  • 1. Data: 2013-01-06 10:10:10
    Temat: zgłoszenie do NFZ niemałżonka jako małżonka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czy ZUS/NFZ ma możliwość sprawdzenia, czy zgłaszany przez pracodawcę
    pracownika do ubezpieczenia zdrowotnego małżonek faktycznie jest
    małżonkiem pracownika?

    Załóżmy, że pracownik zgłosi do ubezpieczenia konkubinę, twierdząc, że
    to żona. Przejdzie coś takiego?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2013-01-06 15:18:16
    Temat: Re: zgłoszenie do NFZ niemałżonka jako małżonka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > małżonkiem pracownika?
    >
    > Załóżmy, że pracownik zgłosi do ubezpieczenia konkubinę, twierdząc, że

    do czasu wpadki przejdzie
    potem bedzie coraz gorzej jak sie wyda.

  • 3. Data: 2013-01-06 17:48:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-06 15:18, witek pisze:

    > do czasu wpadki przejdzie

    Jak może się wydać?

    > potem bedzie coraz gorzej jak sie wyda.

    Co wówczas grozi?

    No i czy nie ma już jakiejś ustawy, co by zrównywała prawa związków
    małżeńskich i partnerskich?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-01-06 18:50:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Jak może się wydać?

    a bo ja wiem.
    najprostsze rozwiazanie to ta dopisana osoba zechce ci zrobic na zlosc.
    z "rodzina" ladnie to sie wychodzi tylko na zdjeciu.

    > Co wówczas grozi?

    na pewno sprawa za skladanie falszywego oswiadczenia
    ja po takim numerze na pewno wyrzucilbym cie z roboty.
    do tego pewnie zus zarzada zwrotu swiadczen z odsetkami

    > No i czy nie ma już jakiejś ustawy, co by zrównywała prawa związków
    > małżeńskich i partnerskich?

    jeszcze nie.

  • 5. Data: 2013-01-06 18:55:06
    Od: <6...@2...185506.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Jak może się wydać?

    Jak zwykle -- przez przypadek.

    > Co wówczas grozi?
    > No i czy nie ma już jakiejś ustawy, co by zrównywała prawa związków
    > małżeńskich i partnerskich?

    A ta ustawa (gdyby była i dotyczyła), to zezwala na składanie fałszywych
    oświadczeń?

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2013-01-06 19:00:36
    Od: <2...@2...190036.invalid> (Tom N)

    witek w

    > do tego pewnie zus zarzada zwrotu swiadczen z odsetkami

    Zus? A co zusu do żądania, bo że przez chwilę zarządza pieniędzmi
    przeznaczonymi dla NFZ to jest jasne

    Kto i od kogo będzie żądał zwrotu świadczeń, z uwzględnieniem stanu prawnego
    na 1 stycznia 2013 wyjaśnij proszę...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2013-01-06 19:44:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    (Tom N) wrote:
    > witek w

    > Zus? A co zusu do żądania, bo że przez chwilę zarządza pieniędzmi
    > przeznaczonymi dla NFZ to jest jasne

    zus/nfz

    wszystko jedno.
    zawsze ktos sie znajdzie.

    > Kto i od kogo będzie żądał zwrotu świadczeń, z uwzględnieniem stanu prawnego
    > na 1 stycznia 2013 wyjaśnij proszę...

    na pewno nfz jak za cos zaplacilo
    od kogo? cholera wie.

    jak znam nfz zabierze lekarzowi/przychodni/szpitalowi i powie, ze ta
    osoba nie miala ubezpieczenia bo zostalo jej cofniete z data wstecz "z
    mocy prawa".

    i zeby sobie zainteresowany sam dochodzil zapłaty od pacjenta.

    :)

  • 8. Data: 2013-01-06 20:07:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-06 19:44, witek pisze:
> [...]
    > mocy prawa".
    >
    > i zeby sobie zainteresowany sam dochodzil zapłaty od pacjenta.

    Teraz już tak nie jest - leczenie nieubezpieczonych jest na ryzyko NFZ,
    szpital pieniądze zawsze dostanie, pod warunkiem, że pacjent był w
    "ewusiu", a jak nie był - że podpisał odpowiednie oświadczenie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-01-06 20:18:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Teraz już tak nie jest - leczenie nieubezpieczonych jest na ryzyko NFZ,
    > szpital pieniądze zawsze dostanie, pod warunkiem, że pacjent był w
    > "ewusiu", a jak nie był - że podpisał odpowiednie oświadczenie.

    wiec sobie nfz bedzie sciagal od tego co wykorzytal nfz skladajac
    falszywe oswiadczenie.

  • 10. Data: 2013-01-07 02:15:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > małżonkiem pracownika?
    >
    > Załóżmy, że pracownik zgłosi do ubezpieczenia konkubinę, twierdząc, że to

    Pracodawca powinien żądać dowodu, czyli odpisu aktu ślubu. Ale nawet jak
    wyśle zgłoszenie, to ZUS / NFZ mają dostęp do bazy PESEL, a ta rejestruje
    małżeństwa. Moim zdaniem na dłuższa metę nie przejdzie. Z rozpędu przez
    chwilę ma szanse.