  • 1. Data: 2008-10-18 10:16:01
    Temat: zatrudnienie rodziny i opodatkowanie
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej!
    jak wyglada obecnie kwestia zatrudnienia członków rodziny?
    czy wlasciciel firmy moze zatrudnic syna, córke, żone, synową na umowe o
    prace?
    (dlatego umowa o prace a nie jako osoby wspolpracujace zeby te osoby mialy
    zdolnosc kredytowa)

    jesli tak to czy będzie mógł wynagrodzenie tych osób zaliczyc do kosztów
    firmy?

    - wiem ze swego czasu bylo tak ze nie mogl zaliczyc do kosztow
    i opodatkowanie tego typu zatrudnienia bylo 19% (pracodawca) +
    19%(pracownik) = 38%

    (opodatkowanie pracy bylo 38%+ zus wiec z deka masakra)

    z gory dzieki za informacje co obecnie prawo podatkowe mowi w tej kwestii
    i jak mozna to ew. obejsc;)

    z gory dzieki! ;)
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-10-18 10:22:31
    Temat: Re: zatrudnienie rodziny i opodatkowanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-18, Wasyl <w...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > prace? (dlatego umowa o prace a nie jako osoby wspolpracujace zeby te osoby mialy

    Z tego co kojarzę, to:
    - można zatrudniać
    - ZUS się płaci jak za osobę współpracującą
    - nie można wrzucać w koszty

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-10-18 11:09:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:
    > - nie można wrzucać w koszty

    Jedynie w przypadku małżonka i *małoletnich* dzieci.

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-10-18 11:19:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2008, Wasyl wrote:

    > - wiem ze swego czasu bylo tak ze nie mogl zaliczyc do kosztow

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    10) wartoœci własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia działalnoœci w formie spółki cywilnej lub
    osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników,
    ---

    Nie określono formy wyceny "wartości pracy", należy więc założyć
    że wyrażenie tej wartości w formie wynagrodzenia nic nie zmieni.

    > z gory dzieki za informacje co obecnie prawo podatkowe mowi w tej kwestii
    > i jak mozna to ew. obejsc;)

    Chyba tylko spółką będącą osobą prawną.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-10-18 11:45:39
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    czyli nadal podatek placi zatrudniajacy (bo nie moze wrzucic w koszty) i
    zatrudniony?
    to prawie 40% podatku!

    czy na pewno tak jest?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2008-10-18 11:47:23
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    co to znaczy "maloletnich" dzieci?
    czy chodzi o pelnoletnosc czy moze zameldowanie na wspolnym gospodarstwie?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2008-10-18 12:01:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wasyl wrote:
    > co to znaczy "maloletnich" dzieci?
    > czy chodzi o pelnoletnosc czy moze zameldowanie na wspolnym gospodarstwie?

    Małoletnie czyli nie pełnoletnie.

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-10-18 12:13:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Małoletnie czyli nie pełnoletnie.

    Jeszcze może warto wiedzieć, że pełnoletniość osiąga się nie tylko po
    ukończeniu 18 roku życia.

    Można też wcześniej, przez zawarcie aktu małżeństwa.

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-10-18 12:55:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 13:45
    (autor Wasyl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gdcd14$v1t$1@node1.news.atman.pl>):

    > czyli nadal podatek placi zatrudniajacy (bo nie moze wrzucic w koszty) i
    > zatrudniony?
    > to prawie 40% podatku!

    Ano. Witaj w Polsce... Ale przecież najważniejsze jest 1 okienko do
    zakładania DG... Inne problemy są nieistotne.

    > czy na pewno tak jest?

    Tak samo na pewno, jak to, że odpowiada się POD cytatami.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-11-02 21:08:10
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>