  • 1. Data: 2007-10-15 00:37:36
    Temat: zmiana sposobu numeracji faktury w trakcie roku
    Od: FTomek <f...@g...com>

    witam,

    wiem, że temat był już poruszany - ale dawno temu i nie znalazłem
    jednoznacznej odpowiedzi - dlatego piszę:

    prowadzę dg, wystawiam f vat.

    Do sierpnia 2007 (włącznie) wystawiałem faktury vat numerowane w
    konwencji miesięcznej - dokładnie:

    Faktura VAT nr 1/07/2007
    Faktura VAT nr 2/07/2007
    Faktura VAT nr 1/08/2007

    itd.

    czyli numer / miesiąc / rok - i numery kolejne dla każdego miesiąca

    Od września 2007 - na skutek zmiany systemu komputerowego - nastąpiła
    zmiana konwencji na:

    Faktura VAT nr 0001/2007/09
    Faktura VAT nr 0002/2007/10
    Faktura VAT nr 0003/2007/10

    itd.

    czyli numer kolejny / rok / miesiąc

    Pytania:
    - czy zmiana konwencji jak wyżej jest dopuszczalna ? oczywiście do
    dokumentacji księgowej dołączam zasady numeracji dokumentów oraz nie
    będę już zmieniał konwencji do końca roku

    jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca to proszę
    zignorować kolejne pytania:

    - chcę zmienić numer faktury (wystawionej przeze mnie) z:
    Faktura VAT nr 0001/2007/09
    na:
    Faktura VAT nr 1/09/2007

    czy najszybszym sposobem jest podesłanie do odbiorcy faktury
    odpowiednio przygotowanej noty korygującej ?

    - czy program Mała Księgowość Rzeczpospolitej można ustawić tak, aby
    numerował faktury dokładnie jak niżej:

    Faktura VAT nr 1/07/2007
    Faktura VAT nr 2/07/2007
    Faktura VAT nr 1/08/2007

    itd.
    ?
    i żeby to działało w pełni poprawnie pod Vistą... i tutaj odpowiedź
    jest pewnie najtrudniejsza - mija prawie rok od premiery Visty a
    ciągle jest spory problem ze zgodnością - albo systemu, albo
    oprogramowania...

  • 2. Data: 2007-10-15 08:30:42
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FTomek" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    >- czy zmiana konwencji jak wyżej jest dopuszczalna ? oczywiście do
    >dokumentacji księgowej dołączam zasady numeracji dokumentów oraz nie
    >będę już zmieniał konwencji do końca roku

    Z tego co sie orientuje, to mozesz sobie to bez zadnego ale zmienic, ew.
    przy pierwszej fakturze numerowanej wedlug nowej zasady zrobic adnotacje na
    odwrocie z wyjasnieniem i tyle.

    >- chcę zmienić numer faktury (wystawionej przeze mnie) z:
    >Faktura VAT nr 0001/2007/09
    >na:
    >Faktura VAT nr 1/09/2007

    Wiem powinnam zignorowac, ale napisze, ze nie wolno zmieniac numerow juz
    wystawionych faktur, mozna wystawiac faktury korygujace, jesli popelnisz
    blad w cenie, nazwie towaru lub danych teleadresowych, ale numeru faktury
    nie wolno zmieniac.

    >czy najszybszym sposobem jest podesłanie do odbiorcy faktury
    >odpowiednio przygotowanej noty korygującej ?

    Noty korygujace moze wystawiac tylko nabywca.

> [...]
    >jest pewnie najtrudniejsza - mija prawie rok od premiery Visty a
    >ciągle jest spory problem ze zgodnością - albo systemu, albo

    Czy mozna tak ustawic Mala Ksiegowosc nie wiem, na plycie jest pewnie
    opisane pod jakimi systemami dziala, ja widzialam plyte z poczatku tego roku
    i nie jest przystosowana do dzialania pod Vista, przypuszczam, ze nawet
    bylby problem z zainstalowaniem, nawet w systemie zgodnosci z xp. No chyba
    ze wyszla juz jakas nowsza wersja.

    --
    pozdr,
    ewka