  • 1. Data: 2014-10-02 13:58:52
    Temat: zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    Witam,
    otrzymalem informacje z urzedu skarbowego, iz wplata moich zaliczek na PIT za 4Q/2013
    nastapila za pozno w styczniu 2015 i musze skorygowac zeznanie podatkowe tzn pozycja
    93 w sekcji zaliczki nalezne musi byc rowna 0.

    Zaczalem to jeszcze raz edytowac. No i mam problem.

    Czy mam tez zmienic kwote przychodu oraz nalezna zaliczke w sekcji D (pole 17)?

    Mysle ze musze tez obnizyc "Suma zaliczek wpłaconych przez podatnika" pozycja 48.

    Rozumiem ze cala te obnizke wpisze sobie na kwartal 1 2014 przy rozliczeniu w
    kwietniu 2015.

    poprosze o rade
    jakbysiedalo

  • 2. Data: 2014-10-02 14:14:02
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    Jakos dziwnie mi to wyglada. Jest nalezna zaliczka w wysokosci takiej i takiej. I
    brak wplaty.
    jakbysiedalo

  • 3. Data: 2014-10-03 01:01:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, createmodeon wrote:

    > Jakos dziwnie mi to wyglada. Jest nalezna zaliczka w wysokosci takiej i takiej. I
    brak wplaty.

    Dlaczego dziwnie, skoro tak jest?

    > jakbysiedalo

    Mało, IMO "co do zasady" brakująca część zaliczki powinna
    zostać wpłacona *teraz*. Bo ona jest cały czas "brakująca".
    I za kolejny miesiąc lub kwartał już będzie OK.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-10-03 07:42:08
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "createmodeon" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Ja to kiedyś przerabiałem. Urzędniczka tłumaczyła mi że zaliczki zapłacone
    po 20 stycznia następnego rokou system przyporządkowuje im do tegoż
    następnego roku.
    Kazała mi skorygować zeznanie jw. Tzn wyrzucić zaliczkę z pozycji zaliczki
    wpłacone. Wyjdzie większa dopłata / mniejszy zwrot. Jak wychodzi dopłata to
    moze sobie skompensują.
    Tę zaliczkę zapłaconą po 20-tym zaliczkę też zwrócili.
    Andrew

  • 5. Data: 2014-10-03 09:46:26
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    no dobra ale ja to przeciez wplacilem. :)

    Teraz za 2013 wyjdzie mi niedoplata skoro deklaruje niezaplacone zaliczki, wiec
    jeszcze raz to wplace w ramach rozliczenia 2013?

    a potem za 2014 wyjdzie mi duza nadplata. Czy moze moge to zuzyc na przestrzeni
    miesiecy nie wplacajac kolejnych zaliczek? W sumie i tak ich nie wplacam bo mam male
    wplywy. Caly rok bede czekal na odzyskanie tego?

    jakbysiedalo

  • 6. Data: 2014-10-03 11:46:48
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Uzytkownik "createmodeon" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > przestrzeni miesiecy nie wplacajac kolejnych zaliczek? W sumie i tak ich
    > nie wplacam bo mam male wplywy. Caly rok bede czekal na odzyskanie tego?

    Przypuszczam, ze w najgorszym wypadku kaza Ci doplacic do PIT-36 a zaliczke
    grudniowa zwróca odrazu przynajmniej tak to wygladalo w moim
    przypadku.Zaliczki za grudzien nie moga ci zaliczyc do roku 2015 bo jest w
    koncu opisana czego dotyczy. A to ze maja gówniane oprogramowanie to juz nie
    twoja wina.
    W najlepszym wypadku kaza ci jeszcze pismo napisac o zaliczenie tej wplaty
    na poczet pit-36 zamiatast przelewania kowty x w dwie strony i sprwa sie
    zakonczy.

  • 7. Data: 2014-10-03 22:33:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, createmodeon wrote:

    > a potem za 2014 wyjdzie mi duza nadplata.
    > Czy moze moge to zuzyc na przestrzeni miesiecy
    > nie wplacajac kolejnych zaliczek?

    O ile się nie mylę, US powinien z urzędu nadwyżkę przeznaczyć na
    bieżące należności.
    Niemniej, po "odkręceniu" zaliczek, wystąpiłbym z wnioskiem
    o zaliczenie nadpłaty na poczet konkretnego celu.
    W efekcie powinna zostać wydana decyzja (przećwiczyłem - spodziewałem
    się, że po prostu zaliczą, a tu przyszedł urzędowy papier)
    i można uznać że "zaliczono".

    > W sumie i tak ich nie wplacam bo mam male wplywy.
    > Caly rok bede czekal na odzyskanie tego?

    A to jak mniemam trzeba by wystąpić o zwrot.
    Za skutek nie ręczę ;)

    pzdr, Gotfryd