  • 1. Data: 2002-07-18 08:31:16
    Temat: zasiłek chorobowy dla pracodawcy
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Jak ZUS oblicza zasiłek chorobowy dla pracodawcy? I płaci go dopiero po 2
    tygodniach ciągłej choroby?

    dzięki
    WS

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 2. Data: 2002-07-18 09:01:47
    Temat: Re: zasiłek chorobowy dla pracodawcy
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Jak ZUS oblicza zasiłek chorobowy dla pracodawcy? I płaci go dopiero po 2
    > tygodniach ciągłej choroby?

    Oblicza go od podstawy do ZUS, czyli od 60% średniej krak\jowej - tej kwoty,
    od której płacone są składki na ubezpieczenie chorobowe.
    Chorobowe płacą już nawet za jeden dzień choroby - o ile oczywiście w ogóle
    zasiłek chorobowy przysługuje...

  • 3. Data: 2002-07-18 21:01:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2002, Pulsar wrote:

> [...]
    >+ Oblicza go od podstawy do ZUS, czyli od 60% średniej krak\jowej - tej kwoty,
    >+ od której płacone są składki na ubezpieczenie chorobowe.

    No to ja protestuję :) bo podałeś 2 rózne kwoty !
    AFAIK "od podstawy od której są płacone", przy czym owa "podstawa"
    musi być zawarta w przedziale 0,6 do 1,5 (chyba ? w każdym razie
    limit górny też jest) ŚK.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-07-19 06:31:13
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > AFAIK "od podstawy od której są płacone", przy czym owa "podstawa"
    > musi być zawarta w przedziale 0,6 do 1,5 (chyba ? w każdym razie

    No tak, ale szczerze mówiąc, raz mi się w życiu udało spotakć osobę, która
    płaciła składki od 1,5 podtsawy "regularnej" - ale płaciła tylko przez jeden
    rok i później zrezygnowała.

  • 5. Data: 2002-07-19 07:34:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pulsar" [..]
    > No tak, ale szczerze mówiąc, raz mi się w życiu udało spotakć osobę, która
    > płaciła składki od 1,5 podtsawy "regularnej" - ale płaciła tylko przez
    jeden
    > rok i później zrezygnowała.

    No bo takie ubezpieczenie ma sens tylko wtedy, gdy ktos WIE, ze za pol roku
    zachoruje...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-19 07:41:09
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > No bo takie ubezpieczenie ma sens tylko wtedy, gdy ktos WIE, ze za pol
    roku
    > zachoruje...
    >
    > Boguslaw

    I choroba ta trwać będzie na tyle długo, żeby te płacone składki się wróciły
    ;-))

  • 7. Data: 2002-07-19 08:33:59
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Pulsar napisał:
    > roku zachoruje...

    > I choroba ta trwać będzie na tyle długo, żeby te płacone składki się wróciły
    > ;-))

    To nie jest takie trudne. Wystarczy zajśc w ciążę :-)))
    Odpowidenio wcześnie podwyższa się składki, na 8 i 9 miesiąc idzie na
    chorobowe (100% zasiłku) a potem macieżyński (100% zasiłku) i może
    jeszcze jakieś zwolnienie związane z "macierzyństwem" :-))
    Czysty biznes :-)

    Ale nie... dla was, chłopcy, to jednak troche trudne :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-07-19 08:46:32
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Ale nie... dla was, chłopcy, to jednak troche trudne :-)
    >
    > Maddy

    ale bez nas, chłopców, nie wiele z tego by wyszło...

  • 9. Data: 2002-07-19 22:02:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Pulsar napisał:
    [...]
    >+ > I choroba ta trwać będzie na tyle długo, żeby te płacone składki się wróciły
    >+ > ;-))
    >+
    >+ To nie jest takie trudne. Wystarczy zajśc w ciążę :-)))

    Ktoś kiedyś na prawo ujmował to tak: "...co nie jest normalne" -:)
    Bynajmniej nie chodziło o zachodzenie :) tylko o fakt uznawania
    za osobę chorą.

    Pozdrowienia, Gotfryd