  • 1. Data: 2007-11-07 07:57:21
    Temat: zmiana w firmie - papierologiczna
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Mam zarejestrowaną firmę.
    Jestem na ryczałcie + jestem podanikiem VAT.

    Mam 2 pytania firmowe

    1. Od 1 stycznia chciałabym przejść z ryczałtu na KPiR

    jakie dokumenty muszę złożyć do US?? I najpóźniej kiedy?

    2. Jakiś czas temu została zarejestrowana firma - zaznaczyłam
    pozycje działaności jakie będę /chce wykonywać.
    Z dniem 1 stycznia chciałam zacząć jeszcze jeden dział ale
    nie zaznaczyłam go przy rejestracji firmy.

    Zgłaszam wtedy aktualizacje do urzędu gminy i tylko z tą dodatkową
    działanością czy muszę wszystkie jeszcze raz zaznaczyć??

    Aktualizajce zmian muszę też wysłać do tych samych urzędów co
    przy pierwszej rejestracji firmy?? tzn do GUS, US i ZUSu??

    Wszystko inne pozostaje bez zmian oprócz tej jednej dodanej pozycji.

    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2007-11-07 13:07:48
    Temat: Re: zmiana w firmie - papierologiczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Iwo26 wrote:

> [...]
    >
    > 1. Od 1 stycznia chciałabym przejść z ryczałtu na KPiR
    >
    > jakie dokumenty muszę złożyć do US?? I najpóźniej kiedy?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...tu zacznij od art.9a :)
    oraz:
    http://www.gofin.pl/5,36,28341,2.html
    ...art.9

    Do 20. stycznia.

    A potem masz całą pierwszą ustawę do doczytania ;)

    > Zgłaszam wtedy aktualizacje do urzędu gminy i tylko z tą dodatkową
    > działanością czy muszę wszystkie jeszcze raz zaznaczyć??

    Ja ostatnio wypisałem całość *oraz* zmiany, bo kiedyś panienka z okienka
    wyrzekała, że trudno znaleźć różnice, jak *modyfikuje* treść wpisu
    w programie na komputerze.

    > Aktualizajce zmian muszę też wysłać do tych samych urzędów co
    > przy pierwszej rejestracji firmy?? tzn do GUS, US i ZUSu??

    GUS i US na pewno, ZUS... hm... ktoś ma pomysł?

    Z USem jest ten cyrk, że przy korespondencyjnym powiadamianiu GUS można
    się nie zmieścić w terminie dla US (bo o otrzymaniu nowego potwierdzenia
    z GUS TEŻ trzeba US powiadomić!), ale "mój" US się nie burzył na
    doniesienie kopii potwierdzenia z GUS z wnioskiem o dołączenie do
    uprzednio złożonego NIP.

    pzdr, Gotfryd