  • 1. Data: 2008-02-15 07:29:56
    Temat: zaliczka/zadatek/wpłata na konto - jaki papier?
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    Cześć!.
    Mam ja kontrahenta, któremu robię usługę (powiedzmy wykonuję stronę www).
    Wspólpracowałem już z nim, iwiem że ma problem z terminowymi płatnościami,
    dlatego zażądałem, żeby wpłacił mi 30% wartosci roboty przed rozpoczęciem -
    co grzecznie uczynił.

    Musze mu na to wystawić jakis papier? Czy starczy faktura na całość po
    zakonczeniu roboty?

    pzdr
    --
    Scob

  • 2. Data: 2008-02-15 07:37:21
    Temat: Re: zaliczka/zadatek/wpłata na konto - jaki papier?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 08:29:56 +0100, Scobowski napisał(a):

> [...]
    > co grzecznie uczynił.
    >
    > Musze mu na to wystawić jakis papier? Czy starczy faktura na całość po

    Jeśli jesteś VAT-owcem to wystawiasz fakture VAT na zaliczkę. Oprócz tego
    jeśli płacił gotówka, to wypadałoby dać jakieś pokwiotowanie np KP.

  • 3. Data: 2008-02-15 14:10:36
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeśli jesteś VAT-owcem to wystawiasz fakture VAT na zaliczkę.

    zgoda

    > Oprócz tego jeśli płacił gotówka, to wypadałoby dać jakieś pokwiotowanie
    > np KP.

    Po co KP? Masz manię produkowania papierków? :)
    Faktura na zaliczkę dokumentuje własnie otrzymanie zaliczki. Póki co nie ma
    w Polsce obowiazku i podstaw, by fakturować planowane zdarzenia.

  • 4. Data: 2008-02-15 14:11:50
    Od: <s...@a...pl>

    > Po co KP? Masz manię produkowania papierków? :)
    > Faktura na zaliczkę dokumentuje własnie otrzymanie zaliczki. Póki co nie
    > ma w Polsce obowiazku i podstaw, by fakturować planowane zdarzenia.

    no może poza prądem i wodą :)

  • 5. Data: 2008-02-15 15:26:31
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    > Jeśli jesteś VAT-owcem to wystawiasz fakture VAT na zaliczkę.

    No dobra.. Czyli fakturę, o treści "zaliczka na...", czy może specjalny typ
    dokumentów powinienem sobie do tego sprokurować?
    A jak nie wystawię mu czegoś takiego, tylko dam fakturę na koniec, na całą
    wartość (zakładając, że fakturuję w miesiącu, w ktorym ów zadatek
    wpłynął)..?

  • 6. Data: 2008-02-15 21:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2008, s...@a...pl wrote:
    [...komuś...]

    > Po co KP? Masz manię produkowania papierków? :)
    > Faktura na zaliczkę dokumentuje własnie otrzymanie zaliczki.

    ...ale na dowód nadaje się jak jest podpisana ;), najlepiej pod
    osobnym zapisem: "wpłatę przyjąłem" :)

    > Póki co nie ma w
    > Polsce obowiazku i podstaw, by fakturować planowane zdarzenia.

    Błędnie wystawiona f-ra nie stanowi dowodu, że zaliczka wpłynęła.
    Wystawca teoretycznie może próbować obrony "myślałem, że powinienem
    wystawić f-rę przed otrzymaniem zaliczki" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-02-20 21:55:40
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

> [...]
    > A jak nie wystawię mu czegoś takiego, tylko dam fakturę na koniec, na całą
    > wartość (zakładając, że fakturuję w miesiącu, w ktorym ów zadatek

    Hej , wiara.. poproszę o podpowiedź, albooo....
    zadzwoniędo skarbówki na informację! ;-)

  • 8. Data: 2008-02-21 08:42:14
    Od: <s...@a...pl>

    > No dobra.. Czyli fakturę, o treści "zaliczka na...", czy może specjalny
    > typ dokumentów powinienem sobie do tego sprokurować?

    Wystarczy "zaliczka na...". Mozna zapisać też że do umowy takiej i takiej.

    > A jak nie wystawię mu czegoś takiego, tylko dam fakturę na koniec, na
    > całą wartość (zakładając, że fakturuję w miesiącu, w ktorym ów zadatek
    > wpłynął)..?

    Przeczytaj art. 62 k.k.s. - będziesz wiedział, czy watro nie wystawiać
    faktury, jeśli jest obowiazek.

  • 9. Data: 2008-02-22 21:45:00
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    Dobrze dobrze, karno-skarbowy mi na początku działalności całkiem nie-w-smak
    :-) Liczylem po prostu, że moge wystawić na koniec, całośc.