  • 1. Data: 2006-09-07 08:57:06
    Temat: zleceniodawca z zagranicy - jak?
    Od: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>

    Witam.
    Nie prowadzę DG i przynajmniej do końca roku nie zamierzam. Przychody
    uzyskuję z umowy o pracę oraz ze sporadycznych umów o dzieło zawieranych
    z polskimi firmami. Teraz mam taką sytuację że firma z Niemiec daje mi
    zlecenie: przysyłają mi odręczne szkice inwentaryzacyjne budynków, a ja
    przerysowuję to do komputera i odsyłam im to w formie elektronicznej na CD.

    I tutaj sie pojawia szereg wątpliwości:
    1. czy jako osoba fizyczna mogę przyjąć zlecenie od firmy zagranicznej i
    podpisać z nimi umowę o dzieło?
    2. jeżeli tak, to w jaki sposób jest rozliczany podatek dochodowy?
    wystawiam im taki sam rachunek jak polskim firmom? kto odprowadza
    podatek dochodowy? nie bardzo potrafię sobie wyobrazić, jak by to miało
    funkcjonować..
    3. jeżeli nie, to czy muszę założyć działalność gospodarczą, by móc
    przyjąć takie zlecenie? czy może istnieje jakiś inne rozwiązanie?

    z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    aleksandra

  • 2. Data: 2006-09-07 11:31:34
    Temat: Re: zleceniodawca z zagranicy - jak?
    Od: m...@g...com

    aleksandra wrote:

> [...]
    >
    > I tutaj sie pojawia szereg wątpliwości:
    > 1. czy jako osoba fizyczna mogę przyjąć zlecenie od firmy zagranicznej i

    tak.

> [...]
    > wystawiam im taki sam rachunek jak polskim firmom? kto odprowadza
    > podatek dochodowy? nie bardzo potrafię sobie wyobrazić, jak by to miało

    wystawiasz im rachunek, oni ci płacą, wypełniasz któryś pit (kiedyś to był
    pit-52, ale teraz jakoś go nie widzę na liście pitów do pobrania z
    mofnetu), płacisz zaliczkę na podatek.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-09-07 11:46:39
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    m...@g...com napisał(a):
    > wystawiasz im rachunek, oni ci płacą, wypełniasz któryś pit (kiedyś to był
    > pit-52, ale teraz jakoś go nie widzę na liście pitów do pobrania z
    > mofnetu),

    Nie wiem jak kiedyś było, ale teraz jest pit-53 przewidziany na tę
    okoliczność :)
    Andrzej

  • 4. Data: 2006-09-07 12:54:02
    Od: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>

    ajt napisał(a):

    > Nie wiem jak kiedyś było, ale teraz jest pit-53 przewidziany na tę
    > okoliczność :)

    aha. czyli rozumiem ze to JA odprowadzam do polskiego urzedu skarbowego
    zaliczke?

    pozdrawiam,
    aleksandra

  • 5. Data: 2006-09-08 05:27:10
    Od: m...@g...com

    aleksandra wrote:

    > aha. czyli rozumiem ze to JA odprowadzam do polskiego urzedu skarbowego
    > zaliczke?

    No ktoś musi. Zagraniczniak raczej może mieć z tym mały problem :)

    p. m.