  • 1. Data: 2010-11-07 15:59:01
    Temat: zgodność z konstytucją opłaty przyłączeniowej do sieci elektroenergetycznej
    Od: "bolo" <k...@i...pl>

    Czy opłata przyłączeniowa zazwyczaj ryczałtowa liczona jako iloczyn mocy
    przyłączeniowej w kilowatach
    i ceny w złotówkach za 1 kilowat nie powinna obowiązywać wszystkich
    przyłączanych klientów?
    Od jakiegoś czasu klienci , którzy są przyłączani przez deweloperów w
    budynkach wielorodzinnych płacą niższe opłaty przyłączeniowe
    za taką samą ilość kilowatów niż klienci, którzy budują domy jednorodzinne
    na działkach budowlanych.
    Urząd Regulacji Energetyki zatwierdza taryfy, które stanowią podstawę do
    naliczania w ten sposób opłat
    przyłączeniowych. Czy Iksiński , który buduje sam dom jednorodzinny nie jest
    równy wg konstytucji Igrekowskiemu,
    który kupuje mieszkanie u dewelopera?
    Może w tym przypadku zasada konstytucyjnej równości wszystkich obywateli
    wobec prawa nie ma zastosowania?

  • 2. Data: 2010-11-07 17:30:04
    Temat: Re: zgodno?? z konstytucj? op?aty przy??czeniowej do sieci elektroenergetycznej
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-07 16:59, bolo pisze:

    > Mo?e w tym przypadku zasada konstytucyjnej r?wno?ci wszystkich obywateli
    > wobec prawa nie ma zastosowania?

    I reguła 'równego żołądka" też jest niezachowana. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-11-08 10:24:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010, bolo wrote:

> [...]
    > budynkach wielorodzinnych płacą niższe opłaty przyłączeniowe
    > za taką samą ilość kilowatów niż klienci, którzy budują domy jednorodzinne
    [...]
    > Czy Iksiński , który buduje sam dom jednorodzinny nie jest
    > równy wg konstytucji Igrekowskiemu,
    > który kupuje mieszkanie u dewelopera?

    0. NTG. To się kwalifikuje na .prawo, a nie na .prawo.podatki
    1. IMO nie. Fakt "zrównywania" opłaty (w formie ryczałtu) nie zmienia
    faktu, że *średnio biorąc* podpięcie *lokalu* (w budynku) stanowi
    inną skalę robocizny niż podpięcie *budynku*.

    > Może w tym przypadku zasada konstytucyjnej równości wszystkich obywateli
    > wobec prawa nie ma zastosowania?

    Ależ ma zastosowanie - podpięcie budynku wychodzi (średnio biorąc)
    drożej, więc nie widać powodu dla którego opłata za podpięcie mieszkania
    (w budynku z wieloma lokalami), mimo pewnej "dwuetapowości" doprowadzenia
    (do budynku, rozdzielenie, do lokali) nie miałaby być niższa.
    Co najwyżej można rozważać, czy budynek z małą ilością lokali (dwa,
    trzy) nie powinien być rozliczany jak dwa budynki.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-11-08 10:30:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bolo" <k...@i...pl> napisał w
> [...]
    > w tym przypadku zasada konstytucyjnej równości wszystkich
    > obywateli wobec prawa nie ma zastosowania?

    Ja tam niem czy konstytucja ma regulowac ceny w prywatnej
    energetyce.
    W koncu jeszcze wprowadza urzedowa cene na chleb, maslo i kielbase
    :-)

    Ale .. czy ten deweloper nie robi czegos dodatkowo ? Np rozprowadza
    kable po zbudowanym osiedlu, co normalnie musi zrobic dostawca
    sieci ..

    J.