrodzenie za m-c maj w czerwcu ale pit 4 zlozyl za
    miesiac maj w czerwcu (zasadniczo przeciez powinien zlozyc go dopiero w
    lipcu za wyplate dokonana w czerwcu za miesiac maj). Ot, taka praktyka teraz
    ze wszystko razem z ZUSem idzie w mc za ktory idzie wyplata a nie w miesiac
    w ktorym nastapilo fizyczne wyplacenie gotowki. Wszystko w zasadzie bylo by
    ok, gdyby nie przeszedl teraz (od 1 czerwca) na ksiazke PiR (dopisal taki
    rodzaj dzialalnosci ze automatycznie przeskoczyl z ryczaltu na ksiazke). Co
    wiec tu mamy, ano mamy tak ze pod data 10 czerwiec jest wyplata - jeszcze
    wiecej powiem, zeby miec wiecej po stronie kosztow zdecydowal zeby wyplate
    za mc czerwiec wyplacic ostatniego czerwca. Pewnie ze tak moze, tylko niech
    mi teraz ktos z szanownych grupowiczow powie i poradzi jak to teraz
    uwzglednic w rozliczeniu ze skarbowka, no bo tak , zaliczka za wyplate
    majowa wyplacona w czerwcu juz poszla, ale siedzi jak byk w czerwcu w Kpir,
    siedzi tez druga za czerwiec wyplacona ostatniego czerwca... w zasadzie to
    teraz do 20 lipca powinno sie zlozyc zaliczke za te dwie wyplaty - tak byc
    powinno - ale wtedy jedna zaliczka bedzie w plecy i narobi balaganu... co
    robic.. ..ba .. co zrobic ? pomozcie prosze
    Pozdrawiam
    ArS

  • 2. Data: 2002-07-06 20:37:43
    Temat: Re: zaliczka na podatek -problem
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    wybaczcie, ale jakoś nie post nie nadawał sie do cięcia

    Arek wrote:

> [...]
    > zaliczka bedzie w plecy i narobi balaganu... co
    > robic.. ..ba .. co zrobic ? pomozcie prosze
    To ja się może zdziwie: po jaką chlorelle przyjmował gość metode kasową?
    Ani to wygodne, ani opłacalne (tak, sa na świecie ludzie którym tak
    wygodniej, de gustibus non est disputandum, ale naprawdę logicznych
    argumentow "za" nie słyszałam jak dotąd).
    Trzeba było zdecydowac się na memoriał, wynagrodzenia księgować w miesiącu
    ktorego dotyczą i sprawa załatwiona.
    Poza tym US raczej nie będzie się czepiał że dostał podatek za wcześnie.
    Oczywiście nie rób głupoty w rodzaju wykazywania dwa razy tej same wypłaty -
    raz w deklaracji za maj a raz za czerwiec.
    Jak już sie uparłes ujmowac to kasowo, to machnij ręką na ta jedna
    deklarację, w czerwcowej ujmij wypłaty z czerwca bez tej jednej, którą juz
    wykazałeś w picie 4 za maj. Straszna szkoda sie nie stała i nie ma nad czym
    rozpaczać.
    US dostał pieniadze miesiąc wcześniej więc czepiał sie nie będzie.
    Byle byś potem był juz w miare konsekwentny, a nie co miesiąc inaczej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-07 04:49:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    > US dostał pieniadze miesiąc wcześniej więc czepiał sie nie będzie.
    > Byle byś potem był juz w miare konsekwentny, a nie co miesiąc inaczej.
    >
    > Maddy

    no tak pewnie ze kasa juz poszla, ale tak sie zastanawiam nad kpir bo w
    koncu w czerwcu pojdzie po stronie wydatkow suma w zasadzie nie zgadzajaca
    sie ze stanem faktycznym , dwa razy wynagrodzenia - no nie wiem, moze i us
    nie bedzie robil problemu ale zaloze sie ze jakby chcial to jak najbardziej
    by mogl..
    ArS