  • 1. Data: 2004-08-24 19:29:00
    Temat: zapytanie VAT - od zakupionego samochodu
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Witam!

    Opisze cala sytuacje.

    Zakupilem auto (wg ustawy uznane jako nowe). Fakture mam na 45.000 (38000
    netto) zl brutto z czego powiedzmy 7000 zl to podatek VAT. Posiadam fakture
    VAT. Samochod kupuje na firme. Odliczam 3500 zl (wg ustawy polowe) i
    grzecznie sobie go amortyzuje.

    Co sie stanie gdy zapragne go sprzedac po polowie roku. Powiedzmy sprzedaje
    autko za 37000 zl netto. Czy bede musial do US odprowadzic niecale 7000 zl
    VAT czy niecale 3500 zl (polowe) VAT czy moze jeszcze jakos inaczej!!
    Spotkalem sie z przypadkiem - ze samochod po 6 miesiacach nabedzie prawa do
    pojazdu uzywanego i bede mogl go zbyc po cenie netto w rubryce vat wpisze
    zwolniony "zw" .

    Bardzo prosze o pelne informacje - poniewaz zupelnie nie wiem czy kalkukuje
    mi sie zakup na firme jezeli na poczatku przyjdzie mi odliczyc 3500 a
    pozniej zaplacic 7000 to bez sensu...

    Pozdr,
    Michal

  • 2. Data: 2004-08-24 20:39:45
    Temat: Re: zapytanie VAT - od zakupionego samochodu
    Od: rafi <s...@p...usun.onet.pl>

    arctic napisał:

> [...]
    >
    > Bardzo prosze o pelne informacje - poniewaz zupelnie nie wiem czy kalkukuje
    > mi sie zakup na firme jezeli na poczatku przyjdzie mi odliczyc 3500 a

    Jeżeli sprzedaż po 6 miesiacach to skorzystasz ze zwolnienia od podatku
    VAT (art.43 ust.1 pkt.2, ust.2 ustawy (Dz.U.Nr 54, poz. 535) i art.8
    ust1 pkt.5 rozporządzenia MF (Dz.U.Nr 97, poz. 970).
    Może wprost za tych art. to nie wynikac bo są troszke zakręcone ale taka
    jest interpretacja US i WCIP

    Rafi

  • 3. Data: 2004-08-24 21:20:17
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

> [...]
    > ust1 pkt.5 rozporządzenia MF (Dz.U.Nr 97, poz. 970).
    > Może wprost za tych art. to nie wynikac bo są troszke zakręcone ale taka

    Czyli 3500 zl zostanie mi w kieszeni? I bede mogl sprzedac to auto za kwote
    netto jego nabycia? Czy tak mam to rozumiec?

    Michal

  • 4. Data: 2004-08-25 06:29:45
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'arctic' <a...@g...pl>, Tue, 24 Aug 2004 23:20:17 +0200
    napisał na pl.soc.prawo.podatki
    w wiadomości <cggb8s$370$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Czyli 3500 zl zostanie mi w kieszeni? I bede mogl sprzedac to auto za kwote
    > netto jego nabycia? Czy tak mam to rozumiec?
    >
    > Michal

    Sprzedaz za tyle ile ci zaplaca :) a na fakturze wpiszesz w stawce zw. i
    tym sposobem do US nie oddajesz nic. Ale masz sprzedaż zwolnioną i chyba
    trzeba by ją wliczyc do struktury (korekty na koniec roku). Ale tego w
    tej chwili nie wiem, moze ktos inny udzieli ci odpowiedzi czy taka
    sprzedaz wliczyc do struktury i brac pod uwage przy korekcie VAT-u na
    koniec roku.

    Rafi
    gg:6903837

  • 5. Data: 2004-08-26 16:08:54
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Co sie dzieje jesli chodzi o podatek dochodowy od takiego pojazdu. Tzn czy w
    przypadku sprzedazy auta:

    - do 6 miesiecy
    - po 6 miesiacach

    bede musial od powiedzmy kwoty 38000 netto odprowadzic podatek dochodowy
    19%??? a caly zakup potraktowac jako przychod??? bo juz sam nie wiem..??

    Michal

  • 6. Data: 2004-08-26 21:41:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, arctic wrote:

    >+ Co sie dzieje jesli chodzi o podatek dochodowy od takiego pojazdu. Tzn czy w
> [...]

    Pytanie było: "na firmę".
    A wtedy nie ma żadnej różnicy 'dochodowej' między sprzedażą "używanego"
    i "nieużywanego" !
    W każdym przypadku cena sprzedaży stanowi przychód, zaś być może
    skorygujesz koszty - licząc "niewykorzystaną amortyzację" !
    korekta_kosztu=cena_zakupu - zamortyzowana_część_wartości :)
    (i korekta_kosztu idzie w KUP !)

    >+ bede musial od powiedzmy kwoty 38000 netto odprowadzic podatek dochodowy
    >+ 19%??? a caly zakup potraktowac jako przychod??? bo juz sam nie wiem..??

    Jeśli *będzie w 100% zamortyzowany* - to tak ci wyjdzie.
    Ale przecież "nie masz straty", bo wcześniej odliczyłeś w KUP
    amortyzację !
    A jeśli masz "niewykorzystaną część amortyzacji" - to właśnie
    "pójdzie w KUP". Dla samochodu "drogiego" (tj. przekraczającego
    próg części amortyzacji nieodliczalnej) w sumie korzystniej mieć
    zamortyzowane MNIEJ... IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-01 21:53:03
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu rafi wysmarował(a):
> [...]
    > ust1 pkt.5 rozporządzenia MF (Dz.U.Nr 97, poz. 970).
    > Może wprost za tych art. to nie wynikac bo są troszke zakręcone ale taka

    Czy dotyczy to także samochodów nabytych nabytych dawniej np. 2 lata temu

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"