  • 1. Data: 2005-06-01 16:37:02
    Temat: zawieszenie ??
    Od: wicio <w...@p...fm>

    witam
    czy ktos moglby udzielic mi pomocy

    mam zarejestrowana DG i jednoczesnie pracowalem do konca maja w pewnej
    firmie i z tego tytulu oplacalem tylko zdrowotne czyli okolo 160zl
    /miesiac i zwolnilem sie i przeszedlem do innej firmy itu sie zaczyna

    1. w pierwszym dniu dowiedzialem sie od pracownikow w nowej firmie ze
    wlasciciel daje im druki RMUA ale sa przez niego nie podpisywane czyli
    raczej na 90% nie placi ZUS-u i ma prawdopodobnie zajete konto przez ZUS
    co w takiej sytuacji z moja dzialalnoscia czy bede musial placic caly
    ZUS czyli kolo 750 zl ???

    2. czy mozna nadal "zawiesic dzialalnosc gospodarcza" chodzi mi o to aby
    nie likwidowac dzialalnosci w pelni tylko "zawiesci np na 3 miesiace" i
    oczywiscie jak ma sie to do skladek ZUS ??

    z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-06-01 20:12:53
    Temat: Re: zawieszenie ??
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > nie likwidowac dzialalnosci w pelni tylko "zawiesci np na 3 miesiace" i
    > oczywiscie jak ma sie to do skladek ZUS ??

    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =1
    i kilkadziesiąt stron wątku. Radzę uważnie przeczytać wszystkim, którzy
    czasowo zaprzestawali lub zamierzają czasowo zaprzestać DG.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2005-06-02 19:18:20
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    > 1. w pierwszym dniu dowiedzialem sie od pracownikow w nowej firmie ze
    > wlasciciel daje im druki RMUA ale sa przez niego nie podpisywane czyli
    > raczej na 90% nie placi ZUS-u

    ??? - a jaka miałbyś pewność, że płaci gdyby RMUA było podpisane przez
    właściciela?
    To jest tylko druk informujący o rozliczeniu z ZUS-em, sprawa opłacania
    składek nie jest uzależniona od podpisu, czy jego braku na tym dokumencie.

    i ma prawdopodobnie zajete konto przez ZUS
    > co w takiej sytuacji z moja dzialalnoscia czy bede musial placic caly
    > ZUS czyli kolo 750 zl ???

    -pozdrawiam KP