  • 1. Data: 2007-12-20 00:36:53
    Temat: źle wyliczony podatek
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Witam,
    Córka źle wyliczyła podatek za 2006 rok (na swoją niekorzyść).
    Nie uwzględniła kosztów uzyskania przychodu w kwocie 1533,84
    oraz zaliczek na podatek pobranych przez płatnika.
    W związku z powyższym wyszła jej kwota do zapłaty, której jednak
    nie zapłaciła, ponieważ była przekonana, że ma nadpłatę, więc
    czekała na zwrot. Tymczasem otrzymała wezwanie do zapłaty więc ...
    zaczęła analizować złożone zeznanie i dowiedziała się, że popełniła
    błąd. Również kwota wpisana przez pracodawcę w koszty uzyskania
    przychodu jest zaniżona (1227 zł).
    Jak tę sprawę właściwie wyprostować? Czy wystarczy złożyć korektę?
    A co z pomyłką pracodawcy? Czy również prosić go o dokonanie korekty?
    Czy ma obowiązek dokonac takiej korekty?
    I jaką kwotę wpisać, tę z informacji o dochodach, czy tę właściwą?
    Bardzo proszę o pomoc

    Melissa

  • 2. Data: 2007-12-20 00:49:44
    Temat: Re: ?le wyliczony podatek
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> wrote:

    > b??d. Równie? kwota wpisana przez pracodawc? w koszty uzyskania
    > przychodu jest zani?ona (1227 z?).
    > Jak t? spraw? w?a?ciwie wyprostowa?? Czy wystarczy z?o?y? korekt??
    > A co z pomy?k? pracodawcy? Czy równie? prosi? go o dokonanie korekty?
    > Czy ma obowi?zek dokonac takiej korekty?

    Nie. Jesli pracodawca wyliczyl zle, to w rocznym picie samemu mozna
    to wyprostowac. Czyli samemu skorygowac swoj PIT wyliczajac poprawnie
    podatek.

    a.

  • 3. Data: 2007-12-20 04:09:20
    Temat: Re: źle wyliczony podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Me(L)Isa wrote:
    > Witam,
    > Córka źle wyliczyła podatek za 2006 rok (na swoją niekorzyść).
    > Nie uwzględniła kosztów uzyskania przychodu w kwocie 1533,84
    > oraz zaliczek na podatek pobranych przez płatnika.
    ???
    Przepraszam, robiła to po nocnej imprezie do rana?

    > W związku z powyższym wyszła jej kwota do zapłaty, której jednak
    > nie zapłaciła, ponieważ była przekonana, że ma nadpłatę,

    bez komentarza.

    więc
    > czekała na zwrot. Tymczasem otrzymała wezwanie do zapłaty więc ...

    dziwne, że nie dostała wezwania do sprostowania zeznania.

> [...]
    > przychodu jest zaniżona (1227 zł).
    > Jak tę sprawę właściwie wyprostować? Czy wystarczy złożyć korektę?

    tak, złożyć korektę na druku za 2006, do tego napisać wyjaśnienie z
    jakie powodu składa się korektę.

    Niezapomnijcie załatwić wezwania do zapłaty bo wam miły pan do drzwi zapuka.

    > A co z pomyłką pracodawcy? Czy również prosić go o dokonanie korekty?

    jeśli chodzi tylko o koszty to nie musi. Tylko upewnijscie się, że to on
    się pomylił, a nie wy teraz.
    > Czy ma obowiązek dokonac takiej korekty?
    generalnie tak.

    > I jaką kwotę wpisać, tę z informacji o dochodach, czy tę właściwą?

    jakich dochodach?
    dochód to przychód minus koszty, więc sam się wyliczy.

    pomoc jest tu: www.pity.pl

  • 4. Data: 2007-12-20 16:27:33
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wemif" :

    > Nie. Jesli pracodawca wyliczyl zle, to w rocznym picie samemu mozna
    > to wyprostowac. Czyli samemu skorygowac swoj PIT wyliczajac poprawnie
    > podatek.

    b. dziękuję.:-)
    m.

  • 5. Data: 2007-12-20 16:52:45
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "witek" :
    > ???
    > Przepraszam, robiła to po nocnej imprezie do rana?

    ???;-)

    > bez komentarza.

    ;-)) dłuższa historia (nie ma sensu wyjaśniać)

    > więc
    >
    > dziwne, że nie dostała wezwania do sprostowania zeznania.

    B. dziwne, bo była wzywana do złożenia podpisu (zeznanie wysyłała
    pocztą koleżanka) i pani w US powiedziała, że W PORZĄDKU;
    dobrze wypełniony Pit. Tam nie pracują ludzie, tylko automaty;-)
    Albo ludzie, którzy widzą tylko jedną stronę medalu i z premedytacją
    przymykają oko na taką jak ta okoliczność. Sam już nie wiem, co
    o tym sądzić, bo przecież wzywając córkę do złożenia podpisu
    pani w US musiała przeglądać zeznanie.(?)

    > tak, złożyć korektę na druku za 2006, do tego napisać wyjaśnienie z jakie powodu
    > składa się korektę.

    ok. czy to konieczne?

    > Niezapomnijcie załatwić wezwania do zapłaty bo wam miły pan do drzwi zapuka.

    to nie wystarczy nowy pit z korektą i wyjaśnienie pomyłki? (ale biurokracja)

    > jeśli chodzi tylko o koszty to nie musi. Tylko upewnijscie się, że to on się
    pomylił,
    > a nie wy teraz.
    > generalnie tak.
    ?
    ?

    > jakich dochodach?
    > dochód to przychód minus koszty, więc sam się wyliczy.

    przecież pisałam, że pracodawca zaniżył koszty uzyskania przychodu.
    przyjmując informację poprzednika, rozumiem, że mogę sama wpisać
    właściwą kwotę do korekty, czyli 1533,84 zł

    > pomoc jest tu: www.pity.pl

    oczywiście.

    Bardzo dziękuję za udzielenie wyjaśnień.
    :-)
    M.

  • 6. Data: 2007-12-20 17:11:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > przecież pisałam, że pracodawca zaniżył koszty uzyskania przychodu.
    > przyjmując informację poprzednika, rozumiem, że mogę sama wpisać
    > właściwą kwotę do korekty, czyli 1533,84 zł

    Dlaczego zaniżył?
    Przecież 1227 to normalne koszty są.
    Pracodawca mógł jedynie wtedy stosować podwyższone koszty uzyskania
    przychodu jeżeli pracownik złożył stosowne oświadczenie w tej sprawie.
    Sam z siebie nie może tego zrobić, a jak zrobi to miałby kłopoty ze
    strony us, za to że zaniżył zaliczkę na podatek.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2007-12-20 21:31:32
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)"

    > Dlaczego zaniżył?
    > Przecież 1227 to normalne koszty są.

    Normalne, owszem, jeśli podatnik zamieszkuje w tej samej miejscowości w której
    znajduje się zakład, a jeżlei poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy,
    to powinny być wpisane koszty uzyskania przychodu podwyższone do kwoty 1553,84 zł
    (obowiazujące w 2006 r) zgodnie z punktem 3 informacji o kosztach. Pit11/8B.

    > Pracodawca mógł jedynie wtedy stosować podwyższone koszty uzyskania
    > przychodu jeżeli pracownik złożył stosowne oświadczenie w tej sprawie.

    Jakie oświadczenie? Że mieszka poza miejscem, w którym znajduje się zakład.
    Przecież o tym pracodawca wie. Ma adres i wszelkie dane pracownika.
    Wyjaśnisz?

    > Sam z siebie nie może tego zrobić, a jak zrobi to miałby kłopoty ze
    > strony us, za to że zaniżył zaliczkę na podatek.

    Mówimy o kosztach uzyskania dochodu a nie o zaliczkach na podatek.
    To się jakoś łaczy ze sobą? Wyjaśnisz?
    --
    Pozdrawiam i dziękuję

    Melissa

  • 8. Data: 2007-12-20 22:11:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Me(L)Isa wrote:

    > ok. czy to konieczne?

    samo się nie zrobi.

    > to nie wystarczy nowy pit z korektą i wyjaśnienie pomyłki? (ale biurokracja)

    Ściganie skończy się dopiero wtedy jak im pomożesz skojarzyć korektę z
    wysłanym zawiadomieniem. Jak im nie pomożesz to obie sprawy przez jakiś
    czas będą toczyć się równolegle zanim sie nie zorientują.

    > ?
    > ?

    Jeśli jest błąd na formularzu to obowiązkiem pracodawcy jest go
    sprostować, z tym, że w przypadku pit ustawodawca dał możliwość samemu
    poprawienia kosztów.

    > przecież pisałam, że pracodawca zaniżył koszty uzyskania przychodu.

    to jest wpisz właściwe, dochód wyliczy się sam.

  • 9. Data: 2007-12-20 22:18:31
    Temat: Re: źle wyliczony podatek kł
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Me(L)Isa wrote:
> [...]
    > (obowiazujące w 2006 r) zgodnie z punktem 3 informacji o kosztach. Pit11/8B.

    jag go pracownik o tym poinformował

    > Jakie oświadczenie? Że mieszka poza miejscem, w którym znajduje się zakład.
    > Przecież o tym pracodawca wie. Ma adres i wszelkie dane pracownika.
    > Wyjaśnisz?

    oświadczenie, że mieszka poza.
    przeczytaj ustawę.

    > Mówimy o kosztach uzyskania dochodu a nie o zaliczkach na podatek.
    > To się jakoś łaczy ze sobą? Wyjaśnisz?

    jak się zwiększają koszty to kwota do opodatkowania jest niższa czyli
    zaliczka od tego automatycznie tez.

    Czy ty masz jakies kłopoty z logicznym mysleniem?

  • 10. Data: 2007-12-21 09:40:39
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "witek" :

    > jak się zwiększają koszty to kwota do opodatkowania jest niższa czyli zaliczka od
    > tego automatycznie tez.

    to takie oczywiste, że aż nie pomyślałam, że może Ci o to chodzić;-)

    > Czy ty masz jakies kłopoty z logicznym mysleniem?

    nie, a czy Ty pytasz, czy coś sugerujesz?

    dziękuję, za wyjaśnienia. różnica w kosztach uzyskania przychodów
    jest tak nieznaczna, że gra nie warta świeczki.
    -
    m.